hvad skal der skrives ind i et budget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

801 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. februar 2012

MelikkazMoar

har set der er mange tråde omkring budget, og jeg troede de lå i 'gode råd' men kan ikke finde dem ..

så nu spørger jeg her

HVad skal der stå i et budget ? hvilke poster skal man skrive ind? jeg er lidt blank :I

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2012

pemiro

MelikkazMoar skriver:

har set der er mange tråde omkring budget, og jeg troede de lå i 'gode råd' men kan ikke finde dem ..

så nu spørger jeg her

HVad skal der stå i et budget ? hvilke poster skal man skrive ind? jeg er lidt blank :I

Vi har et budget her i huset.

Det starter med mine indtægter og mandens, som så bliver lagt sammen så vi kender rådighedsbeløb.

Derefter kommer udgifter: husleje, vand, varme, tv, el, internet, forsikringer til kæresten, forsikringer til mig, indbo, danmark, madpenge, mobil kæreste, mobil mig, mine briller, sjov, babyudgifter, opsparing.

Det er lavet i excel så de to beløb bliver trukket fra og skal så gi nul, da vi sætter alt overskyddende på opsparing, da vi har en sjovpost

Vi laver for et helt år af gangen, og indsætter så aktuelle tal hver måned vi synes det fungerer super godt.

Anmeld

5. februar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

På mit budget har jeg delt udgifterne op i; (det er Nordeas netbank budget)

Husleje

Vand

Varme

Forsikringer

El

Tv/bredbånd

Mobil

Licens

Mad

Lommepenge til mig

"lommepenge" til mine børn (altså tøj osv)

Opsparinger

Håber, det kan hjælpe dig 

Anmeld

5. februar 2012

Kofoed.

Vores er det op i to store poster (indtægter og udgifter), derudover er udgifter delt op i to større poster (faste og diverse).

Indtægter: min "løn", kæresten "løn", boligstøtte og BFY.

Udgifter (faste): husleje, vand, varme, antenne, el, lån, transport og forsikringer.

Udgifter (diverse): mobiler, lommepenge, børne ting og opsparing.

Tror jeg har glemt noget det der er i overskud er vores rådighed beløb, som bruges til mad, husholdning og fornøjelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.