Hjælp til fastelavnsboller + jeg mangler en opskrift !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

Muffin_girl

Ja jeg vil gerne bage fastelavnsboller for at glæde kæresten.. Men jeg oplever tit at cremen falder ud.. Selvom de er helt lukket.. 

Har du en opskrift på nogle super gode fastelavnsboller? 

Og på creme, eller en købe creme som ikke bliver tynd, og løber ud ? ! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

An&Jo

AalborgPigen skriver:

Ja jeg vil gerne bage fastelavnsboller for at glæde kæresten.. Men jeg oplever tit at cremen falder ud.. Selvom de er helt lukket.. 

jeg plejer at lave vandbakkelser, og så fylde dem med creme syltetøj og fløde..

nogengange laver jeg bare en blanding af fløde og friske bær og putter deri..

men helt klart vandbakkelser..

Anmeld

12. februar 2012

Muffin_girl

An&Jo skriver:

jeg plejer at lave vandbakkelser, og så fylde dem med creme syltetøj og fløde..

nogengange laver jeg bare en blanding af fløde og friske bær og putter deri..

men helt klart vandbakkelser..

Manden kan ikke lide sådan nogle med fløde.. Det skal være de gammeldags Jeg elsker ellers de andre.. Men udover det kan jeg heller ikke finde ud af vandbakkelser.. Har forsøgt mig 10 gange. GIDER ikke mere ! Jeg vil have de almindelige  

Anmeld

12. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

AalborgPigen skriver:

Jeg tror bare det er et spørgsmål om hvor meget creme man putter i
Jeg bager selv, og på nogle kommer det ud, på andre bliver det inde i. Men jeg bruger bare det pulver creme der skal en ½ liter mælk i - og så stå i 20 min, det får også cremen til at være mindre flydende..

Anmeld

12. februar 2012

LykkeB

Jeg har en super god opskrift!!                                                                 Creme: 2 æg, 2 spsk Sukker, 1 tsk vaniliesukker. 2,5 dl sødmælk og 2,5 spsk maizena. Pisk æg sukker og vanilie sammen. Kog mælken og kom den langsomt i æggemassen Sammen med maizena. Pisk hele tiden. Put massen på komfuret og kog op i et minut rør hele tiden. Kom massen i en kold bøtte og pisk videre. Sættes på køl.                    Dej: 350 g hvedemeL. 1 tsk vanilie 

Sukker. 1 spsk sukker. 150 g smør. 1,25 dl mælk. 25 g gær. 1 æg. Mel, sukker Og vanilie blandes. Smøret smuldres i. 

Gæren røres ud i lunken mælk Og ægget tilsættes. Gærblandingen tilsættes melblandingen. Og dejen slåes godt sammen. Lad den hæve i en halv time. Form boller af dejen og lad dem efterhæve i 10-15 miO midten af bollen laves en fordybning og en spsk creme kommes deri. Bollerne samles og vendes om og pensles med æg. Bages i ovnen ved 200 grader omkring 15 minutter. MUMS de er bare gode!! Luftige boller med tyk creme! Plejer at tage glasur på også 

Anmeld

12. februar 2012

trunte89

Dem her kan jeg rigtig godt lidt. Min mor lavede dem hver fastelavn da jeg var barn

http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrift er/2-fastelavn/135-marcipanboller.html

Anmeld

12. februar 2012

LykkeB

AalborgPigen skriver:

Hov. Glemte lige at citere mit indlæg :-) 

Anmeld

12. februar 2012

Muffin_girl

LykkeB skriver:

Jeg har en super god opskrift!!                                                                 Creme: 2 æg, 2 spsk Sukker, 1 tsk vaniliesukker. 2,5 dl sødmælk og 2,5 spsk maizena. Pisk æg sukker og vanilie sammen. Kog mælken og kom den langsomt i æggemassen Sammen med maizena. Pisk hele tiden. Put massen på komfuret og kog op i et minut rør hele tiden. Kom massen i en kold bøtte og pisk videre. Sættes på køl.                    Dej: 350 g hvedemeL. 1 tsk vanilie 

Sukker. 1 spsk sukker. 150 g smør. 1,25 dl mælk. 25 g gær. 1 æg. Mel, sukker Og vanilie blandes. Smøret smuldres i. 

Gæren røres ud i lunken mælk Og ægget tilsættes. Gærblandingen tilsættes melblandingen. Og dejen slåes godt sammen. Lad den hæve i en halv time. Form boller af dejen og lad dem efterhæve i 10-15 miO midten af bollen laves en fordybning og en spsk creme kommes deri. Bollerne samles og vendes om og pensles med æg. Bages i ovnen ved 200 grader omkring 15 minutter. MUMS de er bare gode!! Luftige boller med tyk creme! Plejer at tage glasur på også 

Tak De lyder da bare lækre .. Det må jeg prøve .. MUM S

Anmeld

12. februar 2012

Muffin_girl

LouiseVous skriver:

Jeg tror bare det er et spørgsmål om hvor meget creme man putter i
Jeg bager selv, og på nogle kommer det ud, på andre bliver det inde i. Men jeg bruger bare det pulver creme der skal en ½ liter mælk i - og så stå i 20 min, det får også cremen til at være mindre flydende..

Ja har du nok ret i .,. Og så skal cremen nok ikke være alt for tynd 

Anmeld

12. februar 2012

Muffin_girl

trunte89 skriver:

Dem her kan jeg rigtig godt lidt. Min mor lavede dem hver fastelavn da jeg var barn

http://www.odense-marcipan.dk/inspiration/opskrift er/2-fastelavn/135-marcipanboller.html

Den vil jeg da lige kigge Tak 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.