barsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

jeanne-skat

hvor længe har man barsel når man får den betalt af kommunen??

en jeg kender siger et år ,men jeg mener ikke man har et helt år??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Fenja09

Jeg mener det er 11 måneder - man går jo fra 4 uger før man føder, normalt i hvert fald. Så mener også at det er sådan de regner det ud på kommunen.

/Fenja

Anmeld

4. februar 2012

jeanne-skat

Fenja09 skriver:

Jeg mener det er 11 måneder - man går jo fra 4 uger før man føder, normalt i hvert fald. Så mener også at det er sådan de regner det ud på kommunen.

/Fenja

hmm hva hvis man har født en måned for tidlig??

Anmeld

4. februar 2012

Nemesis

46 uger har man,

Nå det hedder sig man har et år, er det fordi man skal lægge sin ferie oveni..+ faderens 2 uger er også talt med i det år. Har man ikke ferie eller en far der tager lidt, har man ikke et helt år.

Sisse

Anmeld

4. februar 2012

Fenja09

jeanne-skat skriver:

hmm hva hvis man har født en måned for tidlig??

Jamen hvis barnet er født for tidligt dvs før uge 38+0, så vil barnet højest sandsynligt ligge på neontal afd. eller i hvert fald på sygehuset. Og så er man indlagt med barnet og derfor vil de uger lægges til din barsel. Alle dage man tilbringer på sygehuset sammen med sit barn bliver lagt på i sidste ende.

Anmeld

4. februar 2012

jeanne-skat

Fenja09 skriver:

Jamen hvis barnet er født for tidligt dvs før uge 38+0, så vil barnet højest sandsynligt ligge på neontal afd. eller i hvert fald på sygehuset. Og så er man indlagt med barnet og derfor vil de uger lægges til din barsel. Alle dage man tilbringer på sygehuset sammen med sit barn bliver lagt på i sidste ende.

jeg fik akut ks i uge 36 og var hjemme 2 dage efter.. men tak for hjælpen

Anmeld

4. februar 2012

jeanne-skat

Nemesis skriver:

46 uger har man,

Nå det hedder sig man har et år, er det fordi man skal lægge sin ferie oveni..+ faderens 2 uger er også talt med i det år. Har man ikke ferie eller en far der tager lidt, har man ikke et helt år.

Sisse

tak

Anmeld

4. februar 2012

132319

Fenja09 skriver:

Korrekt. Bortset fra at et barn er præmatur før 37+0

Min datter er dog født 36+6 og vi kom hjem dagen efter men det er rigtigt at hvis man er indlagt længe efter fødsel, vil man få forlænget sin barsel.

Jeg havde barsel fra den 13. september til 2. august

Anmeld

4. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

jeanne-skat skriver:

hvor længe har man barsel når man får den betalt af kommunen??

en jeg kender siger et år ,men jeg mener ikke man har et helt år??

Sad lige for nogle dage siden og studerede min kommunes hjemmeside -Viborg- og der faldt jeg over det med barsel. Så måske du sku tjekke din kommunes hjemmeside?

Anmeld

4. februar 2012

jeanne-skat

LouiseVous skriver:

Sad lige for nogle dage siden og studerede min kommunes hjemmeside -Viborg- og der faldt jeg over det med barsel. Så måske du sku tjekke din kommunes hjemmeside?

ja kunne være jeg lige skulle prøve det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.