Mellemørebetændelse og udslæt på mave og ryg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.707 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

lonemus

MIn datter er 2½ år og har mellemørebetændelse for første gang.
Hun kan godt tåle pencillin, har derfor siden mandag fået Primicilin, som hun skal have til og med mandag. Hun havde feber mandag, tirsdag og onsdag.

Her til morgen da hun vågner har hun så fået et rødt udslæt på hele ryggen og lidt på brystet/maven, samt i nakken og bag ørerne. Lidt i panden ses det også.

Hvad pokker er det?

Hendes hud føles ikke nobret. Udslættet er rødprikket. Der er intet på arme og ben eller i selve ansigtet. Det klør heller ikke.

Kan det være en børnesygdom? - hun er vaccineret mod røde hunde og mæslinger, så jeg har svært ved at se hvad det skulle være...men hun har ikke feber og virker ellers helt normal.

Kan man få et sådan udslæt, når man i forvejen har en virus i kroppen, som man jo har med mellemørebetændelse?
Hun har aldrig haft udslæt før, derfor undrer det mig!!

Hun har ikke spist noget anderledes. Hun har dog spist 2-4 jordbær næsten dagligt i et par uger - kan det være det, som hun først reagerer på nu??

Håber nogle kan hjælpe.....jeg er lidt bekymret, mens min mand syntes jeg er pylret...

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

fam.4xc

Stakkels lille pus!!!! Men ja man kan sagens få udslæt af en virus i kroppen. Det har mine piger haft op til mange gange, og det forsvinder af sig selv. Hvis du er utryg ved det eller hun kommer i forværring må du lige forbi lægen.

God bedring med hende

Anmeld

20. marts 2009

lonemus

Stakkels lille pus!!!! Men ja man kan sagens få udslæt af en virus i kroppen. Det har mine piger haft op til mange gange, og det forsvinder af sig selv. Hvis du er utryg ved det eller hun kommer i forværring må du lige forbi lægen.

God bedring med hende

Tak for dit svar

Okay . var det også på mave/bryst og ryggen?

Men kan det virkelig godt først komme her i midt i forløbet, hvor hun næsten er færdig med pencillinen?? - er virussen så ikke ved at være ude af kroppen??

Lone

Anmeld

21. marts 2009

fam.4xc

lonemus skriver:

Tak for dit svar

Okay . var det også på mave/bryst og ryggen?

Men kan det virkelig godt først komme her i midt i forløbet, hvor hun næsten er færdig med pencillinen?? - er virussen så ikke ved at være ude af kroppen??

Lone

Det kommer gerne i forbindelse med en infektion i kroppen som hun jo også har nu... Og ja det er på mave, ryg, arme og ben og lidt på hals også...

1. gang jeg oplevede det med Catrine var ca 7 dage efter en forkølese og dårlig mave - jeg var til lægen med hende og de poede hende i halsen for at se om der sku være noget udslag, men det var der ik og fik derfor besked om at det var en virus i kroppen efter infektionen...

Anmeld

21. marts 2009

Pia

Det kkan altså oså være pencelinen hun ikke kan tåle.
MIn datter havdet meget melleomørsbetændele da hun var mindre..
Hun havde tre ganget fået pencelin for det og uden problemer.
Da hun 4 gang fik det slog hun ud med præcis de samme symptomer som du beskriver.
Det viste sig så at hendes krop ikke kunne tåle netop den pencelin mere, og at hun skulle have noget andet.
Det fik hun så og udslætte forsvandt med det samme...

God bedring med din datter.

Kh Pia.

Anmeld

21. marts 2009

fam.4xc

Pia skriver:

Det kkan altså oså være pencelinen hun ikke kan tåle.
MIn datter havdet meget melleomørsbetændele da hun var mindre..
Hun havde tre ganget fået pencelin for det og uden problemer.
Da hun 4 gang fik det slog hun ud med præcis de samme symptomer som du beskriver.
Det viste sig så at hendes krop ikke kunne tåle netop den pencelin mere, og at hun skulle have noget andet.
Det fik hun så og udslætte forsvandt med det samme...

God bedring med din datter.

Kh Pia.

din datter er nok blevet resistent overfor den type penecelin hun fik når hun har fået det ofte, Men her er det første gang...

Men ja Lone til lægen med jer på mandag hvis det ik blir bedre... vil lige trøste dig med at Catrine havde sit ret længe og jeg fik noget lægen kaldte "Englefedt" fordi det tilsidst tørrede ind så huden blev helt ru

Der var dog intet at mærke på hende ud over det kløede lidt, så hun var i vugger

Anmeld

21. marts 2009

lonemus

fam.4xc skriver:

din datter er nok blevet resistent overfor den type penecelin hun fik når hun har fået det ofte, Men her er det første gang...

Men ja Lone til lægen med jer på mandag hvis det ik blir bedre... vil lige trøste dig med at Catrine havde sit ret længe og jeg fik noget lægen kaldte "Englefedt" fordi det tilsidst tørrede ind så huden blev helt ru

Der var dog intet at mærke på hende ud over det kløede lidt, så hun var i vugger

Tak for jeres svar

Hun har stadig udslæt på mave og ryg, samt i nakken - og nu også lidt i ansigtet og på halsen. Jeg syntes det ser mærkeligt ud - ligner næsten en allergisk reaktion på ét eller andet!

