Hvad kan det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
3 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

DitteFisk

Hej kære med-babyer, i kloge hoveder.

Sagen er den at jeg er kommet til at sidde og tænke lidt (uha!). For ca en uges tid siden var vi i Jumboland med min søn på 4 år og han render rundt og løber og leger og bliver helt svedt som børn jo gør. Men min kæreste og jeg blev begge opmærksomme på at han altså fik blå læber. Det holdt vi lidt øje med, men han virkede ikke besværet. Og så er det jeg kommer til at tænke på, at han også en gang imellem fortæller mig at: "jeg er løbet tør for energi, mor." og hvad det er udtryk for har jeg ikke tænkt over, for han har altid været en dreng med krudt i røven, og aldrig har virket til at være "løbet tør for energi".

Nu er det jo så at jeg sætter de ting sammen og bliver bange for om han måskehar astma eller noget andet. Vi har astma i familien og jeg har altid forbundet det med vild hosten og en gang imellem åndedrætsbesvær, og det har jeg ikke oplevet ved sønnike. Men de blå læber og utrykket for ingen energi har jeg læst mig frem til kan være symptomer. 

Yderligere får jeg også pludselig en bange anelse, for min dreng har også et lille bitte hul i hjertet. Han har været scannet 3 gange og man har fundet ud af at det ikke vil komme til at have effekt på ham, men at det nok heller ikke vokser sammen. En af grundendetil at det ikke vækkede bekymring hos lægerne var at han var frisk og fuld af energi altid, han har aldrig vist tegn på udmattelse eller noget. Men nubliver jeg jo nervøs, tror i jeg bør det?

Under alle omstændigheder vil jeg snakke med lægen, men jeg kunne bare godt tænke mig at høre jer om hvad i tænker? Det er jo forholdsvis små indikatorer jeg har observeret, så det kan godt være det bare er mig der er hønemor... 

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Nessie

Jeg kender intet til hverken astma eller hul i hjertet, men det er da bestemt noget der skal undersøges nærmere.

En lille krudtugle skal ikke få blå læber når der ellers er varmt, eller løbe tør for energi på den måde.

Måske får han bare ikke iltet blodet godt nok, når han er meget aktiv, men lægen må se at få ham undersøgt grundigt, og måske lige få tjekket hjertet igen.

God bedring med ham

Anmeld

3. februar 2012

Malthes mor

Vi har astma hos den store dreng. Og det kommer til syne ved vild hiven efter vejret og dertil hoste. Men det er ikke det samme, du beskriver.

Så få ham tjekket....Heller en gang for meget end en gang for lidt. Af stor hensyn til ham, men også dig.

God bedring

Anmeld

3. februar 2012

DitteFisk

Tak for jeres hurtige svar

Jeg fik faktisk lige fat i lægen (det er ikke så tit man har held med det her senere på dagen) og han sagde, uden tvivl i stemmen, at hjertet var forklaringen på de blå læber. Det er simpelthen fordi at når han laver noget der er så vildt og fysisk aktivt (som den dag i jumboland) så kan ilten ikke helt følge med og så er det brugt ilt der pumpes rundt. Men så længe han kun får blå læber når han laver noget der er så fysisk aktivt, så er det normalt, det er først hvis han begynder at få blå læber i dagligdagen at der skal reageres. Men han ville undersøge ham igen, da det jo ikke så gerne skulle gå i den gale retning, så jeg fik en tid - det lettede!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.