Hjælp/forslag til tilberedning af kyllingelår søges! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.569 visninger
3 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

lycly

Har til en forandring købt kyllingelår til aftensmaden i dag, i stedet for de sædvanlige filetter. Men! Hvordan tilbereder man det lige bedst? Er det bare ind i ovnen i et fad/bageplade? Og hvor lang tid skal de have?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

Dinna88

Jeg ved ikke meget om tilberedning af kød, da jeg ikke spiser det, men jeg er ret sikker på, at omkring 75-80 grader er hvad den skal være når den er færdig (det er der bakterierne dræbes)

Og så fyrer du bare olie på og en MASSE paprika, det kan jeg da huske, fra jeg da jeg spiste kød

Anmeld

1. februar 2012

mkb123

Dinna88 skriver:

Jeg ved ikke meget om tilberedning af kød, da jeg ikke spiser det, men jeg er ret sikker på, at omkring 75-80 grader er hvad den skal være når den er færdig (det er der bakterierne dræbes)

Og så fyrer du bare olie på og en MASSE paprika, det kan jeg da huske, fra jeg da jeg spiste kød

evt marinér dem i lidt olie med hvidløg, salt, peber og nogle lækre krydderier.. Hvis ikke, så husk at drys lidt salt (gerne groft) på skindet - så det bliver lækkert sprødt  

Anmeld

1. februar 2012

TaAsJu

her hjemme elsker vores piger kyllingelår. De får olie, slat og peper også ind i ovnen på en bageplade eller i et fad også skal de have ca 45 til 1 time ved 200 g. i ovnen alt afhænig hvor store de er.. Jeg vil heller give dem for meget end for lidt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.