Forstoppelse pga mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.644 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Anonym trådstarter

Min søn på 4 måneder bliver ammet fuldt. Men da jeg ikke har kunne mætte ham tilstrækkeligt er vi gået over til at supplere med en aftenflaske.

Men det lader til at det giver ham forstoppelse. 

Første uge havde han ingen afføring i 6 dage, og så gik der to dage hvor han havde afføring. 

Nu er det så 9 dage siden, og han virker meget plaget af det hvad skal vi gøre? Det hjælper hverken at massere mave eller cykle med hans ben. 

Vi bruger forresten Nan Pro 1. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Min søn på 4 måneder bliver ammet fuldt. Men da jeg ikke har kunne mætte ham tilstrækkeligt er vi gået over til at supplere med en aftenflaske.

Men det lader til at det giver ham forstoppelse. 

Første uge havde han ingen afføring i 6 dage, og så gik der to dage hvor han havde afføring. 

Nu er det så 9 dage siden, og han virker meget plaget af det hvad skal vi gøre? Det hjælper hverken at massere mave eller cykle med hans ben. 

Vi bruger forresten Nan Pro 1. 

I kan prøve at skifte til den der hedder Grøn Allomin - den er meget mere skånsom for maven!

Og så har jeg hørt det der hedder Movicol dråber (fra apoteket) skulle hjælpe på forstoppelse! Har ikke selv prøvet til William, da hans mave (heldigvis) klarede overgangen til mme.

Men .. grøn allomin!

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

I kan prøve at skifte til den der hedder Grøn Allomin - den er meget mere skånsom for maven!

Og så har jeg hørt det der hedder Movicol dråber (fra apoteket) skulle hjælpe på forstoppelse! Har ikke selv prøvet til William, da hans mave (heldigvis) klarede overgangen til mme.

Men .. grøn allomin!

Det må vi prøve!

Bør vi egentlig kontakte lægen i morgen hvis han fortsat ikke er kommet af med det? Jeg ved de skal have afføring dagligt på mme. Men han er jo ikke rigtig flaskebarn da han kun får en enkel flaske dagligt. Så jeg er lidt i tvivl?

Anmeld

9. februar 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Det må vi prøve!

Bør vi egentlig kontakte lægen i morgen hvis han fortsat ikke er kommet af med det? Jeg ved de skal have afføring dagligt på mme. Men han er jo ikke rigtig flaskebarn da han kun får en enkel flaske dagligt. Så jeg er lidt i tvivl?

Altså, jeg ville kontakte lægen ja!

Især hvis han også er lidt pjevset over det! Er der gået 9 dage? Det er også ret meget.. for det er rigtig, de skal helst ha afføring hver dag med mme!

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Altså, jeg ville kontakte lægen ja!

Især hvis han også er lidt pjevset over det! Er der gået 9 dage? Det er også ret meget.. for det er rigtig, de skal helst ha afføring hver dag med mme!

Der er gået 9 dage ja. Kontaktede lægen i forgårs og sekretæren sagde at han stadig er ammebarn og der så måtte gå 14 dage.

Men nu er jeg i tvivl om det er korrekt og han virker til at være plaget og er begyndt at få tudeture sådan i bølger hvor han presser et par gange dagligt. 

Anmeld

9. februar 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Der er gået 9 dage ja. Kontaktede lægen i forgårs og sekretæren sagde at han stadig er ammebarn og der så måtte gå 14 dage.

Men nu er jeg i tvivl om det er korrekt og han virker til at være plaget og er begyndt at få tudeture sådan i bølger hvor han presser et par gange dagligt. 

Så synes jeg altså du sku ringe - det er synd hvis han har ondt fordi han ikke kan komme af med det ihvertfald!! ..

Anmeld

9. februar 2012

Trine89

Det er kun hvis den primære del af hans mad er MME at der SKAL komme afføring hverdag.. 

Nå det kun er flaske om dagen han får vil han stadig være betegnet som ammebarn og jah så må der gå op til 14 dage uden afføring. 

Men det kan jo alligevel godt være pga. MME'en at han får ondt i maven.. jeg ville prøve at skrife over til et andet mærke MME.

Før vi gik over til NAN pro 1 fik Caia Hipp og det var rigtig godt. det blev dog for dyrt at købe da hun gik over til fuld flaske spisening.  

Anmeld

9. februar 2012

Mother-love

Jeg vil anbefale jer at bruge syrnet mme. Det gjorde vi til isabella fordi hendes mave slet ikke kunne fordøje mme. Så enten grøn allomin eller syrnet fra beauvais. Samt så ville jeg tage på apoteket og få fat i movicol det bruger vi også til isabella og det har hjulpet rigtig meget. Vi har også brugt laktulose når den var helt gal.men brug. Det heltst ikke hver dag da maven kan vende sig tildet.det gjorde isabellas nemlig også.

Anmeld

9. februar 2012

L&V

HeidiØ skriver:

Men .. grøn allomin!

Det er mylicon dråber og de er til luft i naven Movicol er pulver der ska blandes med vand og er med til at blødgøre afføringen

Anmeld

9. februar 2012

HeidiØ

Månsson skriver:

Det er mylicon dråber og de er til luft i naven Movicol er pulver der ska blandes med vand og er med til at blødgøre afføringen

Aaarh ja, det er da rigtigt Hehe! 2 forskellige ting .. begge til mavsen! hehe!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.