Har du været hos en professionel coach?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du været hos en professionel coach?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

434 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

JeNoVa

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange der har benyttet sig af at gå til en professionel coach.

Skriv gerne begrundelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
JeNoVa skriver:

Jeg er lidt nysgerrig efter at vide, hvor mange der har benyttet sig af at gå til en professionel coach.

Skriv gerne begrundelser.

Jeg er ledig, og har været det i lang tid. Jeg er højtuddannet og har haft meget svært ved at acceptere min ledighed og følt mig meget lidt værd. Det sidste halve år er følelsen af at være andre underlegen og ingenting værd eskaleret og samtidig kan jeg slet ikke se, at der nu skulle være mulighed for at få et job, så jeg lå på randen af en depression.

Jeg er tilknyttet et privat firma, der hedder AS3, i stedet for jobcenter, og min konsulent der er uddannet coach, så hun tilbød mig et forløb hos hende, som jeg er ca. halvvejs igennem. Jeg har mærket en forbedring ift. de depressive følelser, og mangler nu at få banket et nyt selvværd og tro på et job ind i kroppen igen, og det skal 2. del af forløbet samt noget hardcore rådgivning gerne være med til at gøre.

Jeg er positivt overrasket over effekten.

Anmeld

4. februar 2012

JeNoVa

Touché skriver:

Jeg er ledig, og har været det i lang tid. Jeg er højtuddannet og har haft meget svært ved at acceptere min ledighed og følt mig meget lidt værd. Det sidste halve år er følelsen af at være andre underlegen og ingenting værd eskaleret og samtidig kan jeg slet ikke se, at der nu skulle være mulighed for at få et job, så jeg lå på randen af en depression.

Jeg er tilknyttet et privat firma, der hedder AS3, i stedet for jobcenter, og min konsulent der er uddannet coach, så hun tilbød mig et forløb hos hende, som jeg er ca. halvvejs igennem. Jeg har mærket en forbedring ift. de depressive følelser, og mangler nu at få banket et nyt selvværd og tro på et job ind i kroppen igen, og det skal 2. del af forløbet samt noget hardcore rådgivning gerne være med til at gøre.

Jeg er positivt overrasket over effekten.

Tak for dit positive svar. Jeg selv går og leger lidt med tanken om at uddanne mig til coach, og jeg vil derfor gerne vide, om folk har interesse for dette.

Anmeld

4. februar 2012

Ryberg

Jeg går pt. ved en Coach, og det er bare SUPER godt!

Jeg har en del i bagagen og har haft en del psykolog samtaler, men kommer bare ikke videre! Jeg kan sagtens analysere mig selv, men mangler at finde løsningerne for at komme videre med min usikkerhed m.v... og det er det en Coach hjælper mig med, det er bare SÅ godt...

Anmeld

4. februar 2012

Valle81

Nej det har jeg ikke, tror heller ikke det er noget jeg ville benytte mig af

Anmeld

4. februar 2012

JeNoVa

KittyGirl skriver:

Jeg går pt. ved en Coach, og det er bare SUPER godt!

Jeg har en del i bagagen og har haft en del psykolog samtaler, men kommer bare ikke videre! Jeg kan sagtens analysere mig selv, men mangler at finde løsningerne for at komme videre med min usikkerhed m.v... og det er det en Coach hjælper mig med, det er bare SÅ godt...

Det lyder godt. Selvtillid er vigtigt her i livet.

Anmeld

4. februar 2012

JeNoVa

Valle81 skriver:

Nej det har jeg ikke, tror heller ikke det er noget jeg ville benytte mig af

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke selv føler, at jeg har behov for det, så det forstår jeg godt.

Anmeld

4. februar 2012

Valle81

JeNoVa skriver:

Jeg må indrømme, at jeg heller ikke selv føler, at jeg har behov for det, så det forstår jeg godt.

Nej sådan har jeg det også, men man kan jo aldrig sige aldrig. Men jeg er typen der bakker lidt når jeg har set coaching på tv, synes de er alt for peppede og gejlede og helt oppe og køre, det står jeg af på.

Men som dig, så er jeg ikke typen der har behovet for det, men det er der jo mange der har og mange der benytter sig af.

Anmeld

4. februar 2012

tinasmor

Jeg synes det er spændende. Har aldrig selv benyttet mig af det. Men jeg er lidt mistroisk. Har lidt på fornemmelsen at alle kan tage et 3 måneders kursus og så kalde sig coach og sådan én er jeg ikke interesseret i. Hvis jeg en dag skulle benytte mig af én skulle det være en jeg var helt sikker på havde pratiseret i meget lang tid, havde massere af credibility, massere af gode anbefalinger osv. Jeg synes det er for mange penge at bruge på en som man ikke er sikker på ville kunne gøre en forskel (hvis det var en som lige havde taget et lille kursus og så gik i gang med at tage 500 kr. i timen) Fordomme- sikkert.

Anmeld

4. februar 2012

JeNoVa

tinasmor skriver:

Jeg synes det er spændende. Har aldrig selv benyttet mig af det. Men jeg er lidt mistroisk. Har lidt på fornemmelsen at alle kan tage et 3 måneders kursus og så kalde sig coach og sådan én er jeg ikke interesseret i. Hvis jeg en dag skulle benytte mig af én skulle det være en jeg var helt sikker på havde pratiseret i meget lang tid, havde massere af credibility, massere af gode anbefalinger osv. Jeg synes det er for mange penge at bruge på en som man ikke er sikker på ville kunne gøre en forskel (hvis det var en som lige havde taget et lille kursus og så gik i gang med at tage 500 kr. i timen) Fordomme- sikkert.

Jeg er helt med på, hvad du mener, og jeg ville selv have det på samme måde, hvis jeg skulle betale for en coach.

Dog skal man jo også starte et sted, og hvis man udover uddannelsen ikke har de rette evner, kommer man nok ikke langt.

Jeg står ved en skillevej i mit liv og overvejer derfor mine muligheder. En veninde sagde den anden dag, at jeg ville være en god coach, så jeg vil da ihvertfald lige overveje idéen, inden jeg afviser den.

Tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.