Hvilket kæledyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg savner at have kæledyr.

Men jeg har også en lille baby på et halvt år at tænke på. Så nu vil jeg høre herinde.

Hvilket kæledyr vil i anbefale? Gerne et som baby også vil få glæde af om et par år f.eks.

Det må gerne være et specielt kæledyr Så længe det er forholdsvist børnevenligt.

Jeg må dog ikke have hund eller kat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2012

MyLittleBaby

Anonym skriver:

Jeg savner at have kæledyr.

Men jeg har også en lille baby på et halvt år at tænke på. Så nu vil jeg høre herinde.

Hvilket kæledyr vil i anbefale? Gerne et som baby også vil få glæde af om et par år f.eks.

Det må gerne være et specielt kæledyr Så længe det er forholdsvist børnevenligt.

Jeg må dog ikke have hund eller kat.

Vi har en hamster 

Min datter er så også snart 2½, men hun eeeelsker at se at han løber rundt i løbehjulet, eller når han er ude i hans kugle  Det er sådan en plastik bold med lufthuller man kan købe til dem.

Ham har vi ihvertfald meget glæde af 

Ved godt de fleste vil sige at de bider, men det er mit syvende hamster, og ingen af mine har bidt. Jeg har købt alle dem jeg har haft ved private familier, hvor jeg bilder mig ind at de jo kommer op i hænder noget mere end de gør i dyrehandlen. Og man siger faktisk at en hamster er et godt dyr for små børn, da de har så små hænder, at det ikke skræmmer en hamster på samme måde som hvis det var en fuldvoksen mands hånd der kom derned 

Anmeld

11. februar 2012

Mimic

marsvin.. de er lette at passe og gode til børn, bare de får lidt hjælp til at passe de, =)

Anmeld

11. februar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vi har også en hamster der har overlevet længere end vi lige havde påregnet faktisk

var slet ikke meningen at hun stadig skulle være her når vi havde ham men lige nu ser hun endnu ikke gammel ud så tror måske hun kommer til at være her et års tid endnu og så vil han også nå at kunne få lidt ud af at hun er her

hamstere er nok en god ting fordi de netop ikke lever vildt længe hvis interessen løber ud og fordi de ikke kræver særlig meget... de behøver ikke at kæles med hver dag eller lange ture eller dyre ting at underholde sig med...

alt efter hvad art I vælger af hamster så er levetiden fra 1-3 år i gennemsnit...

Anmeld

11. februar 2012

Fenja09

Hvad med en kanin eller et marsvin? Synes måske at hamstere er lige små nok til et barn på et par år. I hvert fald hvis barnet skal have noget ud af det og hamsteren ikke skal dø

/Fenja

Anmeld

11. februar 2012

Anonym trådstarter

Hamstere har jeg haft meget selv som barn, og alle dem jeg har haft bed som en i h*** Så det synes jeg ikke er så god en ide med en lille baby

Marsvin har jeg også haft, og må indrømme det ikke er dyret for mig.

Kanin har jeg også haft, og det overvejer jeg meget

Jeg er forresten ikke typen der mister interesse for mine kæledyr. Alle dyr jeg har haft har jeg haft til den dag de døde af alderdom eller uheldigvis blev aflivet pga. sygdom. Når først man anskaffer et dyr så har man ansvaret for dem, og det kan jeg ikke få mig selv til at fralægge mig igen.

Anmeld

11. februar 2012

Jonatansmor

Vi har katte, 2 stks og det er sjovt nok dronningen der er blevet bedste venner med vores dreng.

Skulle selvfølgeligt lære ham omgang med dem, ikke rive og ae, men idag hygger de to sig helt vildt sammen.

Og når vi får mere overskud i dagligdagen, skal vi også have hund igen

Anmeld

11. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Vi har katte, 2 stks og det er sjovt nok dronningen der er blevet bedste venner med vores dreng.

Skulle selvfølgeligt lære ham omgang med dem, ikke rive og ae, men idag hygger de to sig helt vildt sammen.

Og når vi får mere overskud i dagligdagen, skal vi også have hund igen

Jeg ville helt klart også helst have kat.

Desværre må jeg ikke holde kat her.

Anmeld

11. februar 2012

sarahb

Vi har en fisk- en kamp fisk.. Den er smuk og så elsker børnene at sidde og kigge ned til den og give den mad.
Den sviner ikke, passer sig selv og giver masser af glæde..

Anmeld

11. februar 2012

Lone Jakobsen

jeg synes det afhænger meget af hvilken type du er

da jeg var alene manglede jeg lidt lyd, så jeg havde undulater. senere ville jeg ha et rigtigt kæledyr, så der købte jeg en kanin. da min datter blev omkring 9 fik hun sin første hamster..... og jeg har leget lidt med tanken om et smukt akvarie

så det handler jo lidt om hvor vidt det skal være et dyr du kan kæle med, eller om det bare skal være "til pynt" om det må kræve en del arbejde, om det må være larmende osv.

så jeg ville tænke lidt over hvilke ønsker og krav jeg har til det kommende husdyr, og der efter kaste mig ud i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.