Spisning - hvad gjorde I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

417 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Sitrani

Godaften godaften de damer

Jeg kom til at tænke over noget mht. min datter, når hun spiser..

Lige nu ser hendes madindtag sådan ud:

Morgen - øllebrød, risgrød, havregrød med hjemmelavet frugtmos

Frokost - Speltgrød, fuldkornsgrød eller flerkornsgrød

Eftermiddag - Frugtmos

Aften - For det meste hvad vi får af grøntsager, most, og evt. lidt kød i..

Derudover får hun bryst ca. 4 gange om dagen, og om aftenen får hun en ekstra flaske med min mælk i..

Min spørgsmål går på: Spiser jeres på 7 mdr. selv med fingrene..? Kan de godt det? Min lille pige moser det bare mellem fingrene, og undersøger det - hun putter det ikke i munden, hvis det fx er små rugbrødshapsere... Men hvis det er frugt eller en bolle, så kan hun godt finde ud af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

LR85

Det lyder da dejlig normalt. 

Hvis hun er 7 måneder kan du jo også sagtens servere let brød til frokost, så kan hun selv øve sig i a fange det og koordinere sine bevægelser

Anmeld

1. februar 2012

Sitrani

louiseandersen85 skriver:

Det lyder da dejlig normalt. 

Hvis hun er 7 måneder kan du jo også sagtens servere let brød til frokost, så kan hun selv øve sig i a fange det og koordinere sine bevægelser

Okay

Ja, nogle gange giver jeg hende også lidt bondebrød med smørbart pålæg, blødt op i mælk, for hvis hun får noget ind i munden, som ikke er til at kvase med tungen, så kaster hun nærmest op... Den anden dag brækkede hun sig enormt meget, fordi jeg gav hende noget grøntsagsmos, som havde lidt mere klumper, end det hun plejer at få... Hun kan slet ikke ha' det...

Anmeld

1. februar 2012

LR85

Ha ha. Ja de børn, de har jo deres særheder. 

Men sys det lyder som nogen dejlige gode måltider

Anmeld

1. februar 2012

Mother-love

Tror det er meget normalt. Isabella er heller ikke helt godt til det. Får hun hapsere ved hun godt det skal i munden men hun kan ikke få det puttet ind. Hvis hun selv tager det bliver det oså most godt og grundigt imellem fingrene men giver vi hende en i hånden forsøger hun at komme det i munden men uden held. Hvor imod sådan noget i store stykker kan hun godt finde ud af. Dvs f.eks Marie kiks, knækbrød, agurkstænger, frugt og franskbrød eller lign. Og hun er 8 mdr.

Vi giver hende ofte noget hun selv kan sidde med, altså i større stykker for så er det nemmere for hende så tror også det giver en masse øvelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.