Valentine, mors/fars dag osv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

280 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

M&F&C

Ja, nu bed jeg mærke i, i en anden debat om valentines dag, at mange mener denne dag er noget værre pjat...... og det fik mig til at tænke, mener de selv samme damer og herrer også, at mors og fars dag er noget pjat?

Jeg tænker bare, mors og fars dag forlyder jo også at være der hvor blomsterhandlerne kan få solgt ekstra blomster og chokolade.
Og hvad er der egentlig galt i, at have nogen dage på året, hvor man husker at "takke" for de roller man spiller i hinandens liv, hvad enten det er som kærester, eller forældre?

Ydermere, dem der ikke fejrer valentines dag, men mors og fars dag, venter de med at fejrer disse dage til deres børn er gamle nok til at forstå traditionen bag, eller forventer de at deres partner sørger for en lille tanke denne dag?

Bare en undren fra min side

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Maja_4000

Vi fejrer ikke valentines dag .. Men sidste år kom min kæreste alligevel med en marguerit halskæde til mig Hehe .. Ved ikke om han fandt ud af , at mange fædre giver noget til moderen efter fødslen og han så fik dårlig samvittighed :b Men jeg blev glad alligevel I år forventer jeg slet ikke noget .. Giver heller ikke ham noget (:

Det har kun været mors - og fars dag én gang mens vi har været forældre .. Til mors dag havde min kæreste købt en æske chokolade til mig (har siden fundet ud af , at min mor havde mindet ham om det .. Tvivler på han selv havde gjort noget ellers ) .. Og jeg købte så en nøgleting med "verdens bedste far" og lidt slik til ham , da det blev fars dag .. 

Men JEG synes det er hyggeligt .. Og det er da rart at der bliver sat pris på en engang imellem (; .. Jeg giver da også min mor gaver hvert år .. Jeg er rigtig dårlig til at få gjort sådan noget i løbet af året , så synes det er rart med en dag hvor man bliver mindet om det

Anmeld

10. februar 2012

Darling<3

M&F skriver:

Ja, nu bed jeg mærke i, i en anden debat om valentines dag, at mange mener denne dag er noget værre pjat...... og det fik mig til at tænke, mener de selv samme damer og herrer også, at mors og fars dag er noget pjat?

Jeg tænker bare, mors og fars dag forlyder jo også at være der hvor blomsterhandlerne kan få solgt ekstra blomster og chokolade.
Og hvad er der egentlig galt i, at have nogen dage på året, hvor man husker at "takke" for de roller man spiller i hinandens liv, hvad enten det er som kærester, eller forældre?

Ydermere, dem der ikke fejrer valentines dag, men mors og fars dag, venter de med at fejrer disse dage til deres børn er gamle nok til at forstå traditionen bag, eller forventer de at deres partner sørger for en lille tanke denne dag?

Bare en undren fra min side

Jeg ser ikke valentinsdag som noget dansk, så hvorfor holde det?? Skal vi så ikke også holde thanksgiving?? Halloween?? Skal julen rykkes til den 25 december om morgenen?? Ej vel...

Jeg bager højest en kage til manden, men gaver bliver der sku ikke noget af og sådan har han det også..

Mor's dag og far's dag synes jeg er okay, for det er noget man "holder/fejre" i Danmark og kæresten får da også en lille ting fra mig/vores datter selvom hun ikke er født endnu på far's dag, men da det også er hans fødselsdag den 5 Juni, så skal han da forkæles ekstra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.