Et spørgsmål om amning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.019 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. februar 2012

Københavnermor

Der kommer lige et spørgsmål mere herfra... 

Altså, hvordan ved jeg om min datter er færdig med at spise ved et bryst?

Hvis jeg lægger hende til igen ved det samme kan hun altid få lidt mere ud.. Nogen gange kan hun spise op imod en time til halvanden ved samme bryst (indimellem afbrudt af et bleskift eller en 3 minutters powernap).. 

Hvornår skal jeg tilbyde hende det andet bryst istedet? Kan jeg være sikkker på at hun har fået nok af den fede mælk inden jeg skifter??

Håber i forstår hvad jeg mener... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2012

maria_wlt

Nu som Moar skriver:

Hvis jeg lægger hende til igen ved det samme kan hun altid få lidt mere ud.. Nogen gange kan hun spise op imod en time til halvanden ved samme bryst (indimellem afbrudt af et bleskift eller en 3 minutters powernap).. 

Hvornår skal jeg tilbyde hende det andet bryst istedet? Kan jeg være sikkker på at hun har fået nok af den fede mælk inden jeg skifter??

Den fede mælk siges at komme efter ca 10-15 min..

Jeg ville nok skiftes mellem brysterne hvis hun når at ligge der mere end 15 min

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

Så allerede efter et kvarter ville du skifte?? Altså hvis hun slipper der, ikke?

Anmeld

1. februar 2012

maria_wlt

Nu som Moar skriver:

Så allerede efter et kvarter ville du skifte?? Altså hvis hun slipper der, ikke?

Hvis hun bare lige slipper for at slå et bøvs eller lign, så ville jeg gi hende det samme bryst men hvis hun slipper helt og så sover, så vil jeg give hende det andet bryst næste gang.

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

maria_wlt skriver:

Hvis hun bare lige slipper for at slå et bøvs eller lign, så ville jeg gi hende det samme bryst men hvis hun slipper helt og så sover, så vil jeg give hende det andet bryst næste gang.

Også hvis hun kun lige sover 5 min?

Anmeld

1. februar 2012

maria_wlt

Også hvis hun kun lige sover 5 min?

Jeg ville tage en føling på det.. Hvis du kan mærke på brystet at hun har spist godt så ville jeg gi hende det andet bryst

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

maria_wlt skriver:

Jeg ville tage en føling på det.. Hvis du kan mærke på brystet at hun har spist godt så ville jeg gi hende det andet bryst

Hmm.. Det er virkelig svært.. Jeg må prøve mig frem. Tak for svar!

Anmeld

1. februar 2012

GUSO

Nu som Moar skriver:

Hej.. Jeg har aldrig skiftet bryst under amming da jeg ammede min datter, hvis hun spiser så lang tid ved et bryst ville jeg ikke tilbyde hende det andet før næste amning.. Føler du hun ikke bliver mæt eller hvorfor vil du skifte side?? Hvor lang tid går der imellem amningerne og hvor gammel er din datter??
Camilla

Anmeld

1. februar 2012

Københavnermor

GUSO skriver:

Hej.. Jeg har aldrig skiftet bryst under amming da jeg ammede min datter, hvis hun spiser så lang tid ved et bryst ville jeg ikke tilbyde hende det andet før næste amning.. Føler du hun ikke bliver mæt eller hvorfor vil du skifte side?? Hvor lang tid går der imellem amningerne og hvor gammel er din datter??
Camilla

Jamen jeg er i tvivl om hvorvidt hun for noget ud af amningen det sidste stykke tid, eller om hun bare bliver ved at sutte ved det samme bryst fordi jeg ikke giver hende det andet...

Jeg føler ikke altid hun bliver ordentlig mæt fordi hun kan spise med 10 min-kvarters mellemrum i ti minutters tid af gangen i hele hendes vågne periode på ca. halvanden time.. Hele perioden bliver hun tilbudt det samme bryst igen, da jeg tænker at hun ikke er blevet færdig med at spise... 

Min datter er små 7 uger gammel..

Anmeld

1. februar 2012

GUSO

Nu som Moar skriver:

Jamen jeg er i tvivl om hvorvidt hun for noget ud af amningen det sidste stykke tid, eller om hun bare bliver ved at sutte ved det samme bryst fordi jeg ikke giver hende det andet...

Jeg føler ikke altid hun bliver ordentlig mæt fordi hun kan spise med 10 min-kvarters mellemrum i ti minutters tid af gangen i hele hendes vågne periode på ca. halvanden time.. Hele perioden bliver hun tilbudt det samme bryst igen, da jeg tænker at hun ikke er blevet færdig med at spise... 

Min datter er små 7 uger gammel..

Ok hvor længe sover hun så?? Jeg syntes det lyder som om hun er ved at sætte produktionen op, men hvis du ikke er sikker på om hun bliver mæt så tilbyd hende det andet bryst, kan huske man ikke lavede andet end at Amme i nogle perioder... Hvis der går et par timer imellem hver amning så ville Jg ikke ændre noget.. Håber du får det til at fungere.. Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.