Bør der være bordkort til en barnedåb?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

KLN

Caroline86 skriver:

de ELSKEDE det...

Det er jo voksne mennesker og jeg tænker at det er utroligt umodent, utaknemmeligt og barnligt hvis man bliver sur og tvær over at værterne har forsøgt at skabe en god atmosfære så det ville jeg ikke tænke så meget over

Du skal gøre det præcis som du gerne vil

Ja det har du da ret i. Tak for dit svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Caroline86

KLN skriver:

Ja det har du da ret i. Tak for dit svar...

det var skam så lidt

Anmeld

13. februar 2012

KLN

LunaLykke skriver:

Nej. Jeg er meget modstander af bordkort. For mange mennesker mener at man skal sidde sammen med folk man ikke kender, for man har godt af at møde nye mennesker. NEJ. Jeg går ikke til barnedåb, eller andre familiebegivenheder, for at møde nye mennesker. Jeg kommer for at hygge mig og snakke med min familie eller venner.

HVIS der skal være bordkort så sæt i det mindste folk sammen med mennesker de kender/gider snakke med. Så er man sikker på at folk hygger sig.

Det kan du da have ret i..

Anmeld

13. februar 2012

Nettemor

Jeg synes det kommer helt an på hvor mange man invitere og hvor blandet selskabet er. Til barnedåb her i familien er det kun familie og derfor max 40 mennesker. Og der synes jeg måske ikke det er så nødvendigt. Men også fordi vores barnedåb er meget uhøjtideligt. Hygge, god mad, og godt selskab.

Men hvis man som i Carolines tilfæle er knap 100 kan det være en kæmpe fordel med bordkort. Især hvis der er mange der ikke kender hinanden i forvejen. Så kan det være en god til at man som værter sætter dem sammen med folk man tror de vil kunne snakke godt med.

Jeg synes dog det er vigtigt at man når man laver bordplan husker at blande det lidt. Sådan at man både sidder med nogle man kender og nogle man måske ikke kender så godt. Og ikke splitte par op. Jeg har været til konfirmation hvor jeg blev sat et stykke fra min mand og sammen med folk jeg i forvejen ikke brød mig om

Anmeld

13. februar 2012

dpb

Jeg syntes jo så at bordkort er en del af de "store" fester... dvs. barnedåb, konfirmation, bryllup og runde fødselsdage hvis der holdes stor fest Vi har bordkort til de begivenheder, og prøver at matche folk lidt ud fra interesser... men det er jo så kun under maden der er "faste" pladser når vi når til kaffe/kage delen er vi som regel rykket ind i et andet lokale hvor der er dækket op uden bordkort så folk selv kan bestemme

Men når det så er sagt havde vi det faktisk ikke til vores første barnedåb, da det "bare" var til sandwich og sådan mere uformelt, da det var hvad der var økonomi og overskud til

Hvad man vælger at gøre er jo helt op til en selv, og hvad man selv er mest til

Qnuz

Anmeld

13. februar 2012

Troldemommi

Vi havde bordkort til vores dåb, så kan vi lige mingle nogle af de mennesker sammen som ikke kender hinanden men som gerne må lære hinanden at kende :-)

Anmeld

13. februar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, vi havde det ikke til vores to barnedåbe. Det bliver lidt uformelt og det ville vi gerne have

Anmeld

13. februar 2012

L&V

KLN skriver:

Ja overskriften siger jo lidt sig selv. Hvad synes I?

Vi havde bordkort til vores datters barnedåb, det var absolut heller ikke højtidligt men syntes det høre sig til..

Og som andre siger så er der bare ikke noget værre end at komme til at side ved nogle man ikke kender.. Det kan også give en dårlig stemning eller i hvert fald ligge en dæmper på stemningen hvis man sidder med nogle man ikke rigtigt har noget at snakker om med 

Anmeld

13. februar 2012

Maja_4000

LunaLykke skriver:

Nej. Jeg er meget modstander af bordkort. For mange mennesker mener at man skal sidde sammen med folk man ikke kender, for man har godt af at møde nye mennesker. NEJ. Jeg går ikke til barnedåb, eller andre familiebegivenheder, for at møde nye mennesker. Jeg kommer for at hygge mig og snakke med min familie eller venner.

HVIS der skal være bordkort så sæt i det mindste folk sammen med mennesker de kender/gider snakke med. Så er man sikker på at folk hygger sig.

Enig

TS: Jeg HADER at blive placeret mellem to fremmede mennesker til diverse ting .. Derfor havde vi heller ikke lavet bordplan (:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.