Mellemørebetændelse - evt dræn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.175 visninger
15 svar
0 synes godt om
18. marts 2009

lonemus

For 1½ måned siden fik min søn på 1½ år mellemørebetændelse for første gang. Han var til kontrol en måned efter, men da lægen stadig kunne se lidt rosa, skulle vi kontakte en ørelæge!!

MIn datter på 2½ år har netop fået mellemørebetændelse for første gang, og er nu i behandling.

De skal begge tjekkes hos ørelægen d. 25. - min søn fordi han fortsat er lidt rød, min datter har vi valgt at få tjekket samtidig, da hun har været længe om at snakke! (selvom hun snakker meget nu .)
Vi har på intet tidspunkt oplevet, at de skulle have dårlig hørelse, men får dem tjekket mere rutinemæssigt.

De har aldrig lidt af mellemørebetændelse, har som sagt kun haft det den her ene gang. Men jeg er bare så bange for, der skal være noget og de skal have sat dræn ind......min skræk er simpelthen narkosen.....!!

Hvordan foregår det hos ørelægen til tjekket? - gør det ondt på dem?

Lone - som er så nervøs!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2009

lonemus

Er der slet ingen der har børn med øreproblemer/dræn?

Anmeld

18. marts 2009

trunte89

Jeg tror heller ikke, at de får dræn i efter kun en gang.
Min pige på 14 mdr har haft mellemørebetændelse en 3 gange, og gået til noget kontrol hos vores læge da der bliver ved med at være væske i dem.
Skal til ørelæge i næste uge med hende. Igen.

Vi har været afsted en gang til ørelæge, og der kiggede han bare i ørene som lægen gjorde. Så ikkem noget der gør ondt, men er jo self ikke sjovt for de små.

-Trine

Anmeld

18. marts 2009

charlottekri

ved ørelægen kigger de bare i ørerne som hos lægen og måler trykket i ørerne (intet af det gør ondt). Der kan først blive tale om at få lagt dræn når de har haft konstant væske i ørerne i ca 2 mdr efter en mellemøresbetændelse (tror jeg) eller have haft 5 - 6 mellemøresbetændelser indenfor et halvt år...
Eftersom barnet bliver lagt i narkose er det ikke noget de laver tju hej, men efter grundige undersøgelser!! så bare rolig
men du skal nok regne med at skulle til en del tjek hos ørelægen...
håber at det kunne hjælpe lidt

Anmeld

18. marts 2009

lonemus

Tak for jeres svar, nu er jeg mere rolig )

Lone

Anmeld

18. marts 2009

charlottekri

JEg vil råde dig til at spørge ørelægen til hvad der kommer til at foregå i fremtiden med hensyn til dine unger, for jeg havde det ligesom dig den første gang jeg skulle til ørelæge med min datter, og det hjalp bare så meget at få snakket med en, der havde forstand på sagerne!!!
Min ørelæge fortalte mig, med hensyn til det med at haste sig igennem processen og bare få lagt dræn med det samme: Der havde været et ungt forældrepar inde med deres barn på 8 mdr. og havde forlangt at få lagt dræn for deres barn græd hele tiden, og de mente at det i hvertfald var ørerne, den var gal med... lægen sagde heldigvis nej til at gøre det med det samme, for det viste sig faktisk at grunden til at drengen græd hele tiden, var at han havde brækket lårbenet... Chok

Anmeld

18. marts 2009

lonemus

charlottekri skriver:

JEg vil råde dig til at spørge ørelægen til hvad der kommer til at foregå i fremtiden med hensyn til dine unger, for jeg havde det ligesom dig den første gang jeg skulle til ørelæge med min datter, og det hjalp bare så meget at få snakket med en, der havde forstand på sagerne!!!
Min ørelæge fortalte mig, med hensyn til det med at haste sig igennem processen og bare få lagt dræn med det samme: Der havde været et ungt forældrepar inde med deres barn på 8 mdr. og havde forlangt at få lagt dræn for deres barn græd hele tiden, og de mente at det i hvertfald var ørerne, den var gal med... lægen sagde heldigvis nej til at gøre det med det samme, for det viste sig faktisk at grunden til at drengen græd hele tiden, var at han havde brækket lårbenet... Chok

SHIT er det rigtigt? - hvordan pokker kunne de tage så mege fejl, forældrene altså?

Tak for rådet, jeg vil i hvert fald huske at spørge om det

Endnu en gang tak for hjælpen

Lone

Anmeld

18. marts 2009

charlottekri

Ja jeg tænkte nøjagtigt det samme
det var så lidt

Anmeld

24. marts 2009

MaleneG

Jeg var/ er øre menneske, og led utrolig meget af mellemøres betændelse, kunne sagtens få det op til 10 gange på et år.
Jeg fik også lagt en masse dræn i begge mine ører, hvilket resulterede i at jeg fik ødelagt begge mine trommehinder, dette har gjort at jeg har måtte igennem 7 operationer, 3 på højre øre, og 4 på venstre øre. I Den sidste operationen gik de ind og fjernede mine gamle knogler, og lagde proteser ind, og byggede så en ny trommehinde. Nu virker det så også endeligt, men det har også taget rigtig mange år at få rettet op på det pga. dræn.

Så mit råd er at hvis det kan undgåes med dræn, så lad endelig være med at gøre det. Kender en del som har haft øre problemer efter de gentagne gange har fået lagt dræn ind.

Anmeld

24. marts 2009

tascia

Som regl skal der mere end 1 gang med betændelse til for at de lægger dræn ind, eller også skal de have væske stående!

vi var lige afsted med vores datter i går til tjek (hun er ganespaltebarn og vi skal derfor tjekkes hver 4 mdr) og siden sidst vi var der i oktober har hun haft mellemøresbetændelse 4 gange og begge ører var fyldt med væske!

så i morgen skal hun have lagt dræn ind!

det er aldrig rart at få dem lagt i narkose, men det er så lille et indgreb der ikke tager meget mere end 20 min. og efterfølgende har de fleste det godt igen og er som de plejer...

Hvis jeg fik anbefalet dræn vill jeg ikke tøve et sekundt, for det første er det meget bedre end at give dem den medicin-kur, efter den anden og det hjælper heller ikke med at fjerne vsæken!
og derudover skal man huske på at når der er væske så er det som at gå rundt i en osteklokke, hvilket både må være ubehageligt og det gavner bestemt heller ikke sproget!

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.