Hvornår er faren/risikoen for vuggedød ovre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

lycly

Jeg har altid været meget skræmt over det der med vuggedød. Og lige siden vi fik barn, har jeg gået meget op i, at hun har sovet på ryggen, ikke har haft det for varmt/koldt, ikke sover i nærheden af røg osv osv.
Er selvfølgelig stadig obs på disse ting her efter næsten 7 mdr. Men hvornår er faren for vuggedød egentlig ovre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså vi fik at vide at så snart baby selv begynder at vede sig om på maven, også selv ka komme om på ryggen igen sku man bare lade dem sove som de ville! Så når hun er 7 mdr ville jeg ik være bekymret mere! Vh stine

Anmeld

2. februar 2012

Kofoed.

Omkring de tre måneder begynder den at falde, men den er først helt over når de er 1-2 år. Det ældste tilfælde jeg har hørt om, er 15 måneder, men det skulle være MEGET sjældent der sker efter et år.

Anmeld

2. februar 2012

Fenja09

Man siger at der er risiko for vuggedød indtil barnet er 1 år. Vil lige fortælle, at jeg også har været meget bekymret om lige netop det og fik derfor personalet på Patienthotellet til at undersøge forsk. ting om det. En af dem var at der "kun" dør omkring 20 børn om året på landsplan forårsaget af vuggedød. Til sammenligning fødes der på Aalborg Sygehus 3500 børn årligt.

Så risikoen er lille, især hvis man følger Sundhedsstyrelsens råd.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.