Pædagogstuderende i 2. praktik??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.559 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

samantha1986

Jeg er ved at læse til pædagog og er lige gået i gang med min 2. praktik. Skal kun være der tre måneder da jeg så skal på barsel.

Jeg har fået et skema som andre studerende også har haft, og hver anden uge har jeg 28 timer, og hver anden uge 30,5 timer. Vi skal jo have de 32,5 timer, men en fortalte mig at mellem 28 og 32,5 timer er i orden.

Nu er der jo snart vinterferie og i den forbindelse har jeg fået 35 timer på en uge. Okay det er ikke mange timer flere, men når der kommer mini fritter kan jeg jo risikere at få 35 eller 37 timer. De andre pædagoger har kun 30 timer i gennemsnit.

Er det okay de giver mig så mange timer? eller kan jeg godt være så fræk at sige okay det går i den uge, men når der kommer mini fritter så vil jeg ikke op på det time antal. Og hvis jeg nu kan se når den arbejdsplan kommer at jeg kommer op på de timer, så kan jeg vel godt tillade mig at sige at de skal give mig maks de 32,5 timer? Eller hvad? Når de andre studerende har fulgt den arbejdsplan jeg har nu, så kan jeg et eller andet sted heller ikke se at de kan spare op til at jeg nogen uger skal arbejde flere timer end de 32,5 eller er jeg helt gal på den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

AnneBJ

Egentlig skal man jo have 780 timer for at bestå 2. praktik. I og med du går fra efter halvdelen af tiden, vil du jo faktisk mange omkring 370 timer for at kunne bestås. 

Hvis du nogle uger kun har 28 timer, vil jeg mene det er ok at du har nogle uger med 35. Egentlig skal man jo være der 32,5 timer om ugen, for at spare op til indkaldsdage. Man skal have 30 timer om ugen, og på den måde sparer man 2,5 time op pr. uge, for ikke at miste løn når man er på indkald. 

Anmeld

4. februar 2012

samantha1986

AnneBJ skriver:

Egentlig skal man jo have 780 timer for at bestå 2. praktik. I og med du går fra efter halvdelen af tiden, vil du jo faktisk mange omkring 370 timer for at kunne bestås. 

Hvis du nogle uger kun har 28 timer, vil jeg mene det er ok at du har nogle uger med 35. Egentlig skal man jo være der 32,5 timer om ugen, for at spare op til indkaldsdage. Man skal have 30 timer om ugen, og på den måde sparer man 2,5 time op pr. uge, for ikke at miste løn når man er på indkald. 

Der er lidt andre regler når man skal på barsel. Jeg fik at vide at jeg bare skulle nå mine mål, og så ikke have for mange sygedage, og så skulle jeg sagtens kunne bestå. Der blev der ikke tænkt på timer.

Når det så er sagt så vil jeg hellere at de deler timerne mere ligeligt ud end at jeg står med en uge med 35 eller flere timer. Bare i de normale uger ligger jeg på flere timer end de andre pædagoger, og det er nok også derfor at jeg ligger på de 28 timer for at komme lidt op i antal.

Anmeld

4. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså uden helt at ku huske alle reglerne, så er det sådan at ja man ska opfylde sine mål, men man ska også optjene det halve af ens praktik timer for at bestå! 

At du har flere timer nogle uger end andre er meget normalt, da du jo indgår i vagtplan, på lige fod med de andre. Du bliver sat ind der hvor behovet er. Sådan er det hos os. At de faste kun har 30 timer i ugen har ik noget med dine timer at gøre. Vh stine

Anmeld

4. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
samantha1986 skriver:

Jeg er ved at læse til pædagog og er lige gået i gang med min 2. praktik. Skal kun være der tre måneder da jeg så skal på barsel.

Jeg har fået et skema som andre studerende også har haft, og hver anden uge har jeg 28 timer, og hver anden uge 30,5 timer. Vi skal jo have de 32,5 timer, men en fortalte mig at mellem 28 og 32,5 timer er i orden.

Nu er der jo snart vinterferie og i den forbindelse har jeg fået 35 timer på en uge. Okay det er ikke mange timer flere, men når der kommer mini fritter kan jeg jo risikere at få 35 eller 37 timer. De andre pædagoger har kun 30 timer i gennemsnit.

Er det okay de giver mig så mange timer? eller kan jeg godt være så fræk at sige okay det går i den uge, men når der kommer mini fritter så vil jeg ikke op på det time antal. Og hvis jeg nu kan se når den arbejdsplan kommer at jeg kommer op på de timer, så kan jeg vel godt tillade mig at sige at de skal give mig maks de 32,5 timer? Eller hvad? Når de andre studerende har fulgt den arbejdsplan jeg har nu, så kan jeg et eller andet sted heller ikke se at de kan spare op til at jeg nogen uger skal arbejde flere timer end de 32,5 eller er jeg helt gal på den?

jeg måtte gå på tidlig barsel, da jeg måtte indse at jeg ikke ville kunne nå at være i 2. praktik 50%.

For at bestå skal du opfylde dine læringsmål og have været der 50% af de 6 måneder praktikken varer. Det er derfor du har flere timer om ugen.

Anmeld

5. februar 2012

samantha1986

StineW79 skriver:

Altså uden helt at ku huske alle reglerne, så er det sådan at ja man ska opfylde sine mål, men man ska også optjene det halve af ens praktik timer for at bestå! 

At du har flere timer nogle uger end andre er meget normalt, da du jo indgår i vagtplan, på lige fod med de andre. Du bliver sat ind der hvor behovet er. Sådan er det hos os. At de faste kun har 30 timer i ugen har ik noget med dine timer at gøre. Vh stine

Den med målene fik jeg også at vide. Men fik at vide at jeg helst ikke skulle være syg, men lå man et par dage så var der ikke noget at gøre ved det, og så havde jeg selvfølgelig ret til fri når jeg skulle til læge osv. Sørger dog for at lægge de tider uden for arbejdstid. Har et lægebesøg hvor jeg er nødt til at møde lidt senere.

Jeg vil måske hellere at de giver mig 32,5 timer i hver uge i stedet for at jeg har 28 timer den ene uge og 30 den anden og så samler de sammen og giver mig 35 timer i nogen uger. Men jeg tager lige en snak med hende for at høre ad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.