Mystiske bryster..stikker og prikker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.062 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Moms

Hej

Jeg har ammet i 8 uger nu.

Det går meget godt, men jeg supplerer en smule - 2 gange dagligt med max 100 ml.

De sidste 3-4 dage har jeg oplevet stikken og prikken i mine bryster flere gange om dagen. Det er altså ikke hele tiden. Og det kan også være bare 1 time efter amning -altså ikke på mærkbare spændte bryster.

Det gør faktisk ret ondt.

Først troede jeg, det var når jeg lagde mælk ned, men det sker bare på nogle mærkelige tidspunkter, f.eks. når jeg er ude at gå med barnevognen og så synes jeg også det er mærkeligt, hvis det først er nu, jeg kan mærke det - altså efter 7 ugers amning.

Mon det kan have noget at gøre med, at mælkeproduktionen måske er steget?

Der er en mikroskopisk chance for graviditet - nogen, der har erfaring med det og symtomer under amning?

Er der nogen, der har et bud?

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

hekran

Moms skriver:

Hej

Jeg har ammet i 8 uger nu.

Det går meget godt, men jeg supplerer en smule - 2 gange dagligt med max 100 ml.

De sidste 3-4 dage har jeg oplevet stikken og prikken i mine bryster flere gange om dagen. Det er altså ikke hele tiden. Og det kan også være bare 1 time efter amning -altså ikke på mærkbare spændte bryster.

Det gør faktisk ret ondt.

Først troede jeg, det var når jeg lagde mælk ned, men det sker bare på nogle mærkelige tidspunkter, f.eks. når jeg er ude at gå med barnevognen og så synes jeg også det er mærkeligt, hvis det først er nu, jeg kan mærke det - altså efter 7 ugers amning.

Mon det kan have noget at gøre med, at mælkeproduktionen måske er steget?

Der er en mikroskopisk chance for graviditet - nogen, der har erfaring med det og symtomer under amning?

Er der nogen, der har et bud?

Moms

Det er din nedløbsrefleks, søde ven Oplever du, at brysterne kan blive lidt hårde og kan dryppe en smule? Det stikker omkring brystvorten, gerne begge. Ikke altid du lægger mærke til det, men det kan forekomme på alle mulige tidspunkter, dog løber det ikke, da det ikke bliver stimuleret. 

Tvivler på, at der er tale om noget alvorligt. Mit bud er helt klart nedløbsrefleks

Anmeld

8. februar 2012

PiaRW

Jeg mærker det også, har lagt mærke til at det er
Når jeg tænker 'er han mon sulten', det er også i det
Modsatte bryst end det han spiser af under amning.
Har hørt det skulle være meget normalt, men må desværre
Være dig ssvar skyldig. Håber du får et svar, så opper lige

Anmeld

9. februar 2012

Moms

Marita skriver:

Det er din nedløbsrefleks, søde ven Oplever du, at brysterne kan blive lidt hårde og kan dryppe en smule? Det stikker omkring brystvorten, gerne begge. Ikke altid du lægger mærke til det, men det kan forekomme på alle mulige tidspunkter, dog løber det ikke, da det ikke bliver stimuleret. 

Tvivler på, at der er tale om noget alvorligt. Mit bud er helt klart nedløbsrefleks

Hej og tak for svar.

Du har ganske givet ret - og ja, det er begge. Jeg synes ikke, de bliver hårde. De har aldrig dryppet eller sevet.

Men synes du ikke, det er lidt mærkeligt at det først kommer efter 7-8 ugers amning?

Moms

Anmeld

9. februar 2012

Moms

PiaRW skriver:

Jeg mærker det også, har lagt mærke til at det er
Når jeg tænker 'er han mon sulten', det er også i det
Modsatte bryst end det han spiser af under amning.
Har hørt det skulle være meget normalt, men må desværre
Være dig ssvar skyldig. Håber du får et svar, så opper lige

Hej og tak for dit svar og opning.

Du har sikkert ret. jeg synes bare, det er mærkeligt, at det først kommer  - eller ihvertfald at jeg først mærker det nu.

Moms

Anmeld

9. februar 2012

hekran

Moms skriver:

Hej og tak for svar.

Du har ganske givet ret - og ja, det er begge. Jeg synes ikke, de bliver hårde. De har aldrig dryppet eller sevet.

Men synes du ikke, det er lidt mærkeligt at det først kommer efter 7-8 ugers amning?

Moms

Det kan være, at amningen skal godt godt etableret først. Ved ikke helt. Jeg synes også det kan være lidt forkelligt fra barn til barn. 

Med mit midterste barn blev jeg overdrevet tørstig, søvnig og tissetrængende lige så snart jeg lagde ham til  

Nu ved jeg (min 3. baby), at ligeså snart det begynder at prikke og stikke i brystet, så begynder den lille at synke og synke Jeg mærker ikke, at hele brystet bliver hårdt, men det er som om, at området lige under brystvorten bliver hårdt - i hvert fald i mit tilfælde.

Det er da noget underligt noget

Anmeld

9. februar 2012

bette

kan også være svamp?

Anmeld

10. februar 2012

Moms

bette skriver:

kan også være svamp?

Tak for inputtet - jeg har også tænkt på det, men jeg er nu ret sikker på, at det ikke er det.

Efter jeg har haft nogle flere dage til at observere passer det meget godt med nedløbsrefleksen. Når det sker i forbindelse med at jeg lægger ham til, begynder han at klukke - synke straks efter den stikkende følelse.

Jeg fatter stadig ikke, hvorfor jeg ikke har kunnet mærke det før nu.

God weekend

Moms

Anmeld

10. februar 2012

kirsti

Jeg fik det når der var meget mælk i dem

Anmeld

10. februar 2012

bette

Moms skriver:

Tak for inputtet - jeg har også tænkt på det, men jeg er nu ret sikker på, at det ikke er det.

Efter jeg har haft nogle flere dage til at observere passer det meget godt med nedløbsrefleksen. Når det sker i forbindelse med at jeg lægger ham til, begynder han at klukke - synke straks efter den stikkende følelse.

Jeg fatter stadig ikke, hvorfor jeg ikke har kunnet mærke det før nu.

God weekend

Moms

okay men godt at høre det ik er svamp :) det var nu også bare en tanke.. har selv kun ammet 14 dage.. så kan nok ik tale med om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.