Nå, er du nu også røget med på den..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
3 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Kloster

Ja det var hvad jeg fik af tilbagemeldinger fra min meget dejlige svigermor, da jeg sagde at jeg kun vil have Nilens Jord pga det var dansk, uden parfume og parabener.

Hun ville så gerne give mig lidt extra og spurgte hvad jeg gerne ville have. Jeg vil vild gerne have noget mere fra Nilens Jord. Total luksus for mig og jeg elsker produkterne og koncenpet.

Men alle de her ting, man nu engang bør holde sig fra: Parfume, parabener og konseveringsmidler (hvad det så helt præsis er?) Er det bare et modefænomen ell er der virkelig noget om det??

Jeg er den, der handler ind ved os, så jeg bestemmer, hvad min mand og vores drene skal vaske sig i, hvad vaskemiddel/skyllemiddel vi bruger osv osv. Men kan vi overhovedet komme det til livs ell skal vi komme det til livs?

Sidst jeg har hørt noget, er der jo også farlige ting i madvarernes embelager.... Ligger det ikke alt for lang fra vores valg og magt?

Jeg bruger div ting uden parfume og parabener, men nogle ting vælger jeg at se bort fra. Moralen her er, at jeg selv vil vælge! Jeg vil gerne vælge om jeg vil have parfume på mit tøj ell om jeg vil smøre det på min hud. Jeg vil gerne vælge at jeg vil prøve at skåne mine drenge for parabener pga jeg har hørt, det er hormonforstyrrende og allergifremkaldende. Jeg ønsker ikke mine drenge skal have nedsat ell ingen sædkvalitet og jeg vil gerne forebygge og nedkæmpe allergi. Men er det hele "skruen uden ende"??

Er man bare røget med på moden??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Julemusen

Mener ikke det er en mode-dille men er oplysning! Vi bliver mere og mere oplyste om ting der skader os og selvfølgelig skal vi tage det med i vores overvejelser omkring hvordan vi vil leve. 

Jeg køber sæbe, deoer, vaskemiddel, creme, shampoo mm. uden parfume og parabener. Og frugt og grønt er oftest økologisk. 

Men så er der så mange andre ting hvor jeg egentlig ikke mener det er besværet værd. Især når det kommer til økologi.

Og bruger parfume og make-up en sjælden gang, for det er rart at gøre lidt ved sig selv når man skal mødes med nogen, ud af spise eller i byen. 

Anmeld

9. februar 2012

lio

Jeg kar klart følge dig, jeg prøver at være bevidst om mive valgt men ja.. "er der skuen uden ende"

F.eks. med shampoo og balsam, mit hår kan ikke fungere uden de billige som er fyldt med det hele at det skidt så synder jeg jo der... så nytter overhovedet noget eller er det bare en "dille"

Anmeld

9. februar 2012

LR85

Ser det mere som ren fornuft a bruge make up og lugn uden indholdsstoffer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.