Hvad er grænsen for indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.660 visninger
20 svar
0 synes godt om
6. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, fordi jeg ikke vil have at nogen kan finde oplysninger om min familie og mig og det her emne.....

Til jer, der ved lidt om fripladssøgning..

Min kæreste og mig har ikke særlig stort indtægt. Jeg er på barselsdagpenge, som er 8.888,- udbetalt om måneden (i hvert fald når det er en 4ugers periode man får dagpenge for) Og min kæreste er på sygedagpenge, og får ca. 11.000 udbetalt.. Er ikke 100% sikker Men sådan cirka..

Dvs. at vi får knap 20.000 udbetalt samlet om måneden, dvs. ca. 240.000 udbetalt om året... Kan vi så få friplads..? Og hvordan fungerer det?

Kann læse, at vi vil få en friplads-procent på 71%, og en betalings-procent på 29 %.. Betyder det, at vi selv skal betale 29 % af vores datters vuggestueplads..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2012

A.n.onym.

Beregningen for friplads, er altid bruttobeløbet (før skat)

Anmeld

6. februar 2012

Chevro

Det er ikke 238.000 i tjener. Det udregnes efter hvad i tjener før skat. Det er det alle udregninger gøres op efter. Jeg er på sygedagpenge, og min kæreste arbejder. Vi tjener ikke vildt meget mere end jer, og vi kan da ikke få ihvertfald, vi har for meget til at man kan få noget som helst fra det offentlige :-)

Anmeld

6. februar 2012

Chevro

Og sygedagpenge er jo ikke den fremtidige indtægtskilde for jer? Så det er jo ikke nogle stationære beregninger/forhold.

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Det er ikke 238.000 i tjener. Det udregnes efter hvad i tjener før skat. Det er det alle udregninger gøres op efter. Jeg er på sygedagpenge, og min kæreste arbejder. Vi tjener ikke vildt meget mere end jer, og vi kan da ikke få ihvertfald, vi har for meget til at man kan få noget som helst fra det offentlige :-)

aha..... æv... ja, så får vi da heller ingenting, kan jeg regne ud...

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, fordi jeg ikke vil have at nogen kan finde oplysninger om min familie og mig og det her emne.....

Til jer, der ved lidt om fripladssøgning..

Min kæreste og mig har ikke særlig stort indtægt. Jeg er på barselsdagpenge, som er 8.888,- udbetalt om måneden (i hvert fald når det er en 4ugers periode man får dagpenge for) Og min kæreste er på sygedagpenge, og får ca. 11.000 udbetalt.. Er ikke 100% sikker Men sådan cirka..

Dvs. at vi får knap 20.000 udbetalt samlet om måneden, dvs. ca. 240.000 udbetalt om året... Kan vi så få friplads..? Og hvordan fungerer det?

Kann læse, at vi vil få en friplads-procent på 71%, og en betalings-procent på 29 %.. Betyder det, at vi selv skal betale 29 % af vores datters vuggestueplads..?

Tror godt i kan få betalt noget a fripladsen ..

Vi får Hhv. 11.000 og 9.400 , og vi får betalt 2400 fra kommunen ca.

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Og sygedagpenge er jo ikke den fremtidige indtægtskilde for jer? Så det er jo ikke nogle stationære beregninger/forhold.

nej det ved jeg godt, men man kan jo ikke oplyse andre indtægter, end dem man står med lige nu.... derfor har jeg regnet det sådan ud... og HVIS man så endelig fik friplads, så skal man jo bare ændre oplysningerne så de passer.....

Anmeld

6. februar 2012

A.n.onym.

Herunder er et skema hvor du kan se hvor meget selv skal betale - med 2x dagpenge, vil jeg tro det er omring 75 % i skal betale selv.

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/Boern-unge-og-familie/Dagtilbudsomraadet/fripladstilskud/Documents/Fripladsskala%20pr%201%20jan%202011-1.doc.pdf

Anmeld

6. februar 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Tror godt i kan få betalt noget a fripladsen ..

Vi får Hhv. 11.000 og 9.400 , og vi får betalt 2400 fra kommunen ca.

Okay, ja.. så er der da en chance

Anmeld

6. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Okay, ja.. så er der da en chance

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.