Hvad må baby smage på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.890 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Anonym trådstarter

Vores SP siger at vi rigtig gerne må lade vores 4 måneders datter begynde at smage på det vi spiser, self. alt afhængigt af hvad det er. Men hvad må hun smage? Hvad må hun IKKE smage??

Fx i aften fik vi tomatsuppe, så fik hun lov at smage en lille teske med det, og hun var helt vild med det. Må man godt det? Hun får ikke mere end en lille smagsprøve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Saram

Altså tror lidt det er hvad man har det bedst med. Vi var meget hurtige med at lade væres datter smage en masse forskellige ting. Du ved, alt med måde. Men en tsk tomat suppe, tror jeg bestemt ikke skader. Da vores datter var 4 måneder begyndte hun at få mos af kartoffel, gullerod og brocoli. Og hvis vi f.eks fik tomat suppe, kom jeg lidt over hendes mos, det var hun helt vild med.

Anmeld

8. februar 2012

MorTil4<3

Anonym skriver:

Vores SP siger at vi rigtig gerne må lade vores 4 måneders datter begynde at smage på det vi spiser, self. alt afhængigt af hvad det er. Men hvad må hun smage? Hvad må hun IKKE smage??

Fx i aften fik vi tomatsuppe, så fik hun lov at smage en lille teske med det, og hun var helt vild med det. Må man godt det? Hun får ikke mere end en lille smagsprøve.

jeg ville ikk være bekymret ved noget

self må hun ikk få madvare der er meget saltet eller stærkt krydret
men ellers er der faktisk ikk så meget de ikk må få

Anmeld

8. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Spinat og rødbeder må de ikke få før de er 6 måneder og ellers er det hvis op til jer hva i syntes er passende for jeres barn at smage

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Saram skriver:

Altså tror lidt det er hvad man har det bedst med. Vi var meget hurtige med at lade væres datter smage en masse forskellige ting. Du ved, alt med måde. Men en tsk tomat suppe, tror jeg bestemt ikke skader. Da vores datter var 4 måneder begyndte hun at få mos af kartoffel, gullerod og brocoli. Og hvis vi f.eks fik tomat suppe, kom jeg lidt over hendes mos, det var hun helt vild med.

Tak for svaret! Jeg tænker også lidt, at det giver et godt grundlag for deres senere forhold til mad, at de får lov at smage en masse forskellige madvarer. Med måde, som du selv siger! Min mor var meget hysse med at min bror ikke måtte få noget, og han blev mega kræsen. Ikke at det altid har en sammenhæng men tænker det tit har! Hun var helt vild og lidt sur over hun ikke fik mere

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

MilleMus1988 skriver:

Super, tak for det!!

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Spinat og rødbeder må de ikke få før de er 6 måneder og ellers er det hvis op til jer hva i syntes er passende for jeres barn at smage

Tak for det

Anmeld

8. februar 2012

Janni.

Hejsa..

Du kan kigge i denne folder når du får en ledig stund. Der står mange gode ting. 

Anmeld

8. februar 2012

Tranebær

MilleMus1988 skriver:

Endelig ikke for meget salt nej, men der er da ikke noget galt med krydret mad. Små børn kan også godt lide at det smager af noget.

Anmeld

8. februar 2012

MorTil4<3

Tranebær skriver:

Endelig ikke for meget salt nej, men der er da ikke noget galt med krydret mad. Små børn kan også godt lide at det smager af noget.

jeg skriver også STÆRKT krydret med hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.