Så blev der lavet dåbskage! Tak kagedamer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

MaybeBaby

Baagøe skriver:

Lyder lækkert. Har du en opskrift?

250 g hvedemel
200 g sukker
1 tsk natron
1 tsk bagepulver
1 tsk vanillesukker (jeg plejer altid bare at hælde i - ELSKER vanilie!)
2 æg
175 g smeltet smør
2½ dl. kærnemælk

Det hele piskes sammen og kommes i en 25 cm springform- Bank springformen i bordet, så eventuelle luft bobler fjernes.

170 grader varm ovn til de er gennembagt - 35 min eller lidt mere.

Del kagen så du får 3 bunde ud af opskriften .

Til min den lille bradepande har jeg 4-doblet opskriften og bare hældt godt 1½ cm i, så man får en god tyk bund. Jo tykkere bund, jo mere snask

/Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

K&S

MaybeBaby skriver:

Min allerførste kage - og jeg er faktisk ganske stolt. Måske især fordi den blev spist helt op... Det tyder jo altid godt

Nu har jeg haft det i hænderne og kan nu lave lidt mere krævende kager i fremtiden - Og et stort tak skal lyde til Dot D og Nemesis og mange andre for en masse gode råd og svar på dumme spørgsmål!  Og også til manden for at rulle det helt tyndt ud!

/Mette - der troede at sønnen nu ville sove efter en lang dag, men han ligger på sin far og laver pruttelyden med munden (inkl. savl!)

SUPER flot kage  og super lækker søn

Anmeld

13. februar 2012

Lou87

MaybeBaby skriver:

250 g hvedemel
200 g sukker
1 tsk natron
1 tsk bagepulver
2 æg
175 g smeltet smør
2½ dl. kærnemælk

Det hele piskes sammen og kommes i en 25 cm springform- Bank springformen i bordet, så eventuelle luft bobler fjernes.

Til min den lille bradepande har jeg 4-doblet opskriften og bare hældt godt 1½ cm i, så man får en god tyk bund. Jo tykkere bund, jo mere snask

/Mette

Deler du dem bare med en kniv eller den der som ligner en oste høvl ? Har tit tænkt på og lave den af en gang og dele i stedet...

Anmeld

14. februar 2012

MaybeBaby

Lou87 skriver:

Deler du dem bare med en kniv eller den der som ligner en oste høvl ? Har tit tænkt på og lave den af en gang og dele i stedet...

Jeg fik det råd at jeg skulle tage en skarp brødkniv til det meste, og så sytråd igennem for at sikre mig, at det nu var HELT skåret over. Men jeg lavede i en bradepande, så synes det var nemmere, at lave de 3 bunde over 3 omange Så 3 x 1½ cm ca

Anmeld

14. februar 2012

MaybeBaby

K&S skriver:

SUPER flot kage  og super lækker søn

Det var sødt sagt Mange tak

Anmeld

14. februar 2012

ModerNatur

Hvor ER den blevet flot!!

Hvordan har du fået dine bogstaver så fine?? Det er ALTID der det går galt for mig, og ved F.... ikk hvad jeg gør forkert! iiih

Anmeld

14. februar 2012

Lou87

MaybeBaby skriver:

Jeg fik det råd at jeg skulle tage en skarp brødkniv til det meste, og så sytråd igennem for at sikre mig, at det nu var HELT skåret over. Men jeg lavede i en bradepande, så synes det var nemmere, at lave de 3 bunde over 3 omange Så 3 x 1½ cm ca

Oki tak for svar ku bare godt tænke mig og spare noget Tid

Anmeld

18. februar 2012

Pige2009

MaybeBaby skriver:

250 g hvedemel
200 g sukker
1 tsk natron
1 tsk bagepulver
2 æg
175 g smeltet smør
2½ dl. kærnemælk

/Mette

1000 tak Den er hermed gemt - lyder bare kanon Er selv en ret stor fan af vanilie

Anmeld

18. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MaybeBaby skriver:

Min allerførste kage - og jeg er faktisk ganske stolt. Måske især fordi den blev spist helt op... Det tyder jo altid godt

Nu har jeg haft det i hænderne og kan nu lave lidt mere krævende kager i fremtiden - Og et stort tak skal lyde til Dot D og Nemesis og mange andre for en masse gode råd og svar på dumme spørgsmål!  Og også til manden for at rulle det helt tyndt ud!

/Mette - der troede at sønnen nu ville sove efter en lang dag, men han ligger på sin far og laver pruttelyden med munden (inkl. savl!)

hvor er den blevet fin

Anmeld

20. februar 2012

MaybeBaby

Issa skriver:

Hvor ER den blevet flot!!

Hvordan har du fået dine bogstaver så fine?? Det er ALTID der det går galt for mig, og ved F.... ikk hvad jeg gør forkert! iiih

Tak, jeg skulle alligevel have en del forskellige ting derfra, og bogstaverne (funky letters) er herinde til halv pris af hvad jeg har set dem til på andre danske sider Men der sidder altid lidt ekstra rundt om hvert bogstav, som jeg fik væk vha. en tandstik

http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/2/319/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.