engodmor skriver:

Jeg har slet slet ikke forstand på det med maling
Hvad maler man mest med?
Det er meget forskelligt hvad folk maler med og der er også stor forskel på selve malingen. Jeg er autodiadakt kunstmaler og har udstillet og sælger normalt også mine malerier når jeg ikke er på barsel - har ikke tiden til det lige nu 
Mit råd vil være at du starter med akryl, men du kan sagtens prøve med olie også, for så kan du selv mærke forskellen. Olie er meget længere om at tørre, men man kan også lave meget flotte malerier med den form for maling. Akryl er nemt at gå til og tørre forholdsvis hurtigt, så man kan male ovenpå næsten med det samme.
Akvarel har jeg ikke arbejdet så meget med, det kræver en lidt anden tilgang fordi det er så "flydende", så det kræver også lidt øvelse.
Du kan prøve at finde et maleri du virkelig synes godt om, print det ud og tegn det op på lærred i den størrelse du ønsker - det er en rigtig god måde at lære forskellige teknikker på.
Når jeg maler har jeg pensler i alle tykkelser, spartler i både tynde og tykke, linealer, svampe, forsk. motiver, skumgummi osv. Så lige så snart du er i gang så vil du opdage at rigtig meget du har i hjemmet kan bruges til at lave struktur i dit maleri.
/Fenja 
Anmeld