Anonym skriver:
Er lige begyndt på det til mit barn efter anbef. fra SP
Man kan ikke huske hvordan man går frem! Fik at vide max 10 skefulde første gang. Hvor længe er det så max 10 skefulde? Den første uge? Og hvordan øger man? Altså øger man så med 10 skefulde mere, eller hvordan? Og hvornår? Og og.. Hvor meget grød er et helt måltid - Altså hvornår må de få det som et fuldbyrdet måltid uden at skulle ammes bagefter?
Og sidst men ikke mindst. Hvornår må grøden dække 2 af dagens måltider?
Ja, det var dælme mange spørgsmål, men jeg er nybegynder..
Vi fik afvide at vi skulle give smagsprøver indtil isabella selv ville have mere. Men efter første gang var det ikke kun smagsprøver mere. Der fik hun et helt måltid. Det er forskelligt hvor meget de kan spise. For isabella var et måltid ca 1 dl. Og der fik hun ikke flaske efterfølgende. Hun var 3,5 mdr da vi startede. Og da hun var 4,5 mdr tror jeg fik hun 2 måltider om dagen og så fik hun tre måltider om dagen da hun vat 6 mdr. Og 4 da hun var 7 mdr. Og hun var 7,5 mdr da hun kom op på det 5. Måltid. Hvis hun vågner om natten får hun en flaske (hun er nu 8,5 mdr) det er ikke så tit hun vågner om natten. Men sp mente at da hun spiste 300 ml mme så skulle vi give hende et skemåltid. Så nu får hun stortset kun skemåltider. Hun har altid været meget sulten. Jeg måtte stoppe amningen da hun var en mdr da jeg ikke havde nok når jeg nåede til kl 16 om eftermiddagen. Og da hun var 2,5 mdr kom hun på vælling til natten. Hvilket hun så ikke gad mere da hun kom på grød.
Men jeg synes du skal gørehvad du ogdit barn føler for. Du skal huske at sps råd og mening ikke er lov. Hun er der kun til at vejlede. Men giv først nr 2 skemåltid når nr. 1 kører godt.
Anmeld