Bange for støvsugeren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.430 visninger
19 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

Raj

Ja min dreng på 7 måneder er lige pludselig blevet bange for støvsugeren. Han bliver helt hysterisk lige så snart den starter og det tager laang tid at trøste ham igen bagefter - også selvom man egentlig ikke nåede at støvsuge.

Andre med samme problem? Og hvad gør i? For der skal vel støvsuges en gang i mellem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Chris86

Kan det ikke gøres når han sover?

Har modsatte problem... Min datter ELSKER støvsugeren, og kravler efter, op af den, piller ved ledningen osv osv.. Så skal rende og flytte på hende, når jeg skal køre med støvsugeren ;D

Anmeld

2. februar 2012

Raj

Chris86 skriver:

Kan det ikke gøres når han sover?

Har modsatte problem... Min datter ELSKER støvsugeren, og kravler efter, op af den, piller ved ledningen osv osv.. Så skal rende og flytte på hende, når jeg skal køre med støvsugeren ;D

Haha det lyder da ellers hyggeligt

Vi har desværre ingen mulighed for at lade ham sove udenfor, så han vågner bare af det.

Anmeld

2. februar 2012

K&S

Raj skriver:

Ja min dreng på 7 måneder er lige pludselig blevet bange for støvsugeren. Han bliver helt hysterisk lige så snart den starter og det tager laang tid at trøste ham igen bagefter - også selvom man egentlig ikke nåede at støvsuge.

Andre med samme problem? Og hvad gør i? For der skal vel støvsuges en gang i mellem.

Anton har også haft en periode, hvor han var skrækslagen for støvsugeren - vi lod den stå fremme, så han kunne røre ved den, skubbe til m.m.

Da han ikke længere var skrækslagen for selve "maskinen", startede vi den på laveste volumen og så hjalp han mig med at holde stangen/ledningen mens vi støvsugede - det var et meget lille areal, vi fik ordnet, men han synes det var sjovt at være med ;-) 

Anmeld

2. februar 2012

Lærke90

Det samme her. Freja var også skrækslagen for støvsugeren da hun var lille, og stak i et hyl hver gang den blev taget frem.

Vi tog den også bare frem og lod den stå i nogle dage/uge, hvor hun kunne pille ved den. Vi prøvede vist også at inddrage den i en leg.. Når vi støvsugede gjorde vi det også kun ganske kort, i takt med at hun blev mere og mere vantil den.

og nu ELSKER hun støvsugeren, og vil gerne selv gå og støvsuge

Anmeld

2. februar 2012

matryoshka

Hej!

Jeg har ikke nogen råd, men ville bare sige, at vi har haft samme problem her hjemme. Vores datter har så at sige altid været bange for lyden af støvsugeren, blenderen, boremaskinen osv. Da hun var helt lille, som jeres, prøvede vi bare at undgå at lave nogen af disse lyde imens hun var hjemme/til stede.

Stille og roligt begyndte vi at introducere hende for det. Vi advarede hende altid før vi gik igang, sagde "bum bum", så hun forstod, at nu ville der komme larm. Hun ville som regel være hos sin far, hvis jeg støvsugede og omvendt hvis han støvsugede. Jo ældre hun blev, jo mere afslappet blev hun, og var lige glad da vi sagde "bum bum". Nu er hun 2 år og hjælper til med blenderen, men er stadigvæk lidt forsigtig når vi støvsuger. Men vi kan sagtens støvsuge imens hun er hjemme, så det er jo blevet meget bedre

Anmeld

2. februar 2012

morethanperfect

Oscar var også bange for den da han var yngre , men nu elsker han den.

Bare lad den stå fremme noget tid så han kan pille ved den

Anmeld

2. februar 2012

Raj

K&S skriver:

Anton har også haft en periode, hvor han var skrækslagen for støvsugeren - vi lod den stå fremme, så han kunne røre ved den, skubbe til m.m.

Da han ikke længere var skrækslagen for selve "maskinen", startede vi den på laveste volumen og så hjalp han mig med at holde stangen/ledningen mens vi støvsugede - det var et meget lille areal, vi fik ordnet, men han synes det var sjovt at være med ;-) 

Ja jeg må nok hellere stille den hen til ham med det samme så, og så må hans far gå en tur med ham senere når jeg støvsuger (for der trænger virkelig nu!!), så kan han lære den at kende en anden dag

Anmeld

2. februar 2012

Raj

Lærke90 skriver:

Det samme her. Freja var også skrækslagen for støvsugeren da hun var lille, og stak i et hyl hver gang den blev taget frem.

Vi tog den også bare frem og lod den stå i nogle dage/uge, hvor hun kunne pille ved den. Vi prøvede vist også at inddrage den i en leg.. Når vi støvsugede gjorde vi det også kun ganske kort, i takt med at hun blev mere og mere vantil den.

og nu ELSKER hun støvsugeren, og vil gerne selv gå og støvsuge

Hyggeligt når de gerne vil hjælpe til Der er en del der siger at den skal stå fremme, så det gør jeg og håber det hjælper

Anmeld

2. februar 2012

K&S

Raj skriver:

Ja jeg må nok hellere stille den hen til ham med det samme så, og så må hans far gå en tur med ham senere når jeg støvsuger (for der trænger virkelig nu!!), så kan han lære den at kende en anden dag

God ide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.