Hej Piger.
Måske I kan svare mig på hvad det er min datter på 20 mdr reagerer på, når hun gør flg:
Inat har hun sovet hos mine forældre. Jeg var der til puttetid og kom igen inden middag idag. Da jeg kom blev hun glad, smilte og sagde moar med glæde i stemmen, men hun ville ikke over til mig. Hun puttede sig ind til min mor og rystede på hovedet da jeg rakte armene ud efter hende. Det gjorde altså ondt :/
Hun gør det også nogen gange når jeg henter hende fra dagplejen og hun så sidder oppe på dp's arm. Så kan jeg række ud efter hende, men hun vil ikk over til mig? Det er ret frustrerende synes jeg, men der er måske en "logisk" forklaring på hendes reaktion. Hun plejer altid at være glad for at se mig, men vil ikke over til mig, hvis I forstår...
Det er samtidig også mest mig der bliver prøvet af, når der skal sættes grænser. Hun kan finde på at slå hvis hun lige finder det passende eller hvis hun er mæt så tager hun sit glas og smider det på gulvet, selvom der er mere i, men det er mest overfor mig, ikke så meget min kæreste, selvom han også bliver prøvet af ind imellem.
kan I komme med nogle kloge ord?? 
Anmeld