planlægge ferier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

719 visninger
8 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Caroline86

Hej piger

Ja, undskyld jeg spørger hele tiden, men jeg skal jo lige lære det

Hvordan gør I med at arrangere ferier? Altså nu tænker jeg f.eks på sommerferien.. hvor tidligt planlægger I hvornår børnene er hos Jer og hvornår de er hos far? Hvad med udenlandsrejser?

Jeg spørger fordi jeg allerede nu er begyndt at få forespørgsler på min sommerferie - både arrangementer med og uden Laura og af længere og kortere varighed!

Hvordan og hvorledes gør man dog det?

Knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Noahmor

Caroline86 skriver:

Hej piger

Hvordan gør I med at arrangere ferier? Altså nu tænker jeg f.eks på sommerferien.. hvor tidligt planlægger I hvornår børnene er hos Jer og hvornår de er hos far? Hvad med udenlandsrejser?

Jeg spørger fordi jeg allerede nu er begyndt at få forespørgsler på min sommerferie - både arrangementer med og uden Laura og af længere og kortere varighed!

Knus Caroline

Vi har en skriftlig aftale med børnenes mor om at sommerferie skal være aftalt i januar. De skiftes så til at vælge hvert andet år. Efterårs- og vinterferien har vi dem halvt hver. Aftalen er lavet igennem statsamtet. Gør det nemmere når der er faste aftaler.

Anmeld

13. februar 2012

Caroline86

Noahmor skriver:

Vi har en skriftlig aftale med børnenes mor om at sommerferie skal være aftalt i januar. De skiftes så til at vælge hvert andet år. Efterårs- og vinterferien har vi dem halvt hver. Aftalen er lavet igennem statsamtet. Gør det nemmere når der er faste aftaler.

hold da op, det var tidligt

Det første jeg skal er jo selvfølgelig at spørge Lauras far om han har en holdning til det og hvis han har det så må vi jo tage den derfra!

Anmeld

13. februar 2012

Noahmor

Caroline86 skriver:

hold da op, det var tidligt

Det første jeg skal er jo selvfølgelig at spørge Lauras far om han har en holdning til det og hvis han har det så må vi jo tage den derfra!

Ja, men det er faktisk rart. 

Vi planlægger sommerferie i januar på arbejdet også og ville synes det var lidt træls at have ferie på et andet tidspunkt end børnene. 

Og så bestiller vi altid vores ferie deromkring, så vi ved hvad vi skal og kan glæde os til det i lang tid. 

Anmeld

13. februar 2012

Caroline86

Noahmor skriver:

Ja, men det er faktisk rart. 

Vi planlægger sommerferie i januar på arbejdet også og ville synes det var lidt træls at have ferie på et andet tidspunkt end børnene. 

Og så bestiller vi altid vores ferie deromkring, så vi ved hvad vi skal og kan glæde os til det i lang tid. 

jamen jeg kan sagtens følge dig, for det er netop rart at have det planlagt i god tid og oplever jo netop også nu at blive spurgt af mange om mine/vores planer, så det ville da være lidt fint at kende sine planer nu! Jeg må tale med D... tak for dit svar

Anmeld

13. februar 2012

Noahmor

Caroline86 skriver:

jamen jeg kan sagtens følge dig, for det er netop rart at have det planlagt i god tid og oplever jo netop også nu at blive spurgt af mange om mine/vores planer, så det ville da være lidt fint at kende sine planer nu! Jeg må tale med D... tak for dit svar

Velbekomme. 

Anmeld

13. februar 2012

Lone Jakobsen

vi plejer egentligt at kontakte de andre forældre først, og så høre om de har lagt planer. men i år har vi valgt at gøre det lidt anderledes:

vi har simpelthen bestilt ferie i uge 30, og så bagefter fortalt de andre forældre om vores planer. vi gjorde det allerede i starten af januar, da vi har behov for at være meget tidligt ude. forældrene har taget det super pænt.

min datter bos hos os, og hendes far har hende ofte 2 uger i sommerferien. min bonus søn bos hos hans mor, og er hos os 3 uger i sommerferien. i vinterferien er min datter hos os hele ugen, og min bonus søn tager hjem til hans mor idag. men normalt planlægger vi det lidt fra gang til gang

ved ikke om det var til nogen hjælp.

Anmeld

13. februar 2012

FruK

Vi plejer at snakke sammen i januar/februar - når en af os bliver spurgt på arbejdet - om hvad vi kunne tænke os.

I år har jeg spurgt mine kolleger, hvad de vil ønske og derudfra konkluderet, hvornår det er mest realistisk for mig at ønske. Det har jeg så fortalt far - som har ønsket nogle andre uger på sit arbejde.

Men altså ingen af os er jo sikre på, at vi får det, vi har ønsket, så vi skal se på det igen, når vi ved noget mere sikkert. Puslespil...

Er glad for at min mand arbejder hjemme og selv kan planlægge - plus at han ikke har nogen børn eller ekser, han skal planlægge efter. Ellers kunne det da blive et værre cirkus.

Sidste år endte det med at far fik tre uger med ham, og jeg kun fik to - fordi det ikke kunne passe med mit arbejde at holde fri i de modsatte uger af far.

Anmeld

20. februar 2012

Angelspot

Caroline86 skriver:

Hej piger

Knus Caroline

Hos os arrangerer vi sommerferie i januar, allersenest februar, det er af hensyn til de forskellige ferieønsker på alles arbejde. Det skal jo gerne gå op

Andre ferier finder vi ud af i al fordragelighed, det går som regel meget stille og roligt og uden krigshumør.

Arrangementer udenfor samværsordningen er bare noget vi selv sørger for. Som regel er det fast, at hvis ikke man har børnene i den weekend man evt er inviteret til noget, jamen så er det bare ærgeligt. Det er en fælles oplevelse af de situationer. Men skal man noget ret vigtigt udenfor de aftalte weekender og man meget gerne vil have børnene med, jamen så er der altid mulighed for at snakke om tingene  

Heldigvis

Håber jeres går lige så nemt, det er altså til alles bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.