Fastelavnsboller uden sukker og fryses?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.241 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Angelspot

Almindelige gammeldags fastelavnsboller, kan de fryses? Og er der nogen der har en sukkerfri opskrift på dem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

AnneBJ

Angelspot skriver:

Almindelige gammeldags fastelavnsboller, kan de fryses? Og er der nogen der har en sukkerfri opskrift på dem?

Når jeg laver fastelavnsboller laver jeg en almindelig lækker (altså med margarine mm.) gærdej. Der kan sukker i hvert fald udelades. Så  putter jeg creme og nougat i, og har ingen ideer til sukkerfrit fyld! Men hvis du laver på den måde, så kan de fryses! Bare vent med evt. pynt/glasur til de skal bruges

Anmeld

13. februar 2012

B&J

Der står meget lidt sukker her i... men i dejen putter jeg slet ikke sukker i og hvis man vil have lidt sødt i cremen putter jeg lidt ekstra vanilie i stedet for sukker

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=789

og de smager såå godt også uden kardemomme

Anmeld

13. februar 2012

Angelspot

AnneBJ skriver:

Når jeg laver fastelavnsboller laver jeg en almindelig lækker (altså med margarine mm.) gærdej. Der kan sukker i hvert fald udelades. Så  putter jeg creme og nougat i, og har ingen ideer til sukkerfrit fyld! Men hvis du laver på den måde, så kan de fryses! Bare vent med evt. pynt/glasur til de skal bruges

Mmm creme og nougat, god ide til dem med sukker 

Tænker bare at der skulle noget andet sødemiddel i hvis man undlader sukker i en 'alm' opskrift? Ellers bliver den vel bare lidt kedelig at spise  Tænker man kan lave lidt æblemos og putte i i stedet for, det kunne være lækkert, det kan også fryses.

Men hvad ville du bruge i stedet for sukker? Kan man bruge det der sødemiddel Strøe?

Anmeld

13. februar 2012

Angelspot

B&J skriver:

Der står meget lidt sukker her i... men i dejen putter jeg slet ikke sukker i og hvis man vil have lidt sødt i cremen putter jeg lidt ekstra vanilie i stedet for sukker

Tak for linket og super ide med vanille! Vidste ikke hvad jeg kunne bruge i stedet for sukker, men det er jo en super ide!

Skal lige prøve den opskrift uden så meget sukker, man må da kunne lave lækre boller uden der skal være så meget sukker i

Anmeld

13. februar 2012

B&J

Angelspot skriver:

Tak for linket og super ide med vanille! Vidste ikke hvad jeg kunne bruge i stedet for sukker, men det er jo en super ide!

Skal lige prøve den opskrift uden så meget sukker, man må da kunne lave lækre boller uden der skal være så meget sukker i

jeg syntes de smager godt og min kæreste er en rigtig slik mun syndtes de smager numse godt....

jeg syntes helt klart du skal prøve uden sukker cremen bliver også rigtig lækker...

men men husk ha tålmodighed med cremen når du røre i gryden den skal nok blive tyk og lækker

og de tager ingen tid af lave heller

Anmeld

13. februar 2012

Angelspot

B&J skriver:

jeg syntes de smager godt og min kæreste er en rigtig slik mun syndtes de smager numse godt....

jeg syntes helt klart du skal prøve uden sukker cremen bliver også rigtig lækker...

men men husk ha tålmodighed med cremen når du røre i gryden den skal nok blive tyk og lækker

og de tager ingen tid af lave heller

Tak for tippet og rådene, dejligt med nogle hjælpsomme sjæle

Anmeld

13. februar 2012

B&J

Angelspot skriver:

Tak for tippet og rådene, dejligt med nogle hjælpsomme sjæle

selv tak..

ej syntes det er svært at lave noget der smager godt uden sukker men jeg er fuld igang med at finde en masse spænde

Anmeld

13. februar 2012

Christina.78

B&J skriver:

den lyder nem og lækker

Anmeld

13. februar 2012

B&J

Christina.78 skriver:

den lyder nem og lækker

det er den også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.