forventning af bedste veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

hvadddedersskskeskerd

Ja det tror jeg også jeg gjorde

Jeg ville blive SÅ skuffet hvis mine veninder ikke arrangerede en polter abend for mig. Det ville jeg altid gøre for dem! Din veninde lyder snotforkælet, og jeg synes ikke hun lyder til at have fortjent dit venskab! Det er rigtig hårdt at sige, men det synes jeg bare ikke, så lidt som hun investerer i jeres forhold!

Tak, må se hvad der sker og revurdere efter vi engang har holdt bryllup. Men er nok generelt for god af mig, sender næsten altid blomster når mine veninder har fødselsdag, og sender mor barn buketter når de har født, er der større søskende får de også en gave og lidt legetøj eller tøj til den lille ny, prøver at gøre hvad jeg kan er at bruge tid og energi til at vise jeg holder af mine veninder, og håber et sted de når at finde på noget, de har alligevel lidt tid endnu, så holder mig på sidelinjen og håber der måske er nogle som vil overraske og lave en god dag sammen med mig ellers kan det være jeg skal til at revurdere, og bruge knap så mange kræfter på alle andre og mere energi på at gøre noget godt for mig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Tak, må se hvad der sker og revurdere efter vi engang har holdt bryllup. Men er nok generelt for god af mig, sender næsten altid blomster når mine veninder har fødselsdag, og sender mor barn buketter når de har født, er der større søskende får de også en gave og lidt legetøj eller tøj til den lille ny, prøver at gøre hvad jeg kan er at bruge tid og energi til at vise jeg holder af mine veninder, og håber et sted de når at finde på noget, de har alligevel lidt tid endnu, så holder mig på sidelinjen og håber der måske er nogle som vil overraske og lave en god dag sammen med mig ellers kan det være jeg skal til at revurdere, og bruge knap så mange kræfter på alle andre og mere energi på at gøre noget godt for mig selv

Det lyder som en rigtig god plan

Anmeld

6. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Jeg forventer ikke en masse, måske jeg bare blev skuffet over hun allerede nu undskyldte for gaven som om hun selv følte hun burde ha givet mere, og ja det blandet med resten gjorde nok udslaget. Har prøvet at snakke med hende men hun bliver bare sur og synes jeg er uretfærdig. Også selv om hun inviterer sig selv forventer hun, folk må hellere end gerne spise, men lyver ikke når jeg siger at hun en aften spiste for 400 kr take-out på min regning, og manden som var på arbejde, måtte tage rugbrød da han kom hjem, fordi der så ikke engang var til ham, og havde købt mere end rigeligt. Hun spørger konstant efter mad når hun er her, og handler vi sammen, kan hun finde på at spørge efter chips, jeg køber 2 poser på tilbud, og regner med den anden var til os selv, så spiser hun begge poser selv. Hun inviterer aldrig selv,oplevet det 1 gang, hvor hun købte billige frysepizzaer, og er også ok, men samtidig uni hun mega dyrt lækkert kød med hjem, sådan noget steg på et halvt kg som hun selv skulle have dagen efter, og jeg skulle betale drikkevarer, + ekstra så hun havde til dagen efter, samt guf til om aftenen.

Nu har jeg læst hvad du løbende har skrevet.. Og hold op dine veninder har en god veninde -dig!! Tænk at skulle betale for sin egen polterabend??! Der var jeg nu også blevet skuffet..

Det med at de er på Su er ikke verdens bedste undskyldning.. Mine veninder kom fra Ålborg, Århus, Grenå og København til Odense for at give mig en dejlig dag og de er alle studerende..min polterabend var en uge før vores bryllup, hvor de tog turen igen..

Går ud fra at de har kendt til jeres forekommende bryllup i et stykke tid efterhånden og har haft rig mulighed for at spare op? Så det mindste var da at deogså kunne betale for dig?

Nå lidt et sidespor, dynes bare du lød til af være meget overbærende..

Med hensyn til din veninde, så vil jeg ikke investere mere tid og energi på hende, for ser ud til at afkastet ikke er særligt stort.. Hvis hun nu havde været en aktie var hun jo solgt igen ;-)

Knus herfra

Anmeld

6. februar 2012

QueDee

Hej hej,

Når du nu på forhånd ved hvordan hun er, hvordan kunne du så tro at hun skulle ændre sig lige netop i forbindelse med den gave?

Enten inviterer du hende ikke - eller også er du glad for den gave, hun nu engang medbringer.

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

ggoimellegogod

Nu har jeg læst hvad du løbende har skrevet.. Og hold op dine veninder har en god veninde -dig!! Tænk at skulle betale for sin egen polterabend??! Der var jeg nu også blevet skuffet..

Det med at de er på Su er ikke verdens bedste undskyldning.. Mine veninder kom fra Ålborg, Århus, Grenå og København til Odense for at give mig en dejlig dag og de er alle studerende..min polterabend var en uge før vores bryllup, hvor de tog turen igen..

Går ud fra at de har kendt til jeres forekommende bryllup i et stykke tid efterhånden og har haft rig mulighed for at spare op? Så det mindste var da at deogså kunne betale for dig?

Nå lidt et sidespor, dynes bare du lød til af være meget overbærende..

Med hensyn til din veninde, så vil jeg ikke investere mere tid og energi på hende, for ser ud til at afkastet ikke er særligt stort.. Hvis hun nu havde været en aktie var hun jo solgt igen ;-)

Knus herfra

Tak, og ja kan da egentlig godt se realiteten i det, og ja kan godt være hun bliver solgt efter bryllup, invitationerne har været delt ud meget længe for at undgå at folk planlagde ferie oveni. Havde været taknemmelig bare der blev holdt lidt, Men indtil videre ser det ikke ud til det, men håber da jeg bliver positivt overrasket, især over min såkaldte veninde. Ellers må jeg jo til at vurdere om aktierne skal sælges

Anmeld

6. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Ja er nok den det bunder i at hun ikke viser interesse i at gøre noget men kun forlanger. Har skulle hjælpe som højgravid med at flytte, og fordi så få kunne hjælpe blev hun først sur over jeg ikke kunne bære møbler og så at jeg ikke kunne løfte tunge kasser med porcelæn i køkkenet, skulle nok sætte på plads og vaske af men var ikke nok, og min kæreste havde endda taget fri for at passe den ældste, så jeg kunne hjælpe, og fik ikke engang tak for hjælpen

Jeg har selv tilbudt at betale for mig selv da mange jeg kender er på su osv, og ikke vil lægge dem til last, er bare glad for de vil være med

Syntes du skal snakke med hende så, det lyder meget mærkeligt, altså hvis hun skal forestille at have en god økonomi, og på dem måde finder du jo også ud af om det er fordi hun har problemer eller fordi hun er snobbet/forkælet og er en dårlig veninde. Har hun problemer, men får dem fortalt til dig, så kan det var hun slapper mere af bagefter og ikke er så negativ 

Anmeld

6. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
FrkZier skriver:

det kunne godt lyde til din veninde, har en rigtig dårlig økonomisk situation, men er for flov til at fortælle det, og bare lader som ingenting, og det er derfor hun 'nasser' sådan..

også min tanke.

hvis det ellers er en god veninde må du lære at sige fra når du synes hun nasser og ellers er der vel ikke noget der står i vejen for venskabet skal fortsætte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.