Baby må ikke falde i søvn med sut!! ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Sasja77

Leonora25 skriver:

Jeg har en skøn datter på 2mdr som KUN vil sove på/ved sin mor, hvilket også er skønt, bortset fra at vi vækker hinanden og hun slet ikke får den søvn hun har behov for.

Den eneste måde hun rigtig kan falde i søvn på, er ved brystet

Jeg har utallige gange prøvet at putte hende for sig selv i liften der hvor hun misser med øjnene og er lige ved at falde i søvn, men når jeg lægger hende spærrer hun øjnene op og ser helt skræmt ud!! og begynder efter et øjeblik at græde.

Det hjælper IkKE at svøbe hende, det gør hende blot endnu mere ulykkelig.

Sundhedsplejersken siger at hun skal puttes uden nogen form for stimulering, altså hun skal ikke ammes, vugges, trilles, i søvn og må heller ikke bruge sutten (altså i det øjeblik hun falder i søvn skal hun bare ligge i sin seng/lift således at når hun vågner, så kan hun selv falde i søvn igen)

Har kæmpet for at få hende til at bruge sutten for at hun kunne få stillet lidt af sit suttebehov, men så må jeg ikke bruge den alligevel?????

Nå men, hvordan putter i jeres børn? Kan i bare lægge dem i sengen når de er lige ved at sove? eller bliver der vugget, suttet, svøbt i søvn???

Jeg ved godt hun kun er 2 mdr, og jeg kan også sagtens have hende liggende hos mig at sove noget tid endnu- det indebærer jo bare at jeg går i seng kl 19 sammen med hende og min kæreste kommer hjem fra arb kl17-18, så det er jo ikke optimalt for nogen af os. Når hun ligger hos mig og sover, er det max 1-2timer af gangen.

For et par uger siden havde hun tre dage hvor vi kunne putte hende i liften og så sov hun 3-4 timer af gangen og var meget gladere og udhvilet når hun vågnede- og moderen ligeså!!

Åh sikke et rodet indlæg, men jeg er bare så fortvivlet!!?? Skal jeg bare lade hende sove hos mig eller skal jeg være konsekvent og putte hende (det vil resultere i en masse gråd) Og skal jeg undlade at bruge sutten??

Hjææælp mig

De er altså lidt strikse de dersens SP'er og i sidste ende så er det altså HENDES mening -ikke forskrevet lov! Hvis dit lille pus kan falde i søvn med sutten så gør da endelig det:-) det gjorde vi også og så lærte min veninde mig sutte tricket: for at sutten ikke falder så let ud af babys mund så kør en stofble igennem suttens ring så har baby også lettere ved at fange den igen:-) Jeg kan lige sætte et billede ind når jeg kommer hjem, kan ikke fra mobilen:-) 

Sasja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Leonora25

Kamulla skriver:

hmm.. det havde jeg altså ingen problemer med... jeg rejser mig hellere for at give sutten end at skulle bruges som sut hele natten syntes det er for tidligt der skal være så strænge regler om hvad hu  må og ikke må... barnet har ingen rytme i den alder heller.. 

jeg syntes man skal høre efter hvad de professionelle siger, men man må også gå efter sin egen mavefornemmelse.. der er aldrig nogle der har sagt de ting der til mig Noah gad faktisk ikke sutten i det vågne timer da han var lille, han tog den selv ud af munden.. og jo gu er det træls at man skal rejse sig flere gange for at give sutten, men noagle børn har brug for en stimulans af en art for at falde til ro, andre børn behøver intet... 

prøv at give hende en trøje du har haft på, så hun kan lugte dig når hun  skal sove.. det hjalp her

Ja, jeg tror også bare jeg skal blive bedre til at sortere i de informationer/retningslinjer der bliver givet! Jeg har haft to sundhedsplejesker som ikke er enige og så er det sgu lidt svært. Eksempelvis fik jeg i starten af vide at hun endelig skulle ligge hos os og sove og gerne hud mod hud, hvor sidst da den nye sundhedsplejerske var her, sagde hun at det måtte vi endelig ikke og begyndte at snakke om overophedning og vuggedød. Så er det altså ikke helt nemt Men jeg må følge min mavefornemmelse- det er alligevel det der har virket bedst indtil videre! Og ja jeg har heller ikke noget imod at skulle svinge armen ud for at give sutten 

Har prøvet med en stofble der lugtede af mig, men kan godt være jeg skulle prøve med noget jeg har haft på...

Anmeld

10. februar 2012

Moms

Hej Leonora,

min søn er også 8 uger. Han kan heller ikke puttes i sin seng, han kan/vil ikke bruge sut og han bruger mit bryst som sut.

Jeg ligger også dårligt, men meget bedre efter jeg har smidt manden ind på værelset ved siden af  nu sover han også meget bedre og vi er alle glade. Så vi sover sammen i weekenden

Jeg vil hellere acceptere at min søn har brug for mig og min tryghed end gå og insistere på, at han skal ligge i sin egen seng, med de frustrationer jeg ville få, når det ikke kunne lade sig gøre. Som dig.

Ihvertfald endnu. Selvfølgelig skal han i sin egen seng på et tidspunkt, men jeg forventer det kommer lige så stille og vi venter bare til han. (altså det bliver ikke til han er hverken 10 eller 12 :-)

Hvorfor skal han i seng kl. 19?

