har jeg ret til at få pengene igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.251 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min mand og jeg gik fra hinanden for en uge siden og der havde jeg allerede overført penge til budgetkontoen og de 1500 i madpenge jeg altid har betalt ham da jeg ikke er supergod til madindkøb.

Eftersom vi ikke bor sammen mere mener jeg ikke at jeg behøber at betale til deres mad og bad derfor om at få 500 kr tilbage.

jeg havde stadig ikke fået dem da jeg var hjemme hos ham for at tale idag og spurgte ham derfor om han ikke kunne gå ind i banken og få dem overført når han nu alligevel skulle ned i byen - hvortil hans mor, der også var der, siger at de er blevet enige om at jeg ikke skal have nogle penge, for efter jeg er flyttet har han åbenbart skullet købe en masse rengøringsmidler og har haft nogle bekendte af ham til at hjælpe med at flytte mine ting ud i bryggerset og gøre lejligheden ren og givet den ene blomster og den anden en flaske vin. Det mente de at jeg skulle være med til at betale, men så tænker jeg jeg har sQ da ikke bedt ham bruge en masse rengøringsmidler og give dem blomster.

Kan det være rigtigt at han kan beholde mine penge for at betale for alle de ting?...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

FrkZier

Ms.Sunshine skriver:

min mand og jeg gik fra hinanden for en uge siden og der havde jeg allerede overført penge til budgetkontoen og de 1500 i madpenge jeg altid har betalt ham da jeg ikke er supergod til madindkøb.

Eftersom vi ikke bor sammen mere mener jeg ikke at jeg behøber at betale til deres mad og bad derfor om at få 500 kr tilbage.

jeg havde stadig ikke fået dem da jeg var hjemme hos ham for at tale idag og spurgte ham derfor om han ikke kunne gå ind i banken og få dem overført når han nu alligevel skulle ned i byen - hvortil hans mor, der også var der, siger at de er blevet enige om at jeg ikke skal have nogle penge, for efter jeg er flyttet har han åbenbart skullet købe en masse rengøringsmidler og har haft nogle bekendte af ham til at hjælpe med at flytte mine ting ud i bryggerset og gøre lejligheden ren og givet den ene blomster og den anden en flaske vin. Det mente de at jeg skulle være med til at betale, men så tænker jeg jeg har sQ da ikke bedt ham bruge en masse rengøringsmidler og give dem blomster.

Kan det være rigtigt at han kan beholde mine penge for at betale for alle de ting?...

hmhm, synes den er lidt svær fordi på den ene side er det jo overhovedet ikke dit ansvar at han skal give bekendte blomster og vin og alt muligt for at hjælpe ham! men på den anden side, tror jeg at jeg personligt ikke ville "gide" at skulle til at diskuterer osv. pga 500 kr.. og igen, er jeg sådan rimelig stædig og forstår faktisk udemærket godt at du ikke gider betale nu når du er flyttet!

ja - det var så et MEGET ubrugbart svar jeg fik givet dig der, sorry

Anmeld

9. februar 2012

Timse

Jeg ved hvor uretfærdigt det er, men jeg tror desværre ikke der er noget du kan gøre, beklager, men håber da på det bedste, for det er virkelig træls sådan noget

knus

Anmeld

9. februar 2012

Ms.Momo

Jeg har til dels også sagt "fuck det" over de 500 kr. for dem ved jeg at jeg ikke får igen....

Jeg er bare irriteret over at han kan få sig selv til at bruge de penge jeg har overført til ham til mad, velvidende at jeg tjener 3000 kr mindre end ham....

Anmeld

9. februar 2012

De3Guldklumper

Ms.Sunshine skriver:

Jeg har til dels også sagt "fuck det" over de 500 kr. for dem ved jeg at jeg ikke får igen....

Jeg er bare irriteret over at han kan få sig selv til at bruge de penge jeg har overført til ham til mad, velvidende at jeg tjener 3000 kr mindre end ham....

Er det ikke bare at ringe i banken og få dem til at føre dem tilbage til din konto fra budgettet? 

Anmeld

10. februar 2012

Ms.Momo

Pylle3 skriver:

Er det ikke bare at ringe i banken og få dem til at føre dem tilbage til din konto fra budgettet? 

Jeg overførte de 1500 direkte til hans konto...

Anmeld

10. februar 2012

Toshiba

Ms.Sunshine skriver:

når man  selv har overført - har man "accepteret" pengene går til en anden ... ellers skulle du ikke have overført.. der er intet at gøre

Anmeld

10. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Ms.Sunshine skriver:

Men hvis de er overført fra din konto til hans burde det være muligt.
Jeg ville ringe til banken. Og så kan du jo bede om at få overført 600 kr, fordi du tager 100 kr i ekspeditionsgebyr.

Jeg synes din eksmand er mega strid. Jeg ved ikke hvad der er med mænd efter man går fra dem. Og ekssvigermødre, der blander sig og er med til at skabe en konflikt.

Anmeld

10. februar 2012

Ms.Momo

Toshiba skriver:

når man  selv har overført - har man "accepteret" pengene går til en anden ... ellers skulle du ikke have overført.. der er intet at gøre

jeg accepterede jo selvfølgelig at han skulle have pengene, for jeg overførte dem jo før vi gik fra hinanden...

og vores brud kom som lyn fra en klar himmel...

Anmeld

10. februar 2012

Toshiba

Ms.Sunshine skriver:

jeg accepterede jo selvfølgelig at han skulle have pengene, for jeg overførte dem jo før vi gik fra hinanden...

og vores brud kom som lyn fra en klar himmel...

overørt er overført ... du kan ringe til banken - MEN de skal  ringe til ham - og han skal acceptere - FØR de kan trække penge fra hans konto

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.