præventation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej alle tøser derude

Jeg er den situation, at jeg igen skal begynde på noget præventation, og er virkelig i tvivl om hvilket..

Jeg er 20 år, og har før været på p-piller, men dog med den ærgelige bivirkning at jeg tog rigtig meget på RIGTIG meget (ca 15 kilo) og selv efter et år med hård træning og sund kost, hvade jeg ikke tabt så meget som et kilo, det var først da jeg smed pillerne at jeg så kunne begynde at tabe mig igen - så vil helst gerne undgå p-piller..

Kondom er ikke en mulighed da jeg har fast kæreste og det så bliver for dyrt i længden da vi har sex hver dag, og det ofte bare ødelægger momentet da vi er meget spontane omkring sexsituationer og det oftes er- her og nu og så ødelægger det lidt man skal rode med kondomer osv..

planen er vi skal igang med projekt baby om et halvt års tid, så det må gerne være noget lidt midlertidigt

mit spørgsmål til jer kloge kvinder er jo så selvfølgelig, hvilken form for præventation ville i kunne anbefale en som mig?

på forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

B&J

Jeg opper den lige for dig for jeg kender kun til mine p-piller... så håber du får den hjælp du har behov for

Anmeld

6. februar 2012

Princesspigen

har aldrig prøvet det men måske et pesar kunne være en mulighed ?

har kun hørt om det godt nok, men det er jo en gummi dims man sætter op, så bliver man ikke gravid og skal ikke tænke på gummi.. ?

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

har aldrig prøvet det men måske et pesar kunne være en mulighed ?

har kun hørt om det godt nok, men det er jo en gummi dims man sætter op, så bliver man ikke gravid og skal ikke tænke på gummi.. ?

jeg mener bare pesar er noget der skal indføres inden samleje, og så giver det jo lidt det samme problem som kondom

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Jeg opper den lige for dig for jeg kender kun til mine p-piller... så håber du får den hjælp du har behov for

tusind tak, det sødt af dig

Anmeld

6. februar 2012

UnderCover37

Pessar burde være den bedste mulighed for jer når I ikke ønsker kondom og P-piller.

Læs linket - pessar skal sættes ind inden samleje men er det sat op mere end 2 timer anvendes ekstra sæddræbende creme under samlejet dvs du kan sætte det op efter arb, inden I ses, om aftenen eller lign og så supplere med cremen.

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

UnderCover34 skriver:

Pessar burde væreden bedste mulighed for jer når I ikke ønsker kondom og P-piller.

Læs linket - pessar skal sættes ind inden samleje men er det sat op mere end 2 timer anvendes ekstra sæddræbende creme under samlejet dvs du kan sætte det op efter arb, inden I ses, om aftenen eller lign og så supplere med cremen.

men for mig giver det desværre bare præcis det samme som et kondom.. det skal stadig sættes op inden samleje ligesom et kondom skal tages på inden samleje

Anmeld

6. februar 2012

MortilCilas

Anonym skriver:

Hej alle tøser derude

Jeg er den situation, at jeg igen skal begynde på noget præventation, og er virkelig i tvivl om hvilket..

Jeg er 20 år, og har før været på p-piller, men dog med den ærgelige bivirkning at jeg tog rigtig meget på RIGTIG meget (ca 15 kilo) og selv efter et år med hård træning og sund kost, hvade jeg ikke tabt så meget som et kilo, det var først da jeg smed pillerne at jeg så kunne begynde at tabe mig igen - så vil helst gerne undgå p-piller..

Kondom er ikke en mulighed da jeg har fast kæreste og det så bliver for dyrt i længden da vi har sex hver dag, og det ofte bare ødelægger momentet da vi er meget spontane omkring sexsituationer og det oftes er- her og nu og så ødelægger det lidt man skal rode med kondomer osv..

planen er vi skal igang med projekt baby om et halvt års tid, så det må gerne være noget lidt midlertidigt

mit spørgsmål til jer kloge kvinder er jo så selvfølgelig, hvilken form for præventation ville i kunne anbefale en som mig?

på forhånd tak!

Der er p-ring.  Kender en der var glad for sin, og stoppe med at virke, hvis den er ude i mere end 3 timer om dagen, hvad jeg har forstået og læst mig til

Anmeld

6. februar 2012

Timse

p-ring har ikke selv prøvet det, men har en veninde der har været rigtig glad for sin, men ved ikke om den giver "eftervirkninger" ligesom p-piller

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Der er p-ring.  Kender en der var glad for sin, og stoppe med at virke, hvis den er ude i mere end 3 timer om dagen, hvad jeg har forstået og læst mig til

okay, det vil jeg prøve at undersøge - tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.