Grød/mos hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.001 visninger
17 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogle herinde som er startet på grød/mos til deres små lidt før de var 4 mdr gamle?

Min pige er bare SÅ sulten konstant og hun vågner flere gange om natten for at tømme en flaske.

Har hørt om andre som langsomt er begyndt at tilbyde baby en smule grød/mos før 4 mdrs alderen.

Hvilken slags grød/mos er bedst at starte ud med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hej

Er der nogle herinde som er startet på grød/mos til deres små lidt før de var 4 mdr gamle?

Min pige er bare SÅ sulten konstant og hun vågner flere gange om natten for at tømme en flaske.

Har hørt om andre som langsomt er begyndt at tilbyde baby en smule grød/mos før 4 mdrs alderen.

Oscar fik grød lige før han blev 4 mdr..
Mener det var hirsegrød og risgrød , men er altså ikke helt sikker  

Anmeld

6. februar 2012

Dianaaa

Anonym skriver:

Hej

har du snakket med SP omkring det ? det tror jeg hun vil være den bedste til at hjælpe dig med, min søn begyndte at få mad fra 4 måneders alderen, jeg startede ud med majsgrød med banan/æble/pæremos og da han havde vænnet sig til det kom der nogen andre ting ind stille og roligt

Anmeld

6. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej

Det kan nogle gange hjælpe at skifte mme mærke, prøv og hør din sp

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Oscar fik grød lige før han blev 4 mdr..
Mener det var hirsegrød og risgrød , men er altså ikke helt sikker  

Tak for svar.

Min pige bliver 4 mdr om 14 dage.

Har også hørt at det hirsegrød skulle være godt.

Lavede du det selv, eller?

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Dianaaa skriver:

har du snakket med SP omkring det ? det tror jeg hun vil være den bedste til at hjælpe dig med, min søn begyndte at få mad fra 4 måneders alderen, jeg startede ud med majsgrød med banan/æble/pæremos og da han havde vænnet sig til det kom der nogen andre ting ind stille og roligt

Ja og hun kommer også snart på besøg så vi kan snakke om det.

Det lyder som om mange af jer er startet med lidt grød, skal man vente med mos til de er lidt ældre?

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det kan nogle gange hjælpe at skifte mme mærke, prøv og hør din sp

Okay, det har jeg ikke hørt om før.

Må høre sp ad.

Anmeld

6. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Okay, det har jeg ikke hørt om før.

Må høre sp ad.

Det gjorde vi ku trække den lidt.. Aner ikke hvorfor men der må være forskel på hva der er i eller sådan noget

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Tak for svar.

Min pige bliver 4 mdr om 14 dage.

Har også hørt at det hirsegrød skulle være godt.

Lavede du det selv, eller?

Nej jeg lavede det ikke selv .

Havde intet overskud da Oscar aldrig har været en nem baby ..
Hvis han havde det , havde jeg lavet det selv..

Tror måske jeg lavede det selv, en eller to gange i en god periode , men den forsvandt hurtig igen ..
Desværre .  

Anmeld

6. februar 2012

hautecouture

Jeg startede (efter samråd med SP) på fastere føde lidt før Aya blev 4 mdr. Hun startede med at få lov at smage et par skefulde ris- eller hirsegrød og lidt kartoffel/gulerodsmos. Mosen ville hun sgu ikke have, men den mælkeagmuge grød gik rent hjem. Hun åbnede pænt munden op for skeen og det var minimalt hvad der kom id af munden på hende igen når hun skulle bearbejde grøden i munden. Derfor fik jeg go for af SP til at starte for hun var tydeligvis helt klar til fast føde. Nu er hun 5 mdr og får kun mme som mellemmåltider og om natten. Hun tager fint på og har ingen maveproblemer haft, men hun vågner altså stadig om natten og vil have flaske  

Når nu det ikke anbefales at starte før, vil jeg ikke råde dig til det, synes du skal snakke med SP først. Men ellers kan du jo prøve med et par skefulde som smagsprøve (det er meget nemt at se om baby er klar) det sker der ikke noget ved. Men tal også med en fagperson

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.