Idag var dagen hvor min farmor skulle bisættes, og indtil nu har jeg egentlig været ret cool omkring det hele og tænkt, at det var det bedste for hende osv.. Jeg har ikke fået grædt, fordi det måske lå mig lidt fjernt lige i det her tilfælde, men hvorfor, det aner jeg ikke??

MEN så snart kisten var sat fra bærerne inde i kirken brød jeg sammen, og jeg brød virkelig sammen, kunne slet ikke samle mig igen, lige der gik det op for mig at jeg aldrig skal se min elskede farmor igen, lige der gik det op for mig at jeg har "svigtet" hende det sidste halvandet år fordi jeg ville bevare de gode minder om hende, fremfor at få nye dårlige på grund af hendes demens..

Lige der gik det op for mig at jeg aldrig nåede at fortælle hende at hun skulle være oldemor til hendes 11 oldebarn..

Lige i det øjeblik gik det op for mig endnu engang hvor skrøbelig livet er, og at vi skal leve i nuet noget mere fremfor i fremtiden, for ingen af os ved hvad der sker imorgen..

Jeg fik dog hold på mig selv igen efter en lille halv time, og klarede mig nogenlunde igennem ceremonien, lige indtil præsten begynder at skovle jord op på kisten og siger "af jord er du kommet, af jord skal du blive, af jord skal du igen opstå" så brød jeg sammen igen, og det samme gjorde min søster, så vi stod bare der midt i kirken og holdte om hinanden, indtil kisten skulle bæres ud til bilen, og da så vi havde lagt blomster på kisten, og bedemanden kørte afsted med hende, ja så kom der endnu en tudetur..

Jeg elskede min farmors glade væsen, hun var aldrig trist, ihvertfald ikke når vi så hende, hun elskede alle sine 10 børnebørn og sine 10 oldebørn, og hun var ikke bange for at sætte sig på gulvet og lege med os da vi var små.. Jeg SAVNER hende..