Mom In The Making skriver:
Altså jeg skal ikke spille klog, men har du rådført dig med SP omkring det at give sødmælk? Hvis hun er næsten 7 mdr. så får hun vel også andet end flaske? og der findes mange forskellige mærker inden for MME synes du skal prøve dig frem før du begynder at give hende komælk.
Der er en formel der hedder barnets vægt divideret med 6.. så får du hvad barnet skal have i døgnet.
Det tal kan du jo så dividere igen, med det antal gange hun skal spise i døgnet, hos os er det 6-8 gange. Men hvis hun også får grød eller mos, er jeg ikke sikker på hvordan det fungere, min datter er nemlig kun 4 mdr. og vi er ikke nået dertil endnu.
-Sheila
Hej, tak for svar. Jeg vidste ikke, at de ikke måtte få så meget sødmælk. Jeg har ikke set sp siden hun var et par uger gammel og skal først have besøg igen om en måned. Det var godt jeg skrev her inde så jeg ikke fik gjort noget forkert.
Baby får ud over amning (som jeg jo så har tænkt at stoppe med) tre gange om dagen. Morgen: Havregrød, overmiddag efter sin lange lur øllebrød og aften f.eks kartoffelmos med grøntsager.
Jeg ammer pt morgen, sent eftermiddag og nat og nogle gange et par hyggetåre.
Jeg troede godt de måtte få sødmælk når de var 6 måneder, men jeg kan forstå på svarene at det kun er i små mængder og ikke som flaske. Jeg må prøve med modermælkserstatning med vi har tidligere (for ca en måned siden) prøvet at købe alle dem vi kunne finde på markedet- både som pulver og som sådan nogle brikker - og hun nægtede at drikke. Hun var ved at kaste op hvis vi endelig fik en dråbe i hende.
Tak for svar. Hvis hun stadigvæk ikke vil have MME så må jeg ringe til sp.
Anmeld