Hvad kan man lige gøre ved hård snot?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.763 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

MaybeBaby

Ja, det er den mærkeligste overskrift, jeg længe har skrevet, men min lillle prut på 4,5 mdr er blevet godt forkølet... og alligevel ikke. Han har snot til at sidde fast helt oppe ved bihulerne, og det er ikke det der løse, rendende noget, man kan tage med en snotsuger.

Jeg har hævet hans hoved og har jeg kunnet se noget i næsen, så har jeg fjernet det. Hvad kan man ellers gøre?

Han vågnede i nat omkring kl 1 og ville have sin sut, men giv i panik, da han fik den, fordi han i løbet af natten jo så var stoppet ret meget til, og nu ikke kunne trække vejret, når sutten også var der. Så jeg måtte lave lidt lun MME, der tog det meste og han sov indtil han krævede sut omkring kl 5.

Og oven i dette tackler vi lige et tigerspring OG højst sandsynligt også en tand på vej. Så der bliver kun sovet omkring 2- 2½ timer om dagen, hvor han plejer at sove godt 6 timer.

/Mette - der bare SÅ gerne vil have en søn, der får sin søvn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

Kofoed.

Giver i saltvands dråber? De løsner super godt ved ana, så bruger vi næsesugeren, hvis der er klumper (eller hvad skaarup man kalde det )

Anmeld

5. februar 2012

6800

prøv med saltvandsdråber

Anmeld

5. februar 2012

MaybeBaby

Kofoed. skriver:

Giver i saltvands dråber? De løsner super godt ved ana, så bruger vi næsesugeren, hvis der er klumper (eller hvad skaarup man kalde det )

Hvordan gør man lige det?

Anmeld

5. februar 2012

Julemusen

Du drypper et par dråber i hvertnæsebord 2 min inden flaske eller ammetid og så suger du det væk du kan med næsesugen og giver mad så det i svælget også løsner sig og bliver slugt

Anmeld

5. februar 2012

merethe

Profilbillede for merethe

man kan på apoteket købe saltvandsampuller/dråber som man drypper i baby næsebor. Det løsner snottet rigtig godt. 

Anmeld

5. februar 2012

Kofoed.

MaybeBaby skriver:

Hvordan gør man lige det?

Køb helst dem hvor det skal trykkes ud, sprayen kan give et chok for barnet. Ana hader dem, så vi må holde hendes hoved og så trykker vi 3-4 dråber ud i hvert bor, helst inden han skal spise, så smagen forsvinder hurtigt og de når at virke inden han rejser sig igen. Så kan du supplere med sugeren, hvis der er klumper

Anmeld

5. februar 2012

twinny

Vi giver bare lidt dråber inden maden... Så er det ligesom de sluger det lidt og får luft igen.

Vi bruger ikk sugeren, da vi har fået afvide fra læge og SP, det kan give tryk bag øjne...

Og det virker nu fint uden suger

Anmeld

5. februar 2012

K&S

twinny skriver:

Vi giver bare lidt dråber inden maden... Så er det ligesom de sluger det lidt og får luft igen.

Vi bruger ikk sugeren, da vi har fået afvide fra læge og SP, det kan give tryk bag øjne...

Og det virker nu fint uden suger

Enig mht. til suger....! Det kan gøre rigtig ondt på barnet ved fx. begyndende MØB

Anmeld

5. februar 2012

twinny

K&S skriver:

Enig mht. til suger....! Det kan gøre rigtig ondt på barnet ved fx. begyndende MØB

puhha det ville være synd for de små pus...

Jeg havde købt en og første gang SP var her, sagde hun det også røg den ud lige så hurtigt den var kommet ind.. Og det bekræftede min læge også... Så han synes det var fint den var røget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.