fam.4xc skriver:
din datter er nok blevet resistent overfor den type penecelin hun fik når hun har fået det ofte, Men her er det første gang...
Men ja Lone til lægen med jer på mandag hvis det ik blir bedre... vil lige trøste dig med at Catrine havde sit ret længe og jeg fik noget lægen kaldte "Englefedt" fordi det tilsidst tørrede ind så huden blev helt ru 
Der var dog intet at mærke på hende ud over det kløede lidt, så hun var i vugger 
Tak for jeres svar

Hun har stadig udslæt på mave og ryg, samt i nakken - og nu også lidt i ansigtet og på halsen. Jeg syntes det ser mærkeligt ud - ligner næsten en allergisk reaktion på ét eller andet!
Vi kontaktede vagtlægen her til morgen, da vi gerne ville have der blev set på det.
Men det er ingenting og ganske harmløst

Lægen forklarede, at der ofte kom udslæt - kunne værre alle vegne på kroppen - i forbindelse med en virus-infektion. Det mente han absolut det her var og at det ville forsvinde af sig i selv i løbet af et par dage.
Han fortalte også, at hvis det skulle være pga pencillinen, altså hvis hun ikke skulle kunne tåle den, så ville der være hævelser på kroppen, hvor udslættet var. En hævelse som et mygstik, hvilket hun heller ikke har.
Derfor kunne det ikke være pencillinen.
Men hvis det ikke var forsvundet senest tirsdag, skulle vi kontakte egen læge, da det så var muligt udslættet skyldes virussen ikke var væk og hun derfor skal have pencillin lidt længere.
Jeg syntes det ser mærkeligt ud, netop fordi hun aldrig har haft sådan noget....men nu blev hun kigget på og det var ingenting!
Hun har kun fået pencillin 2 gange indenfor 8-9 mdr (for halsbetændelse + lungebetændelse). Og så nu denne her gang, så jeg syntes nu ikke hun har fået så meget af det!
Hun har dog altid fået Imacillin - men den er desværre udgået nu.
Nu får hun så Primicillin for første gang.
Nå, men jeg håber det snart forsvinder...

Lone