Så blev et navn til den lille givet! Ja tænk blot, navnet for hele livet. Og der er knyttet til denne dåb så gode ønsker - så lyse håb.
Et navn blev dig i dåbet givet, bær det med ære hele livet.
Tre engle små dig følge må! Den ene håb den anden tro den tredie kærlighed
Som svanen den snehvide ad vandet glider hen, gid dine levedage må glide let som den.
Lille dreng så trygt på armen Bæres du til dåben frem Første gang du er i kirken Et sted du kan kalde hjem Du blev født til jordens vrimmel Til en verden skøn og stor Sov blot roligt lille smukke Lyt til salmens skønne kor
Lille dreng jeg takker for dig Bærer dig for livet frem Alt det bedste vil jeg gi’ dig Altid står en dør på klem Døren til et liv i glæde Både her og siden hen
Livet er en dejlig gave navnlig nu, da du kom ud. Underet i kvindens mave er et under gjort af gud. Over dig står himlen åben. Gud har fulgt dig på din vej. Derfor bærer de dig til dåben. Præsten siger: Gud elsker dig.
Gid alt det bedste jorden har i eje, og alt det bedste himlen sender ned må følge dig på din fremtids veje, det ønsker jeg af sand oprigtighed
Du hedder ... fordi Det var det navn , vi ku li Den dag, du blev født syns vi navnet var sødt
Jeg ku drømme om en dag, Alle mennesker de sagde, At det bedste navn i verden Det var ....
Anmeld