Nogle kloge eller opfindsommme kvinder her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
8 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

Anonym trådstarter

Har to veninder som er multi allergiske over for vildt mange ting... har en seddel her over det de ikke kan tåle.

Min datter bliver et år her om et par uger, og mine vinder er inviteret til a-mad, nu er det så gået op for mig at det er jo nærmest umuligt at lave noget aftensmad de kan tåle, og gider bare ikke lave flere ting... kan heller ikke finde på en kage, da den ene ikke kan tåle mælk... så er bare helt tabt...

• nødder
  • alkohol
  • jordbær
  • æbler
  • tomater
  • løg
  • mælk
  • kartofler
  • citrusfrugter

HVAD kan man lave af retter og kage som ikke indeholder disse ting?  Håber VIRKELIG der er nogle her på baby der kan hjælpe mig med det her problem. Vil gerne holde en go fødselsdag for min datter, med god mad, og kage...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Har to veninder som er multi allergiske over for vildt mange ting... har en seddel her over det de ikke kan tåle.

Min datter bliver et år her om et par uger, og mine vinder er inviteret til a-mad, nu er det så gået op for mig at det er jo nærmest umuligt at lave noget aftensmad de kan tåle, og gider bare ikke lave flere ting... kan heller ikke finde på en kage, da den ene ikke kan tåle mælk... så er bare helt tabt...

• nødder
  • alkohol
  • jordbær
  • æbler
  • tomater
  • løg
  • mælk
  • kartofler
  • citrusfrugter

HVAD kan man lave af retter og kage som ikke indeholder disse ting?  Håber VIRKELIG der er nogle her på baby der kan hjælpe mig med det her problem. Vil gerne holde en go fødselsdag for min datter, med god mad, og kage...

Hmm...

Hvad med noget kylling i ovn af en art og så noget form af en pastasalat, eller med bulgur eller quinio.. Der kan du komme det i de kan tåle, og så sætte resten ved siden af??

Anmeld

12. februar 2012

MorEllen

Du kan jo servere ovnsbagt kylling med vildris og salat   Og her er en link til en masse mælkefrie kageopskrifter..!
Bon appetit

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Du kan jo servere ovnsbagt kylling med vildris og salat   Og her er en link til en masse mælkefrie kageopskrifter..!
Bon appetit

Tusind tak  Man får bare så hurtigt stirret sig blind på mulighederne, når man hele tiden skal vudere om det nu er noget de kan tåle eller ej.

Anmeld

12. februar 2012

De3Guldklumper

Der er rigtig mange muligheder.Man skal bare lige se dem.

Alt mælk kan du skifte ud med soya produkter - hvis det er - det smager ikke anderledes når det kommer i mad  Du skal bare være obs på at mælk kan være skjult i div. betegnelser så hvis du er i tvivl så køb kun det der er lavet på vegetabilsk, så er du helgarderet.

En gang hjemmelavede burgere kunne også være sagen - hvor du slev bager bollerne og dermed har styr på hvad der kommer i. Ellers er det i gang med at læse varedekl. 

God fornøjelse eller hvad man nu siger.

Hilsen en mor som har været møllen igennem da datteren var på mælkefri mad

Anmeld

12. februar 2012

Nemesis

Du kan bage en alm. kage og erstatte mælken men soya eller rismælk.
Du kan bruge soyafløde.

Har selv 2 mælkeallergigkere og jeg køber ind i sverige..der kan man både få piskefløde, yoghurt, madlavningsfløde der er mælkefrit, så har du den mulighed så gør det tingene meget nemmere.

Husk der er mælkepulver i de fleste mærker margerine, så tjek det.

Af aftensmad kan du jo lave lakselasagne med spinat, kyllingeretter med ris, hakkebøffer, med pastasalat evt med grøn pesto.

:-) Sisse

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Pylle3 skriver:

Der er rigtig mange muligheder.Man skal bare lige se dem.

Alt mælk kan du skifte ud med soya produkter - hvis det er - det smager ikke anderledes når det kommer i mad  Du skal bare være obs på at mælk kan være skjult i div. betegnelser så hvis du er i tvivl så køb kun det der er lavet på vegetabilsk, så er du helgarderet.

En gang hjemmelavede burgere kunne også være sagen - hvor du slev bager bollerne og dermed har styr på hvad der kommer i. Ellers er det i gang med at læse varedekl. 

God fornøjelse eller hvad man nu siger.

Hilsen en mor som har været møllen igennem da datteren var på mælkefri mad

Jeg har også tænkt på burgere men så kom vi frem til at både remoulade og alle de andre ting man kommer i en burger af drissing osv, indeholder da mælk? Hun kan heller ikke tåle det i små mængder nemlig.  En ellers rigtig god idé.

Jeg kan faktisk heller ikke selv tåle mælk, men det er selve laktosen jeg ikke kan tåle, så det nemmere at komme uden om.

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Du kan bage en alm. kage og erstatte mælken men soya eller rismælk.
Du kan bruge soyafløde.

Har selv 2 mælkeallergigkere og jeg køber ind i sverige..der kan man både få piskefløde, yoghurt, madlavningsfløde der er mælkefrit, så har du den mulighed så gør det tingene meget nemmere.

Husk der er mælkepulver i de fleste mærker margerine, så tjek det.

Af aftensmad kan du jo lave lakselasagne med spinat, kyllingeretter med ris, hakkebøffer, med pastasalat evt med grøn pesto.

:-) Sisse

Det bliver da helt sundt hi hi  de tivnger os jo til at holde sund fødelsdag hi hi.  Ej pjat til side. Tusind tak for det.

Anmeld

12. februar 2012

Eliza

hva med pandekager med fyld?? så kan de jo fylde det i de kan tåle og lade resten stå.. på den måde behøver i andre jo heller ikke side og tygge i en omgang kønsløst sjask fordi de ikke kan tåle det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.