Vi er oppe som vi plejer og min søn ligger bare og sover eller får bryst ved mig i sofaen. Det kan godt give mig en ekstra vågen time, når vi så går i seng, for så vågner han lidt op igen. Vi kigger lidt på uroen og snakker lidt og så får han bryst og falder i søvn.

Vi sover bare længe om morgenen i stedet. Så vidt jeg husker har I da også kun 1 barn, så du skal jo ikke op...?

Moms

Anmeld

10. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Herhjemme falder knægten i søvn ved mit bryst, han er 8mdr og bruger ikke sut. Om dagen falder han uden problemer i sønv i slyngevuggen eller i barnevognen, men til aften putter jeg altid med ham ved en 19.00-20.00 tiden.

Vi har valgt at gøre det sådan her, fordi han ikke selv bare lige kan finde ro og lægge sig til at sove og det her virker, uden gråd og mor her får også søvn.

I starten (de første 3-4mdr) lå jeg med ham fra syv aften til halv ni morgen, hvor jeg blev lidt øm i kroppen af at ligge så meget. Men efer han blev fire mdr begyndte han at slippe brystet en time eller to efter jeg havde lagt mig med ham, hvilket gør at jeg nu tit har mulighed for at være lidt samen med manden min om aften.

Det er sådan det køre hos os, for os fungere det, men jeg ved godt der ikke er mange der gør som os, jeg synes man ska gøre det man har det bedst med.

Det jeg tæbker i denne henseende, er også at baby kun er baby en gang, og kommer der en lillebrøster så er tiden der ikke og friheden til at gøre dette, så derfor nyder jeg det selvom det er mega hårdt til tider, tro mig jeg har haft perioder hvor jeg slet ikke kunne holde det ud.

Anmeld

10. februar 2012

LR85

Selvfølgelig må de falde i søvn med sut. Det før de store børn der bruger sut jo også, som min 2årige dreng. 

Slap du bare a med det  

Anmeld

10. februar 2012

sarahb

MÆRKELIGT.

Begge mine børn er faldet i søvn ved amning, og så fik de sutten i munden.

Det virkede så fint.

Anmeld

10. februar 2012

Sofia

Alfred falder stort set altid i søvn med sin sut??

Anmeld

10. februar 2012

Carl-Emil's mor

Leonora25 skriver:

Jeg har en skøn datter på 2mdr som KUN vil sove på/ved sin mor, hvilket også er skønt, bortset fra at vi vækker hinanden og hun slet ikke får den søvn hun har behov for.

Den eneste måde hun rigtig kan falde i søvn på, er ved brystet

Jeg har utallige gange prøvet at putte hende for sig selv i liften der hvor hun misser med øjnene og er lige ved at falde i søvn, men når jeg lægger hende spærrer hun øjnene op og ser helt skræmt ud!! og begynder efter et øjeblik at græde.

Det hjælper IkKE at svøbe hende, det gør hende blot endnu mere ulykkelig.

Sundhedsplejersken siger at hun skal puttes uden nogen form for stimulering, altså hun skal ikke ammes, vugges, trilles, i søvn og må heller ikke bruge sutten (altså i det øjeblik hun falder i søvn skal hun bare ligge i sin seng/lift således at når hun vågner, så kan hun selv falde i søvn igen)

Har kæmpet for at få hende til at bruge sutten for at hun kunne få stillet lidt af sit suttebehov, men så må jeg ikke bruge den alligevel?????

Nå men, hvordan putter i jeres børn? Kan i bare lægge dem i sengen når de er lige ved at sove? eller bliver der vugget, suttet, svøbt i søvn???

Jeg ved godt hun kun er 2 mdr, og jeg kan også sagtens have hende liggende hos mig at sove noget tid endnu- det indebærer jo bare at jeg går i seng kl 19 sammen med hende og min kæreste kommer hjem fra arb kl17-18, så det er jo ikke optimalt for nogen af os. Når hun ligger hos mig og sover, er det max 1-2timer af gangen.

For et par uger siden havde hun tre dage hvor vi kunne putte hende i liften og så sov hun 3-4 timer af gangen og var meget gladere og udhvilet når hun vågnede- og moderen ligeså!!

Åh sikke et rodet indlæg, men jeg er bare så fortvivlet!!?? Skal jeg bare lade hende sove hos mig eller skal jeg være konsekvent og putte hende (det vil resultere i en masse gråd) Og skal jeg undlade at bruge sutten??

Hjææælp mig

Nu har jeg en baby der fejlsank sin mad og røg med akut læge og ambulance netop fordi han fik lov til at falde i søvn ved brystet som jeg hvad fået besked på han skulle!! nu falder han hen med sin sut og spytter den nogle gange ud til før han falder i søvn.. Han sover også helst på brystet- er kun 3 uger idag så det får han lov til.. Dog falder han fint i søvn når man kører bil men altså jeg synes det er mystisk suttten er forbudt den er jo netop tryghed- men igen der er jo tusind holdninger men jeg holder på sut er sundere at falde i søvn med end bryst eller flaske.. Men jeg er også kylling efter vores episode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.