Råd om skoleskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.213 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har besluttet at vi vil flytte sammen I den forbindelse skal min datter flytte skole. Men hvornår er det bedst at lave skoleskift? Nu eller efter sommerferien? Hvornår vil det være bedst at fortælle hende det - nu eller kort tid inden flytningen sker?

Håber på nogle gode råd

(p.s. er ano da jeg har et familie medlem herinde, der ikke behøver at få noget at vide endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

linefun

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har besluttet at vi vil flytte sammen I den forbindelse skal min datter flytte skole. Men hvornår er det bedst at lave skoleskift? Nu eller efter sommerferien? Hvornår vil det være bedst at fortælle hende det - nu eller kort tid inden flytningen sker?

Håber på nogle gode råd

(p.s. er ano da jeg har et familie medlem herinde, der ikke behøver at få noget at vide endnu

Jeg vil foreslå, at lade hende skifte skole FØR sommerferien.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvilken alder hun har, men hvis det bliver før ferien, får hun en reel chance for at lære sine kammerater bedre at kende, ved at kunne lege med dem i løbet af den lange ferie.
Hvis hun starter "lige på" (så at sige), kan det komme til at virke meget overvældende.
Så hvis der ikke er noget til hindre for at hun kan starte før, så tænker jeg det ville være det bedste.

Jeg ville selv fortælle det ret hurtigt til mit barn. Men du kender hende jo bedst.

Anmeld

9. februar 2012

Julemusen

Helt klart inden ferien Har selv skulle skifte skole dengang, i 7. klasse, og gik hele sommerferien og var ked af det, for var nervøs for hvordan det ville gå.

Så allerbedst her når det kan lade sig gøre, så hun kan få nogle veninder at lege med i ferien det nye sted

Og synes du skal fortælle det i god tid så hun har tid til at forberede sig på det. Men kommer an på alderen

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Helt klart inden ferien Har selv skulle skifte skole dengang, i 7. klasse, og gik hele sommerferien og var ked af det, for var nervøs for hvordan det ville gå.

Så allerbedst her når det kan lade sig gøre, så hun kan få nogle veninder at lege med i ferien det nye sted

Og synes du skal fortælle det i god tid så hun har tid til at forberede sig på det. Men kommer an på alderen

Hun går i 1. klasse

Anmeld

9. februar 2012

Julemusen

Ja okay, ikke så gammel igen  Men tror nu stadig det er godt lige at få fortalt det i god tid.  Held og lykke med flytningen!

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

Kitty-Katten skriver:

Ja okay, ikke så gammel igen  Men tror nu stadig det er godt lige at få fortalt det i god tid.  Held og lykke med flytningen!

Tak - glæder mig rigtig meget. Glæder mig også til at fortælle hende og familien det

Anmeld

9. februar 2012

.....

Inden ferien..så er hun forberedt på hvilke mennesker hun møder efter ferien, og er er dermed mere tryg omkring det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.