Hvad vejer din gær?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad vejer en pakke gær hos dig

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.100 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Peanut

Ja, måske lidt underligt, men jeg stod og skulle bage.

Skulle bruge 35 gram gær, og tænkte at det så var lidt over halvdelen jeg skulle bruge. Smed det på vægten, men det vejede kun 20 gram. Hmm. Skar lidt mere og smed på vægten, 25 gram. Hmm. Lagde så det sidste på vægten også. Og såmænd ikke om det vejede 40 gram?? Og på pakken står der 50 gram! 

Det er en ganske alm. pakke gær som man kan købe i supermarkedet, der vejer 50 gram og koster ca. 1 kr. (kan faktisk ikke huske det)

Men hvad vejer en pakke gær hos dig?

Skal lige siges at jeg også lige har prøvet at veje 1 kg sukker og 1 l. mælk, som begge vejer ca. 1000 gram i følge vægten. (Brevvægt)

Kunne være lidt sjovt om det er generelt, for så bliver vi da snydt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

M (:

Peanut skriver:

Ja, måske lidt underligt, men jeg stod og skulle bage.

Skulle bruge 35 gram gær, og tænkte at det så var lidt over halvdelen jeg skulle bruge. Smed det på vægten, men det vejede kun 20 gram. Hmm. Skar lidt mere og smed på vægten, 25 gram. Hmm. Lagde så det sidste på vægten også. Og såmænd ikke om det vejede 40 gram?? Og på pakken står der 50 gram! 

Det er en ganske alm. pakke gær som man kan købe i supermarkedet, der vejer 50 gram og koster ca. 1 kr. (kan faktisk ikke huske det)

Men hvad vejer en pakke gær hos dig?

Skal lige siges at jeg også lige har prøvet at veje 1 kg sukker og 1 l. mælk, som begge vejer ca. 1000 gram i følge vægten. (Brevvægt)

Kunne være lidt sjovt om det er generelt, for så bliver vi da snydt 

Hvis din gær er lidt "gammel" begynder den at tørre, og vil dermed blive lettere.. Måske det er tilfældet hos dig?

Sidder ikke liiiiiige med en pakke gær, så kan desværre ikke sige, hvad min gær vejer.. 

Anmeld

1. februar 2012

Peanut

M (: skriver:

Hvis din gær er lidt "gammel" begynder den at tørre, og vil dermed blive lettere.. Måske det er tilfældet hos dig?

Sidder ikke liiiiiige med en pakke gær, så kan desværre ikke sige, hvad min gær vejer.. 

Hmm "gammel" og "gammel" 

Den er købt for en uges tid siden 

Anmeld

1. februar 2012

Kay

havde lige en i køleskabet... den vejer 47 men er også lidt tør... så nok derfor..

Anmeld

1. februar 2012

M (:

Peanut skriver:

Hmm "gammel" og "gammel" 

Den er købt for en uges tid siden 

Jah, men var den lidt mere tør end normalt? For så er det sikkert forklaringen..

Anmeld

1. februar 2012

roenlund

er du 100% på at det ikke er økogær??? for der er kun 40 g i en pakke...

Anmeld

1. februar 2012

Lone Jakobsen

jeg har aldrig vejet en hel pakke gær, men bruger ofte 10-20 gram gær, og der har det passet rimelig godt i forhold til hvor meget der var i pakken.

Anmeld

2. februar 2012

Peanut

roenlund skriver:

er du 100% på at det ikke er økogær??? for der er kun 40 g i en pakke...

Plejer ikke at købe økogær  Men der stod 50 gram på pakken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.