Hvornår går man over til tre lure om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

modesty

Hej alle,

min dreng på tre en halv måned (16 uger) sover 45 minutter og er vågen i halvanden time hele dagen fra 7-8 morgen til 19-20 aften. Hvorefter han så sover igennem med én opvågning cirka kl. 2.

Mit spørgsmål går på hvornår man skal gå over til kun at have tre lure, formiddag, middag og eftermiddag? Umiddelbart synes jeg slet ikke han virker klar til at være vågen så længe ad gangen, men "de kloge" siger jo at man kan begynde at tænke i faste soverutiner nu... Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at tvinge min dreng til at være vågen når han er træt, men ville bare lige høre hvornår I andre begyndte på tre lure, og om det var noget jeres børn bare begyndte på af sig selv, eller om I indførte en rutine?

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

raca

jeg syntes det lyder som en meget fin rytme..

hvis den virker for jer ville jeg ikke begynde og fifle med den.. hvorfor fikse noget der realt virker... og han tager jo et godt langt stræk om natten, så du også har muglighed for at hvile...

Anmeld

3. februar 2012

modesty

raca skriver:

jeg syntes det lyder som en meget fin rytme..

hvis den virker for jer ville jeg ikke begynde og fifle med den.. hvorfor fikse noget der realt virker... og han tager jo et godt langt stræk om natten, så du også har muglighed for at hvile...

Nej, jeg har heller ikke tænkt mig at lave om på det før han selv giver udtryk for at ville være vågen i længere perioder. Og jeg er også bare glad for at han sover så godt om natten.

Anmeld

4. februar 2012

modesty

Er der andre der har input?

Anmeld

4. februar 2012

Maja88

vi begyndte først med det da hun startede i DP med 9 måneder....

og når hun er hjemme sover hun som hun vil... når hun vågner så er hun vågen 2 timer og så puttes...

hun er puttet til nat kl 18-19 stykker og sover så igennem

Anmeld

4. februar 2012

Rødhætte

Kan faktisk ikke huske hvornår, men tænker det kommer helt af sig selv på et tidspunkt.. Synes stadig det er lidt for tidligt at forvente en rytme.

Anmeld

4. februar 2012

Malthes mor

For mig at læse, så har I da faste soverytme. Og hvis han sover godt om natten så er der da ingen problemer i det, som det kører nu Og du får ikke noget godt ud af at holde ham vågen mod hans vilje. 

Anmeld

4. februar 2012

modesty

Super, tak for svar alle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.