Anna Wahlgrens datter sår tvivl om moderens metoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Angelspot

http://www.information.dk/290071

Er der nogen der har læst hendes bog?

Er lige blevet bekendt med den og jeg synes det virker helt grotesk at en så kendt forfatter og børnerådgiver, har været så ustabil og umiddelbart har givet sine børn en opdragelse helt modsat de principper hun fortæller at hun står for. 

Så jeg vil gerne høre om der er nogen der har læst bogen og om de mener den sår tvivl om Anna Wahlgrens metoder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

dorthemus

Ja det er tankevækkende, men langt fra et enestående eksempel. En sejlivet myte er at børn af pædagoger, lærere og psykologer er de mest uopdragne, oversete og vanskelige børn der findes. Det beror nok på, at de omtalte får penge for at "have styr på børn" og opdragelse og forståelse af barnet.......hilsen en pædagog

Anmeld

9. februar 2012

Angelspot

dorthemus skriver:

Ja det er tankevækkende, men langt fra et enestående eksempel. En sejlivet myte er at børn af pædagoger, lærere og psykologer er de mest uopdragne, oversete og vanskelige børn der findes. Det beror nok på, at de omtalte får penge for at "have styr på børn" og opdragelse og forståelse af barnet.......hilsen en pædagog

Ja du har ret, det er en myte der har floreret længe, hilsen en pædagog studerende

Jeg tænker bare det er lidt urovækkende at Anna Wahlgren har skrevet bøger om børneopdragelse, hun har rådet rigtig mange mødre til at prøve grænseoverskridende metoder (set fra mit perspektiv) og når det så kommer frem at hun selv har haft helt andre principper, så finder jeg det grotesk, at mange nybagte mødre har lagt deres baby i hendes hænder. 

Anmeld

9. februar 2012

dorthemus

Angelspot skriver:

Ja du har ret, det er en myte der har floreret længe, hilsen en pædagog studerende

Jeg tænker bare det er lidt urovækkende at Anna Wahlgren har skrevet bøger om børneopdragelse, hun har rådet rigtig mange mødre til at prøve grænseoverskridende metoder (set fra mit perspektiv) og når det så kommer frem at hun selv har haft helt andre principper, så finder jeg det grotesk, at mange nybagte mødre har lagt deres baby i hendes hænder. 

Ja det er sgu ikke så fedt! Men jeg ville aldrig selv følge en forfatter slavisk, men mærke efter inde i mig selv om det føles rigtigt. Men ved også godt at jeg er sådan en såkaldt ældre mor så jeg blir måske ikke så usikker på mig selv. Det er bestemt problematisk at så anerkendt en børneopdragelsesforfatter tilsyneladende har glemt sine egne principper derhjemme.

Anmeld

9. februar 2012

Sofia

Jeg har brugt hendes søvnmetode, sove hele natten, og den var jeg glad for..

Anmeld

9. februar 2012

Mumto3

Altså i følge dem som HAR læst HELE hendes bog, så har Anna Wahlgren aldrig selv lagt skjult på at hun f.eks. lade børn under skolealderen være alene hjemme i mange timer af gangen, at hun med mellemrum tog i byen for at drikke sig stang stiv. Det skriver hun OGSÅ om i sin bog. Sjovt nok er der bare ikke rigtig nogen der taler om de sider. Hun er blevet berømt på det gode, og det er vel også godt nok?! Hun har aldrig malet et rosenrødt billed af sig selv og hendes måde at være mor på, så jeg kan ikke se noget glat i at hendes børn (i en alder af 40 år, tænker tilbage og 'tydeligt husker' sin barndom...bum bum....jeg er selv 42 år, og selvom jeg husker min barndom, så er den da ikke lige så tydelig i min erindring som da jeg var 18 år!) tager til genmæle og siger at der var ting der ikke være så fedt ved at være barn af Anna Wahlgren. 

Anmeld

9. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg ejer bogen, men læste aldrig mere end 100 sider.

Der havde jeg allerede korset mig og tænkt "Hvor herre til hest" flere gange. Så nu står den bare gemt væk inde i skabet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.