Passionsfrugtmousse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.948 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

AnneBJ

Jeg har fundet denne opskrift

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 ½ dl friskpresset appelsinsaft
2 spsk friskpresset citronsaft
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker
korn fra en stang vanilie

Men jeg skal kun lave én kage, med 3 bunde. Et lag af passionsfrugten, og så et lag chokoladecreme. Er det ikke en alt for stor mængde der er her så?

Og hvor mange gram chokolade og hvor mange ml. fløde, bruger I til ét lag creme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

dola

AnneBJ skriver:

Jeg har fundet denne opskrift

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker

Men jeg skal kun lave én kage, med 3 bunde. Et lag af passionsfrugten, og så et lag chokoladecreme. Er det ikke en alt for stor mængde der er her så?

Og hvor mange gram chokolade og hvor mange ml. fløde, bruger I til ét lag creme?

he he aner det ikke men vil gerne have fremgangs metoden!!

Anmeld

13. februar 2012

AnneBJ

dola skriver:

he he aner det ikke men vil gerne have fremgangs metoden!!

Læg husblas i blød i koldt vand i ca. 10 min.
Del passionsfrugterne i halve og skrab saft og kerner ud, tilsæt frugtsaften og blend det til det er jævnt, si de sorte kerner fra.

Pisk fløden til et let skum sammen med florsukker og vaniliekorn. Tag husblassen op af vandet med det vand der hænger ved, smelt det i vandbad og afkøl det.
Kom husblas i frugt saften når den er afkølet og vend den letpiskede fløde i blandingen.
Stil på køl 5-6 timer og moussen er klar til at lægge i en kage

Anmeld

13. februar 2012

AnneBJ

13. februar 2012

Kløver

AnneBJ skriver:

JKaJeg har fundet denne opskrift

10 blade husblas
8 passionsfrugter
1 liter piskefløde
7 spsk florsukker

Det er en supergod opskrift, smager skønt, især imellem chokoladekagebunde. Mener jeg brugte 1 portion til 1 lag. Et lille tip så blødgjorde Jeg husblassen i appelsinsaften, varmede det hele så den smeltede i appelsinsaften og brugte det sådan. Gav rigtig godt resultat og undgik på den måde klumper osv

Anmeld

13. februar 2012

AnneBJ

Maja84 skriver:

Det er en supergod opskrift, smager skønt, især imellem chokoladekagebunde. Mener jeg brugte 1 portion til 1 lag. Et lille tip så blødgjorde Jeg husblassen i appelsinsaften, varmede det hele så den smeltede i appelsinsaften og brugte det sådan. Gav rigtig godt resultat og undgik på den måde klumper osv

Fedt tip, tak for det!

Men der bliver creme af en hel liter fløde?? Det er da voldsomt meget til ét lag, i en lagkage med helt almindelige størrelse bunde?

Anmeld

13. februar 2012

Kløver

AnneBJ skriver:

GH

Fedt tip, tak for det!

Men der bliver creme af en hel liter fløde?? Det er da voldsomt meget til ét lag, i en lagkage med helt almindelige størrelse bunde?

Hm nu jeg husker lavede jeg også meget tykt lag da jeg kun lavede 1 lag mellem chokolade kage og havde til en lille bitte rund kage på toppen også, så Ja tror nok du egentlig kan nøjes med 0.5 portion lige glemt hvilken kage jeg havde lavet, ups

Anmeld

13. februar 2012

AnneBJ

Maja84 skriver:

Hm nu jeg husker lavede jeg også meget tykt lag da jeg kun lavede 1 lag mellem chokolade kage og havde til en lille bitte rund kage på toppen også, så Ja tror nok du egentlig kan nøjes med 0.5 portion lige glemt hvilken kage jeg havde lavet, ups

Helt okay, jeg undrede mig bare, hvis der skulle SÅ meget til!! Tak for dit svar! 

Anmeld

13. februar 2012

Drømme

Nøj, det lyder lækkert !!!

Er jeg da nødt til at lave til den næste kage hihi

Anmeld

14. februar 2012

AnneBJ

Drømme skriver:

Nøj, det lyder lækkert !!!

Er jeg da nødt til at lave til den næste kage hihi

Jeg glæder mig også til at smage det - lige nu kan jeg dog ikke finde passionsfrugt nogen steder  Mangler at kigge i Bilka..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.