10-11 mdr madspørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Rødhætte

Min søn på 10 snart 11 mdr spiser ikke særlig meget i tiden og prøver virkelig at acceptere det (altså ikke lade det mig gå for meget på).. Tænkte hvad jeres børn på omkring den aldre spiser i løbet af dage?

William spiser ca:

kl 7 havregrød

kl 11 1- 1 1/2 styk rugbrød

kl 14.30 1/2 bolle

kl 17.30 Hvad vi nu lige får af aftensmad, men han nipper kun lidt til det. Vi må stort set ikke hjælpe ham mere - han vil selv og får lov!

kl 19.30 TILBYDER jeg grød, men han spiser som oftes ikke andet en 2 ske fuld

Synes ikke det lyder af meget mad iforhold til hvad jeg læser rundt omkring. Flasken gider han slet ikke mere (dog nogen gange om natten)..

Hans vægt er fin og humøret høj.. Kan det være tænder der påvirker hans appetit?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

AnneBJ

Felix får youghurt med havregryn til morgenmad. Det er ca. kl. 7

Kl. 8.30 får han frugt og brød i vuggestuen, reelt tror jeg han spiser et kvart stykke rugbrød/knækbrød eller lignende, og gnasker i noget frugt.. der kommer ikke meget ned endnu.

Til middag varierer mængden afhængig af hvad de får i VS. Herhjemme i weekenden spiser han mellem 1 og 2 hele stykker rugbrød

Omkring kl. 14/15 får han en kiks, lidt frugtmos eller lignende

Til aftensmad spiser han godt hvis han gider. Andre gange sidder han bare og fedter med det det og er mere interesseret i at lege.

Kl. 18.30 tilbyder vi en flaske med 165ml MME - den tager han som regel halvdelen af.. 

Min umiddelbare tanke når jeg ser Williams mad er, at hans eftermiddagsmad ligger tæt på aftensmaden.. Altså da vi fjernede det fra Felix, og kun gav en kiks/lidt frugt, var det ligesom om der var mere appetit til aftensmaden. Men det afhænger jo af barnet, for de skal selvfølgelig ikke gå og være sultne.

Jeg tror godt det kan være tænder, men måske er han simpelthen bare ikke mere sulten? Han spiser jo fint først på dagen! Og når humøret er højt og vægten fin er jeg helt sikker på han har det godt!

Anmeld

7. februar 2012

Rødhætte

AnneBJ skriver:

Felix får youghurt med havregryn til morgenmad. Det er ca. kl. 7

Kl. 8.30 får han frugt og brød i vuggestuen, reelt tror jeg han spiser et kvart stykke rugbrød/knækbrød eller lignende, og gnasker i noget frugt.. der kommer ikke meget ned endnu.

Til middag varierer mængden afhængig af hvad de får i VS. Herhjemme i weekenden spiser han mellem 1 og 2 hele stykker rugbrød

Omkring kl. 14/15 får han en kiks, lidt frugtmos eller lignende

Til aftensmad spiser han godt hvis han gider. Andre gange sidder han bare og fedter med det det og er mere interesseret i at lege.

Kl. 18.30 tilbyder vi en flaske med 165ml MME - den tager han som regel halvdelen af.. 

Min umiddelbare tanke når jeg ser Williams mad er, at hans eftermiddagsmad ligger tæt på aftensmaden.. Altså da vi fjernede det fra Felix, og kun gav en kiks/lidt frugt, var det ligesom om der var mere appetit til aftensmaden. Men det afhænger jo af barnet, for de skal selvfølgelig ikke gå og være sultne.

Jeg tror godt det kan være tænder, men måske er han simpelthen bare ikke mere sulten? Han spiser jo fint først på dagen! Og når humøret er højt og vægten fin er jeg helt sikker på han har det godt!

Tak for svaret Anne..

Nu hvor jeg tænker mig om så er han først begyndt at spise mindre efter vuggestue start. De siger han spiser godt til middag og det er som oftes varmmad.. Måske det har indvirkning på appetitten resten af dagen

Når Felix ikke vil spise skær han så også ansigt og vender hovedet? Synes det føleles så hårdt at blive afvist (men ved godt det er noget pjat - det er trods alt bare maden han siger nej til ) Og i vuggestuen spiser han med stor velbehag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.