Kloster skriver:
Hej.
Jeg synes, det lyder som om, det fylder rigtig rigtig meget psykisk ved dig. Jeg trænker på, om du har overvejet at snakke med din læge om evt psykologhjælp.
Ikke ret tit jeg tænker i psykolog-baner, men jeg tror virkelig, det her vil æde dig op. Jeg tror du ubevist gør dine børn en bjørnetjeneste og du er i en nærmest evig pine.
Vi ved jo alle godt, at vi bør "udsluse" vores børn til det selvstændige virkelige liv, så de som 18 årige er voksne nok til at kan have mulighed for at flytte hjemme fra. Men hvis hele dit liv er dine børn, ville noget i dig "dø", når dine børn begynder at flytte hjemmefra. Og hvis du holder på dem, vil I ødelægge jeres gode forhold. Og det ville jo være skrækkeligt.
Jeg tror på, man skal leve sit eget liv også. Så man netop har et liv uden for sine børn. Det er self sundt at savne, men det er ikke sundt at savne så meget som du skriver, du gør. Det er så vigtigt, vi har interesser ved siden af arbejdet som mor og det bør du finde, så du kan give slip på dine børn. Som jeg læser det, er det dét, du ikke kan. Også bør du have hjælp til det. (vil jeg i hvert fald anbefale)
Held og lykke med det og
til dig...
Jeg blev faktisk først gjort opmærksom på det iforbindelse med en samtale jeg havde med en bekendt der er uddannet psykolog.
Herefter er jeg blevet meget mere bevist om, hvad det gør ved mig. Synes jo egenlig ikke at jeg er "syg", såsom at lægen skal hjælpe, og forstår heller ikke helt hvordan det egenlig er blevet sådan.
Mine børn er heldigvis selvstændige trods alt, og de store sender bare øjnene mod himlen når jeg er bekymret for det ene eller det andet....tror bare at de har accepteret det.Men det er jo også mere de ting de kan se/høre..
Det der tærrer på mig er hvordan jeg har det indeni når de ikke er her, alle de bekymringer om HVAD der kan ske, mens jeg ikke er der osv Det er frygtelig opslidene i længden, ikke at kunne give slip fuldt ud.
Måske skulle jeg tale med en psykolog, så jeg kunne få nogle redskaber til det. Det er bare så pokkers dyrt, men kan vel på sigt være det hele værd.