Hvad skal der minimum være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
9 svar
0 synes godt om
2. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi står desværre i den kedlige situation herhjemme at vi er gået fra hinanden og skal dele vores dejlige hjem op i to.

Vi sad og talte om hvilke ting man mindst skal have og blev enige om følgende:

en seng til barnet

en seng til den voksne

et spisebord med stole

et TV og sofa(er)

legetøj til barnet

Er der andet som I mener man skal have når man flytter? Ting som PC, spillemaskiner, bøger og film er "luksusting" men det vi tænker på er basisting.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2012

Maja_4000

Puslebord og højstol - Alt efter hvor gammelt barnet er selvfølgelig

Anmeld

2. februar 2012

Kris89

- spisestel

- den der har barnet bør måske få vaskemaskine/tørretumbler alt efter hvor der flyttes hen.

er ked af at høre om den triste situation...

Anmeld

2. februar 2012

Mor til Majbørn

Jeg synes ogsaa en reol/kommode er en basisting.

Den behover ikke at vaere stor, men opbevaring til f.eks. toj er da ret vigtigt, saa det holder laengere.

Anmeld

2. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Anonym skriver:

Vi står desværre i den kedlige situation herhjemme at vi er gået fra hinanden og skal dele vores dejlige hjem op i to.

en seng til barnet

en seng til den voksne

et spisebord med stole

et TV og sofa(er)

legetøj til barnet

Er der andet som I mener man skal have når man flytter? Ting som PC, spillemaskiner, bøger og film er "luksusting" men det vi tænker på er basisting.

Det har ikk noget med at flytte fra hinanden. Men der er barn med i det, så jeg ville sige det, som jeg gjorde da Vi flyttede (Astrid og mig). Alle hendes ting blev flyttet med det samme, så hun havde det fra start. Alt andet til os voksne kan vente. Dertil vil jeg dog sige at jeg vil have spisebord med i hvertfald to stole. (barnestol og voksenstol)

Anmeld

2. februar 2012

Dinna88

noget at spise på og med. Køleskab, fryser og emhætte (Nej, det er langt fra alle steder det er, når man bor til leje, hvis det er det)

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Vores barn er 4 år.

Ting som klædeskabe/kommoder har jeg ikke talt med da det er noget vi skaffer hvis det ikke allerede er i det nye hjem...

Ting til køkkenet (tallerkner, bestik, gryder osv.) ved vi godt skal skaffes på "ny"

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

LouiseVous skriver:

Det har ikk noget med at flytte fra hinanden. Men der er barn med i det, så jeg ville sige det, som jeg gjorde da Vi flyttede (Astrid og mig). Alle hendes ting blev flyttet med det samme, så hun havde det fra start. Alt andet til os voksne kan vente. Dertil vil jeg dog sige at jeg vil have spisebord med i hvertfald to stole. (barnestol og voksenstol)

Vi har valgt at h*n skal beholde det meste legetøj her, men også have en del af det med til det nye hjem - og så købe nyt til begge hjem også...

Anmeld

2. februar 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

en seng til barnet

en seng til den voksne

et spisebord med stole

et TV og sofa(er)

legetøj til barnet

Jeg tænker noget køkkengrej. Et par skåle og gryder, en pande, noget røreske. Lys.

Men er du så ilde stedt, at I nu sidder og diskuterer hvor lidt du kan klare dig for, tror jeg da at din kommune kan hjælpe dig, nu du er enlig mor?

Håber alt går iorden for jer

Anmeld

2. februar 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Jeg tænker noget køkkengrej. Et par skåle og gryder, en pande, noget røreske. Lys.

Men er du så ilde stedt, at I nu sidder og diskuterer hvor lidt du kan klare dig for, tror jeg da at din kommune kan hjælpe dig, nu du er enlig mor?

Håber alt går iorden for jer

Altså, det var mere sådan noget med at vi vil købe de vigtigste ting nu og så kan vi stille og roligt købe de ting vi mangler i de to hjem efterhånden...

Vi er jo heldigvis stadig gode venner... 

Men nu tænker jeg på store ting. Jeg ved godt at jeg skal have skaffet mig en internetforbindelse i det nye hus, sørge for at der er lamper osv. men sagen er at jeg flytter i eget hus, så jeg ved ikke hvad der er i forvejen af lamper og skabe lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.