kan man forebygge lus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.083 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Fru Hansen

ja, som overskriften lyder...

Min datter har nu fået lus IGEN IGEN. Jeg synes at jeg behandler hele tiden. Og min stakkels datter har eksem og tåler ikke lusemidler så godt. Men der er nogen der bliver ved at smitte hende i skolen.

Kan jeg på nogen måde forebygge lus? Altså bortset fra at kronrage pigebarnet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Betina_fra_Als

Ja, det kan du godt.

Du tager 1 liter shampoo, 10 ml citronella, og 10 ml rosmarinolie (det kan du købe i Matas), blander de 3 ting sammen og vasker hendes hår med blandingen en gang om ugen, som du vasker hår normalt.

Det lugter meget stærkt, det er citronella der gør det, og det kan lusene ikke lide.

Men det virker.

hilsen Betina :-)

Anmeld

8. februar 2012

Tranebær

Ikke forebyggende - men et godt råd (fra een med langt, tykt hår som har været hårdt ramt som barn).

Brug ikke luseshampoo til behandling, og især ikke når hendes hud bliver irriteret af det og når det er ofte i brug. Det er fyldt med skrappe kemikalier. Brug i stedet Hedrin (fås på apoteket sammen med andre lusemidler) som er silikonedråber, der indkapsler lusene og dræber dem. Det er meget mildere for huden, meget nemmere at få fordelt i hele håret uden tørre pletter og lugter slet ikke  Og desuden har det været langt mere effektivt for mig!

Anmeld

8. februar 2012

Maja88

du kan også bruge teatree oil.. men har aldrig virket på mit store hår at forebygge

Anmeld

8. februar 2012

Tranebær

Og så selvfølgelig, flet håret og sørg for at det ikke er løst/hestehale.

Anmeld

8. februar 2012

Malthesmoar

Malthe var også offer mange gange sidste år. Nu bruger vi ecokid Daily tonic og voila ingen lus trods epedi i i bh-

Anmeld

8. februar 2012

Malthesmoar

http://nicehair.dk/eco-kid-daily-tonic-leave-in-conditioner-500-ml.html

Anmeld

8. februar 2012

Fines mor

Jeg har givet mine piger balsam i håret, og det skal de så sidde med i 20 min. Det kan lusene ikke li ;-) Håret skal pakkes ind, evt. i en plastiskpose.

Anmeld

8. februar 2012

Fru Hansen

Tak til jer alle.
Det er hedrin vi bruger når hun får lus. Vi har ret god erfaring med det, det virker godt på lusene. Men måske er det fordi der har været flere gange med lus på det sidste, at min datter er begyndt at få eksem igen. Og vi havde lige fået bugt med eksemen. ØV

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.