Sår på numsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er bedst?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.908 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

roenlund

Liam fik for nogle dage siden meget rød numse og sår, efter  en dag med rigtig mange lortebleer. Nu er der kun sårene tilbage, de væsker og et enkelt bløder...

Herhjemme er vi ikke enige om hvad der skal gøres ved dette, og vores forældre er hverken enige med os eller hinanden...

Så Piger hvad virker bedst?

Mia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

FamilenStorm

roenlund skriver:

Liam fik for nogle dage siden meget rød numse og sår, efter  en dag med rigtig mange lortebleer. Nu er der kun sårene tilbage, de væsker og et enkelt bløder...

Herhjemme er vi ikke enige om hvad der skal gøres ved dette, og vores forældre er hverken enige med os eller hinanden...

Så Piger hvad virker bedst?

Mia

Har stemt på våde klude og cremen...

Da Alberte havde samme tur, fik vi anbefalet noget tjærresalve (kan ikke lige huske hvad det hedder, og er på job, så kan ikke lige tjekke), men købte det på apoteket, hvor jeg forklarede dem problemet..

Så så meget luft til numsen som muligt, og så det tjærresalve.. Det virkede helt super... '

God bedring med hans lille numse..

Anmeld

12. februar 2012

komodo

efter tre børn er min erfaring at det der har virket bedst for os, og virker bedst er panthenol creme og bar numse

Anmeld

12. februar 2012

MorTil4<3

zinksalve er det der altid har virket her

en omgang smøring på en rød numse og så det væk dagen efter så snart man begynder at ane det sku blive rødt

Anmeld

12. februar 2012

Maja88

nårh det væsker osv ville jeg ikke bruge creme...

men kogtvands klude og så ofte ble skift og MEGET numsen bar

Anmeld

12. februar 2012

MoarViborg

Jeg er enig i masser luft!!

Og når det så efterhånden er helet lidt, og der kun er en rødmen tilbage, vil jeg anbefale Inotyol creme (Kan fåes på apoteket) Det er SÅ godt til røde numser! Men altså så længe såret væsker, ville jeg ikke putte noget på - andet end kogte lærredsklude - og allerhelst ingenting overhovedet, heller ikke ble det meste af tiden!

Anmeld

12. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt andet. Nemlig kogte, kolde bomulds klude som man kommer i bleen ved hvert blee skifte. Ellers er luft til numsen det bedste! Vh stine

Anmeld

12. februar 2012

Holbæktrunten

Skift bleen ofte, vask grundigt, tør med føntørrer og slut af med et tyndt lag zink creme.

Anmeld

12. februar 2012

MorEllen

Har svart kolde våde klude (husk at de skal være kogte). Det var det eneste der hjalp da vores pige havde sår. Dagplejemoren anbefalte også at vi vasket med mildt sebevand, for så holdt vi numsen helt ren og sårene ville hele hurtigere. Ellers bruger vi Inotyol når vi ser der er tegn på rød rumpe.
God bedring med henne!!

Anmeld

12. februar 2012

AdamsMor

Herhjemme sværger vi lit et meget tyndt lag zinksalve og så kartoffelmel til at trække fugt væk fra huden..

God bedring til den lille numse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.