Må man fryse rå rødbede?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.976 visninger
5 svar
0 synes godt om
4. februar 2012

Rosa

Må man det? Jeg er ved at lave en lækker rå-rødbede tapanade-ting, men må jeg fryse den ned hvis der bliver rester?

Kh

Rosa

Hvis nogen skulle få lyst så er det denne fantastiske blog der har inspireret mig til at stå op og lave lækker mad i stedet for at blive i sengen med tømmermænd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2012

twinboys

Rosa skriver:

Må man det? Jeg er ved at lave en lækker rå-rødbede tapanade-ting, men må jeg fryse den ned hvis der bliver rester?

Kh

Rosa

Hvis nogen skulle få lyst så er det denne fantastiske blog der har inspireret mig til at stå op og lave lækker mad i stedet for at blive i sengen med tømmermænd  

Jeg ville sige ja hvorfor ikke??? Men nu du spørger kommer jeg da selv i tvivl

Anmeld

4. februar 2012

Røverdatter

Rosa skriver:

Kh

Rosa

Årrh det lyder lækket..

Nu hvor jeg er vegetar, burde jeg vide sådan noget, men det gør jeg faktisk ikke

Men tror faktisk godt at du kan, for når man ser på rodfrugt-sæsonen så er de jo godt gemt i den frosne jord, og holder ig fint dér.

Men så er det bare det om man må fryse i en almindelig fryser, eller om de holder sig bedst i jorden?! hmm.. er faktisk i tvivl, prøver lige at google lidt

Anmeld

4. februar 2012

Røverdatter

Fandt dette svar på nettet:

"Rødbeder er en dejlig ting, som kan bruges både som bagte, rå og som syltede.

Du kan godt fryse rødbeder, men de skal først koges. Rødbederne koges, skrællen tages af, skæres i skiver og  fryses ned.

Rødbederne kan evt. tøes op i eddikelagen, som forinden er kogt og afkølet.

En negativ ting ved nedfrysning af rødbeder er, at du kan opleve, at nogle af skiverne bliver bløde.

Min personlige erfaring med at fryse rødbeder ned er, at plastposerne eller boksene skal være af god kvalitet - da du ellers vil kunne lugte rødbederne, hver gang du åbner fryseren.

God fornøjelse med syltningen.

Med venlig hilsen
Arla Forum

Grete Møller"

Anmeld

4. februar 2012

Rosa

Himmelsmil skriver:

Fandt dette svar på nettet:

"Rødbeder er en dejlig ting, som kan bruges både som bagte, rå og som syltede.

Du kan godt fryse rødbeder, men de skal først koges. Rødbederne koges, skrællen tages af, skæres i skiver og  fryses ned.

Rødbederne kan evt. tøes op i eddikelagen, som forinden er kogt og afkølet.

En negativ ting ved nedfrysning af rødbeder er, at du kan opleve, at nogle af skiverne bliver bløde.

Min personlige erfaring med at fryse rødbeder ned er, at plastposerne eller boksene skal være af god kvalitet - da du ellers vil kunne lugte rødbederne, hver gang du åbner fryseren.

God fornøjelse med syltningen.

Med venlig hilsen
Arla Forum

Grete Møller"

Tusind tak  Æv, nå, jamen så må jeg vel hellere spise det HELE i dag 

Anmeld

4. februar 2012

Røverdatter

Rosa skriver:

Tusind tak  Æv, nå, jamen så må jeg vel hellere spise det HELE i dag 

Hæhæ, ja det må du hellere! Det lyder altså også lækkert. Det kunne måske være kombineret frokost og aftensmad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.