Opskrift på filtfutter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.025 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. februar 2012

Tona

Hej søde piger

Jeg strikker og elsker især at filte. Jeg har førhen lavet et hav af filtfutter til andres børn. Nu vil jeg gerne lave et par til min egen datter, men opskriften er blevet væk.

Det er sådan en opskrift hvor man strikker dem ret store og så filter man dem i vaskemaskinen. Jeg kan huske at det var p 5 og at det var retstrikning hele vejen og ret så nemt. Er der nogen der har en opskrift som kunne minde om det? Jeg viiiil have at min datter skal have et par filtfutter jeg har strikket  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Malthes mor

Amandas-mor skriver:

Hej søde piger

Jeg strikker og elsker især at filte. Jeg har førhen lavet et hav af filtfutter til andres børn. Nu vil jeg gerne lave et par til min egen datter, men opskriften er blevet væk.

Det er sådan en opskrift hvor man strikker dem ret store og så filter man dem i vaskemaskinen. Jeg kan huske at det var p 5 og at det var retstrikning hele vejen og ret så nemt. Er der nogen der har en opskrift som kunne minde om det? Jeg viiiil have at min datter skal have et par filtfutter jeg har strikket  

Det er også super fede sutter. Både ungerne og jeg går ikke i andet herhjemme. Opskriften har jeg ikke, men kan den ikke googles frem?

Anmeld

3. februar 2012

Malthes mor

Malthes mor skriver:

Det er også super fede sutter. Både ungerne og jeg går ikke i andet herhjemme. Opskriften har jeg ikke, men kan den ikke googles frem?

Prøv maisha.dk. Hun har opskriften liggende.

Anmeld

3. februar 2012

Tona

Malthes mor skriver:

Øv hvor er jeg da nederen at jeg ikke tænkte på at Google før jeg lagde en tråd op

Nå, men tak for tippet, jeg fandt dem

http://www.hundeuld.dk/filthjemmesko.html

Anmeld

3. februar 2012

Tona

Malthes mor skriver:

Prøv maisha.dk. Hun har opskriften liggende.

Også en rigtig fed hjemmeside

Anmeld

3. februar 2012

Malthes mor

Amandas-mor skriver:

Også en rigtig fed hjemmeside

Vi får lagt naturgummi på, som såler. Så er de skridsikre. Og da de begge stadig sov ude, så havde de dem på fødderne

Held og lykke med strikningen

Anmeld

4. februar 2012

Tona

Malthes mor skriver:

Vi får lagt naturgummi på, som såler. Så er de skridsikre. Og da de begge stadig sov ude, så havde de dem på fødderne

Held og lykke med strikningen

Hvordan gør du det med sålerne siger du?

Jeg har tidligere købt sådan noget i en flaske som man smører på og når det så tørrer så bliver det skridsikkert, men jeg husker ikke hvad det hed eller noget?

Anmeld

4. februar 2012

Malthes mor

Amandas-mor skriver:

Hvordan gør du det med sålerne siger du?

Jeg har tidligere købt sådan noget i en flaske som man smører på og når det så tørrer så bliver det skridsikkert, men jeg husker ikke hvad det hed eller noget?

Det kan købes i hobby butikkerne bl.a. Panduro og mener at det er latex i flydende form. De ved det i butikken. Det er super godt. Når det så er slidt af, så smører man bare noget nyt på.

har du fået strikket dem?

Anmeld

6. februar 2012

Tona

Malthes mor skriver:

Det kan købes i hobby butikkerne bl.a. Panduro og mener at det er latex i flydende form. De ved det i butikken. Det er super godt. Når det så er slidt af, så smører man bare noget nyt på.

har du fået strikket dem?

Nå ja, det var sådan det var  

Nej, jeg har ikke fået dem strikket endnu, for skal lige være helt færdig med en stor slange som jeg er ved at strikke til Amanda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.