male malerier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.572 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

EnGodMor

Er der nogen prof. herinde, som kan hjælpe mig lidt igang med hvordan jeg kan komme igang med og selv og male nogle flotte malerier?

Det jeg maler, er jo  noget som ligner noget fra en formningsdag i folkeskolen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Dinna88

Jeg er ikke prof, men jeg maler meget Hvad er det du gerne vil vide? Og hvad maler du med og på hvad?

Anmeld

3. februar 2012

EnGodMor

Dinna88 skriver:

Jeg er ikke prof, men jeg maler meget Hvad er det du gerne vil vide? Og hvad maler du med og på hvad?

Jeg aner faktiske ikke hvad jeg har haft malet med  men jeg malede på lærrede...

Jeg ville bare godt vide hvilke maling man skal bruge, og hvordan man laver mønster som man kan se når man har malet oven på det fx har set  et billede med en rose på, der kunne man mærke en kant som hele rosen var tegnet op med inden under malingen..

Jeg vil vide alt gggg

Anmeld

4. februar 2012

Fenja09

Vil du male med akryl, olie eller akvarel? Hvis du vil have struktur i maleriet kan du evt bruge maler-pasta - men ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser. Du kan bruge alt fra kaffebønner til sand - og jo mere du prøver, jo nærmere kommer du det endelig mål

/Fenja

Anmeld

4. februar 2012

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Vil du male med akryl, olie eller akvarel? Hvis du vil have struktur i maleriet kan du evt bruge maler-pasta - men ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser. Du kan bruge alt fra kaffebønner til sand - og jo mere du prøver, jo nærmere kommer du det endelig mål

/Fenja

Jeg har slet slet ikke forstand på det med maling

Hvad maler man mest med?

Anmeld

4. februar 2012

Gaia

engodmor skriver:

Hvad maler man mest med?

Akvarel og olie er lidt svære at male med end akryl, synes jeg. Det er fordi akvarel er svære at "styre" og olie er tungere. Men vel nok en smagssag. Jeg ville som nybegynder bruge akvarel maling  

Anmeld

4. februar 2012

Sakris

Det er højst sandsynligt akryl du har malet med. Olie kan være ret svært at styre, og akvarel er yderst vandet og kræver altså noget godt sugende papir og nogle fine pensler, hvis man skal male noget ordentligt og bruge den type malings forcer.

Akrylmaling er fantastisk nemt at arbejde med. Mallingen er dækkende, og er der derfor noget af billedet der ikke fungere kan det males over! Du kan lave udjævnheder med hvad som helst. male papir på, bruge det der paste som en anden skriver. Ellers kan man bruge malingen direkte fra tuben eller hælde vand i, så man får en tynd malling der løber. 

Du kan lave tryk på med bobleplast, flamingo profiler osv, som også kan give et rigtig fint spil i billedet!

Anmeld

4. februar 2012

Fenja09

engodmor skriver:

Hvad maler man mest med?

Det er meget forskelligt hvad folk maler med og der er også stor forskel på selve malingen. Jeg er autodiadakt kunstmaler og har udstillet og sælger normalt også mine malerier når jeg ikke er på barsel - har ikke tiden til det lige nu

Mit råd vil være at du starter med akryl, men du kan sagtens prøve med olie også, for så kan du selv mærke forskellen. Olie er meget længere om at tørre, men man kan også lave meget flotte malerier med den form for maling. Akryl er nemt at gå til og tørre forholdsvis hurtigt, så man kan male ovenpå næsten med det samme.

Akvarel har jeg ikke arbejdet så meget med, det kræver en lidt anden tilgang fordi det er så "flydende", så det kræver også lidt øvelse.

Du kan prøve at finde et maleri du virkelig synes godt om, print det ud og tegn det op på lærred i den størrelse du ønsker - det er en rigtig god måde at lære forskellige teknikker på.

Når jeg maler har jeg pensler i alle tykkelser, spartler i både tynde og tykke, linealer, svampe, forsk. motiver, skumgummi osv. Så lige så snart du er i gang så vil du opdage at rigtig meget du har i hjemmet kan bruges til at lave struktur i dit maleri.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.