Vi kontaktede vagtlægen her til morgen, da vi gerne ville have der blev set på det.
Men det er ingenting og ganske harmløst
Lægen forklarede, at der ofte kom udslæt - kunne værre alle vegne på kroppen - i forbindelse med en virus-infektion. Det mente han absolut det her var og at det ville forsvinde af sig i selv i løbet af et par dage.

Han fortalte også, at hvis det skulle være pga pencillinen, altså hvis hun ikke skulle kunne tåle den, så ville der være hævelser på kroppen, hvor udslættet var. En hævelse som et mygstik, hvilket hun heller ikke har.
Derfor kunne det ikke være pencillinen.

Men hvis det ikke var forsvundet senest tirsdag, skulle vi kontakte egen læge, da det så var muligt udslættet skyldes virussen ikke var væk og hun derfor skal have pencillin lidt længere.

Jeg syntes det ser mærkeligt ud, netop fordi hun aldrig har haft sådan noget....men nu blev hun kigget på og det var ingenting!

Hun har kun fået pencillin 2 gange indenfor 8-9 mdr (for halsbetændelse + lungebetændelse). Og så nu denne her gang, så jeg syntes nu ikke hun har fået så meget af det!
Hun har dog altid fået Imacillin - men den er desværre udgået nu.
Nu får hun så Primicillin for første gang.

Nå, men jeg håber det snart forsvinder...

Lone

Anmeld

21. marts 2009

fam.4xc

lonemus skriver:

Tak for jeres svar

Hun har stadig udslæt på mave og ryg, samt i nakken - og nu også lidt i ansigtet og på halsen. Jeg syntes det ser mærkeligt ud - ligner næsten en allergisk reaktion på ét eller andet!

Vi kontaktede vagtlægen her til morgen, da vi gerne ville have der blev set på det.
Men det er ingenting og ganske harmløst
Lægen forklarede, at der ofte kom udslæt - kunne værre alle vegne på kroppen - i forbindelse med en virus-infektion. Det mente han absolut det her var og at det ville forsvinde af sig i selv i løbet af et par dage.

Han fortalte også, at hvis det skulle være pga pencillinen, altså hvis hun ikke skulle kunne tåle den, så ville der være hævelser på kroppen, hvor udslættet var. En hævelse som et mygstik, hvilket hun heller ikke har.
Derfor kunne det ikke være pencillinen.

Men hvis det ikke var forsvundet senest tirsdag, skulle vi kontakte egen læge, da det så var muligt udslættet skyldes virussen ikke var væk og hun derfor skal have pencillin lidt længere.

Jeg syntes det ser mærkeligt ud, netop fordi hun aldrig har haft sådan noget....men nu blev hun kigget på og det var ingenting!

Hun har kun fået pencillin 2 gange indenfor 8-9 mdr (for halsbetændelse + lungebetændelse). Og så nu denne her gang, så jeg syntes nu ikke hun har fået så meget af det!
Hun har dog altid fået Imacillin - men den er desværre udgået nu.
Nu får hun så Primicillin for første gang.

Nå, men jeg håber det snart forsvinder...

Lone

God bedring med hende ihvertfald - her er vi lige kommet hjem fra lægevagten med Catrine som har lungebetændelse og nu er på pencelin

Det er skide svært med de unger, for de skal jo virkelige være dårlige før de vælter helt...............

Anmeld

21. marts 2009

lonemus

fam.4xc skriver:

God bedring med hende ihvertfald - her er vi lige kommet hjem fra lægevagten med Catrine som har lungebetændelse og nu er på pencelin

Det er skide svært med de unger, for de skal jo virkelige være dårlige før de vælter helt...............

Åh nej da...
Vagtlægen sagde også, at det var simpelthen ikke andet, end forkølelser, hosten, lunge- hals- og mellemørebetændelse for tiden Det er næsten ikke til at holde ud...

Men rigtig god bedring til jer også

Lone - som vil glæde sig til alle er raske, så manden og jeg kan komme ud og spise fint en aften alene, har netop lige fået gavekort af svigermor på 1500.- kr til en fin restaurant. Hun syntes vi trængte til lidt forkælelse

Anmeld

21. marts 2009

fam.4xc

lonemus skriver:

Åh nej da...
Vagtlægen sagde også, at det var simpelthen ikke andet, end forkølelser, hosten, lunge- hals- og mellemørebetændelse for tiden Det er næsten ikke til at holde ud...

Men rigtig god bedring til jer også

Lone - som vil glæde sig til alle er raske, så manden og jeg kan komme ud og spise fint en aften alene, har netop lige fået gavekort af svigermor på 1500.- kr til en fin restaurant. Hun syntes vi trængte til lidt forkælelse

sikken en skøn svigermor!!! Her har vi kæreste dag på fredag og håber da ik den ryger i vasken.........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.