Nogen der har prøvet lavet "Red Velvet"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

943 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Den lykkelige

Så det i Cake Boss og ser så flot ud i kagerne.. nogen som har en god opskrift?? Og erfaringer??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Dot D

Jeg har fået denne opskrift, har ikke nået at prøve den, MEN det skal den snart, lyder ret lækker og så ser den flot ud.

Red Velvet
150 g smør
4 dl sukker
2 æg
1 eller 2 bøtter rød frugtfarve (jeg brugte 1)
1 tsk kakao
6½ dl mel
1 tsk salt
1 tsk natron
2½ dl kærnemælk
1 tsk klar eddike
1 tsk vanille
Tænd ovnen på 180 grader. Dette punkt er vigtigt, ellers kan det godt tage MEGET lang tid at bage kagen. Måske er det endda slet ikke muligt…
Pisk smør, sukker, æg, frugtfarve og kakao til det er luftigt. Sigt mel, salt og natron i og rør rundt med ½ dl kærnemælk. Vend resten af kærmemælken i sammen med eddike og vanille. Passer til to 25 cm forme, og hver kage skal deles i to så man har 4 bunde. De lægges sammen med osteglasur – glasuren du ikke kan leve uden!

Osteglasuren du ikke kan leve uden
1 pakke flødeost
50 gram smør
350 g flormelis
Vaniljesukker
Pisk det hele sammen til det er luftigt. Juster selv mængden af flormelis alt efter hvor sød du vil have den.

Glasur

1 pakke philadelphia
125 g blødt smør
150 g flormelis
Skal fra 1 lime
Piskes luftigt

Anmeld

7. februar 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Jeg har fået denne opskrift, har ikke nået at prøve den, MEN det skal den snart, lyder ret lækker og så ser den flot ud.

Red Velvet
150 g smør
4 dl sukker
2 æg
1 eller 2 bøtter rød frugtfarve (jeg brugte 1)
1 tsk kakao
6½ dl mel
1 tsk salt
1 tsk natron
2½ dl kærnemælk
1 tsk klar eddike
1 tsk vanille
Tænd ovnen på 180 grader. Dette punkt er vigtigt, ellers kan det godt tage MEGET lang tid at bage kagen. Måske er det endda slet ikke muligt…
Pisk smør, sukker, æg, frugtfarve og kakao til det er luftigt. Sigt mel, salt og natron i og rør rundt med ½ dl kærnemælk. Vend resten af kærmemælken i sammen med eddike og vanille. Passer til to 25 cm forme, og hver kage skal deles i to så man har 4 bunde. De lægges sammen med osteglasur – glasuren du ikke kan leve uden!

Osteglasuren du ikke kan leve uden
1 pakke flødeost
50 gram smør
350 g flormelis
Vaniljesukker
Pisk det hele sammen til det er luftigt. Juster selv mængden af flormelis alt efter hvor sød du vil have den.

Glasur

1 pakke philadelphia
125 g blødt smør
150 g flormelis
Skal fra 1 lime
Piskes luftigt

Ej tusind tak.. den skal jeg så meget prøve..
Men nederst står der to forskellige opskrifter på oste glasur..  er det det de bruger som fyld i??

Anmeld

7. februar 2012

Dot D

Ej tusind tak.. den skal jeg så meget prøve..
Men nederst står der to forskellige opskrifter på oste glasur..  er det det de bruger som fyld i??

Ja, det er til at putte i, bare to forskellige opskrifter

Den nederste er vist oprindeligt til ovenpå...

Anmeld

7. februar 2012

Ellie79

Jeg prøvede den i weekenden som muffins - og hold nu op de smagte godt, de smeltede på tungen skal helt sikkert prøves igen

Anmeld

7. februar 2012

Den lykkelige

AnjaB skriver:

Jeg prøvede den i weekenden som muffins - og hold nu op de smagte godt, de smeltede på tungen skal helt sikkert prøves igen

Lyder godt
Var det samme opskrift som den ovenover??

Anmeld

7. februar 2012

Den lykkelige

Dot D skriver:

Ja, det er til at putte i, bare to forskellige opskrifter

Den nederste er vist oprindeligt til ovenpå...

Ok mange tak.. den må jeg altså prøve.. synes bare det ser vildt flot ud!!

Anmeld

8. februar 2012

Ellie79

Den lykkelige skriver:

Lyder godt
Var det samme opskrift som den ovenover??

Kagen blev vildt flot. Jeg brugte opskriften fra den bog der hedder Hummingbird (mener jeg den hedder) - Men kan se opskrifterne minder meget om hinanden så de bliver nok ens. Jeg har tænkt at bruge nogen af den færdige kage til cake pop tror det bliver vildt flot og overraskende når man tager en bid det så er rød kage.

Anmeld

8. februar 2012

Den lykkelige

AnjaB skriver:

Kagen blev vildt flot. Jeg brugte opskriften fra den bog der hedder Hummingbird (mener jeg den hedder) - Men kan se opskrifterne minder meget om hinanden så de bliver nok ens. Jeg har tænkt at bruge nogen af den færdige kage til cake pop tror det bliver vildt flot og overraskende når man tager en bid det så er rød kage.

Ja jeg tænkte også at lave cake pops af den..
Skal holde min datters 1 års fødselsdag.. så må jeg afprøve mig der..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.